- Hirdetés -

Így érzik magukat a 30-asok a második hullámban

|

- Hirdetés -

A 30-39 éves generáció 43%-a könnyebben éli meg a második koronavírus-hullámot, mint az elsőt – derül ki az UniCredit Bank és a Scale Research közös kutatásából. Ezt magyarázhatja többek között az, hogy általánosan felkészültebbek, többet tudnak a vírusról, és home office-ban is magabiztosabban dolgoznak. Ezzel szemben a korosztály 19%-a vallja azt, hogy most vált számára nehezebbé a boldogulás.

A harmincasok vegyes érzésekkel élik meg a jelenlegi munkájukat: a generáció negyede csak negatív, míg harmada csak pozitív érzéseket köt a munkájához. A koronavírus a korosztály 58%-ának munkájára volt negatív hatással, közel egynegyedének például csökkent a munkabére. A fővárosban ez az arány magasabb: a dolgozó 30-asok közel egyharmadának csökkentették a munkabérét. A teljes generációnak csak egy elenyésző hányada veszítette el munkáját a vírus miatt és mindössze 10-ből 1 harmincasnak csökkent a munkaszerződés szerinti munkaideje.

A 30-as generációnak mindössze egyharmada tudott a koronavírus miatt otthonról dolgozni, mert kétharmaduk jellemzően olyan szektorban dolgozik (pl.: rendezvény- és szórakoztatóipar, vendéglátás, turizmus), ahol nincs mód a home office-ra. Azok, akiknek volt lehetőségük teljes mértékben átállni az otthoni munkavégzésre, vegyesen ítélik meg annak hatékonyságát. Az otthoni munkavégzés legfontosabb előnyének az utazással megspórolt és a családdal tölthető több időt és a házimunka napközbeni elvégzését tartják. Az otthonról dolgozók 70%-a alkalmanként házimunkát is végez munkaidőben.

A home office hátrányaként a harmincasok azt említik, hogy kevesebb emberrel találkoznak a nap folyamán és ritkábban hagyják el otthonukat. A válaszadók legnagyobb arányban a kollégákkal töltött laza beszélgetéseket és a kimozdulás lehetőségét hiányolják.

A generáció több mint fele – ha tehetné – az irodai és otthoni munkavégzés vegyes lehetőségét választaná a járvány elmúltával. A második hullámot is éppen azért éli meg sok harmincas könnyebben, mert a tavaszi karantén alatti kötelező home office-t ősszel jellemzően az a hibrid megoldás váltotta fel, amelynek során otthonról és az irodában felváltva dolgozhattak.

A többségnek nem okoz gondot, hogy home office-ban meghúzza a határt a munka- és a szabadidő között, ugyanakkor sokan bevallják, hogy nehéz a munkaidő végét betartani és a teendőket időben befejezni. A férfiaknak a munka és a magánélet elválasztása sokkal inkább sikerül, a nők jellemzően többet túlóráznak a home office során, és nehézség számukra, hogy a gyerekre is figyelniük kell. Érdekesség, hogy azok, akik nem dolgoztak otthonról az elmúlt fél évben, nagyobb arányban jelölik meg a home office hátrányának, hogy otthon vannak velük a gyerekek, mint azok, akik ténylegesen otthonról dolgoztak gyerek mellett.

Az otthonról dolgozó harmincasok a korábban munkába járással töltött időt legnagyobb arányban pihenésre és családdal töltött minőségi időre fordították. A nők a gyerekeikkel és párjukkal töltöttek több időt, a (többségében egyedülálló) férfiaknál pedig a tartalomfogyasztás (podcast, sorozat, film) ugrott meg, összességében tehát a generáció nem nézett új hobbik után. Plusz tevékenységként a 30-asok az olvasást, a kertészkedést, a sorozatnézést és új receptek kipróbálását említik. Az egyedül élők és gyermektelenek esetében szignifikánsan nőtt a podcastok hallgatása, a budapestiek körében pedig a jóga és más mozgásformák kipróbálása.

A válaszadók közel fele nem érzi magát anyagi biztonságban. Szorongásuk egyik oka lehet, hogy 50%-uk csupán 1 hónapig tudná jelenlegi életszínvonalát finanszírozni abban az esetben, ha ő vagy a háztartása elveszítené jövedelmét. Jó hír ugyanakkor, hogy áprilishoz képest most ősszel többen számítanak stabil anyagi helyzetre, és nőtt a jövőbe pozitívan tekintők aránya.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA