Csekély a bepanaszolt reklámok száma az Európában közzétett reklámok számához képest, de a 65 ezer panasz (amelynek 39 százaléka bizonyult jogosnak) nem kevés munkát ad az európai önszabályozó szervezeteknek, akik a megelőzés érdekében mintegy 160 ezer reklámot vizsgáltak meg előzetesen.
2016-ban 32 ezer reklámmal kapcsolatban 65 ezer panaszt kezelt a 27 európai önszabályozó szervezet az Európai Önszabályozó Szervezetek Szövetsége (EASA) által készített összefoglaló szerint. Az adatok elemzése érdekes trendekre világít rá. A civil szervezetek által szervezett panaszok miatt 22%-kal emelkedett a panaszok száma. További bővülés várható ezen a téren, hiszen a hollandoknál idén októberben negyvenezer panaszt (petíciót) szerveztek egy kampányra. Természetesen a fogyasztó szava soha nem lebecsülendő, az ilyen mértékű szervezettség azonban új feladatok elé állítja az önszabályozó szervezeteket, akik ugyanis gyorsaságukról – is – híresek. A panaszok 91%-át két hónapon, ezen belül pedig 77%-át egy hónapon belül lezárták.
A panaszok fő tárgya – bár folyamatosan csökkenő arányban – továbbra is a megtévesztés, a közízlés szempontja azonban folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. Ezek 45%-ában a gyermekek számára nem megfelelő tartalom volt a fő ok, 24%-ában pedig a nemi szerepek megjelenésének módját kifogásolták.
Tízből négy esetben adtak igazat a panaszosoknak, és került sor a reklámok módosítására vagy visszavonására.
A trendek ismerete a fogyasztói vélemények és panaszok szempontjából is fontos, hiszen a globalizáció itt is érezteti hatását, sem a kampányok, sem a fogyasztók nem állnak meg az országhatárnál. Az a tény, hogy a tíz legtöbbet bepanaszolt reklám közül nyolcban merült fel a gender kérdése, már önmagában is sokat elárul. Ugyanakkor viszont a top tíz panaszból 5 esetben adtak igazat a panaszosoknak – fogalmazott Fazeka Ildikó. Az egyes reklámokkal kapcsolatos közhangulat jelzésértékű ugyan, de a kódexnek, és a társadalmi normáknak való megfelelést objektíven kell megítélni, egyetlen panasz esetében is ugyanúgy eljárunk, ha kell – tette hozzá Fazekas.
- Hirdetés -
Így állunk a reklámokkal
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Optimistábban látják a jövőt a fiatalok
Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...
Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov
Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
Decemberben is emelkednek az ingatlanárak
Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...
Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók
Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...
Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?
Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...
Rengeteget spóroltunk tankolás közben
Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...
Új árstruktúrát vezetett be a GLS
A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...
Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál
Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil
A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon
Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...
- Hirdetés -