- Hirdetés -

Így fesztiváloztak a véleményvezérek

|

- Hirdetés -

Tartalomgyártás, platformok közötti átjárás, közösségi média menedzsment, be- és kikövetés, social kampánytervezés, influencer portfólióépítés – ezek voltak a hívószavak az első hazai Influencer Festival teltházas előadásain és kerekasztal-beszélgetésein. Szeptember 19-én az influencer marketing számos aspektusát érintő kérdésre kaptak választ a résztvevők a, több mint 500 fő részvételével megrendezett szakmai csúcstalálkozón. Két színpadon, a marketing és kommunikációs iparág, valamint az influencer és celebritás szcéna több mint 100 képviselőjétől és szakértőjétől nyertek betekintést a résztvevők a véleményvezér- vagy befolyásoló marketing világába.

Mikor tetőzik a hullám és hány influencert bír el a piac? Hová tart az influencer világ? #reklám, mint szükséges rossz? A téma kimeríthetetlen kérdéseire kaptak választ az influencer marketing iránt érdeklődők a véleményvezérek csúcstalálkozóján. Az eseményen több mint 100 influencer és marketingszakember szerepelt 33 előadáson és kerekasztal-beszélgetésen, mindezt teltház, azaz több mint 500 fő előtt. Az Influencer Festival az innovatív szervezés és vizuális élmény mellett az első hazai állatbarát szakmai fesztivál is volt, amelynek minden résztvevője kiáll a tudatos, felelős social media használat mellett.

A csúcstalálkozó ezüstfokozatú partnere, a Coca-Cola és a Fanta mellett a legnagyobb márkák képviseltették magukat szakmai oldalról, mint a Jeep, a Converse, a Nestlé, a Sloggi, a Telekom, a Rossmann, a Hell Energy, az Adidas, a Mercedes, a Nike vagy az UNICEF.

A fesztivált alapító és szervező HinoraGroup Reklámügynökség szakmai partnerével a Red Lemon Media PR ügynökséggel, valamint kiemelt együttműködő partnerével a Post for Renttel együtt elkötelezettek az influencerek szakmai támogatásában és az influencer marketing helyes gyakorlatainak elterjedésében.

„A téma aktuális és sokakat érint, az Influencer Festival pedig alkalmat teremt az iparági szereplők találkozására, minőségi eszmecseréjére, amiben örömmel vettem részt. Itthon még kevesen értik, merre tart az iparág, de be kell látni, hogy a következő években nem lehet majd a mostani stratégiákkal eredményes influencer marketinget csinálni. Folyamatosan nő a minőségi tartalmat gyártó influencerek száma, szükség van a technológiai támogatásunkra ahhoz, hogy az eredmények másodpercek alatt számokkal és adatokkal is kifejezhetőek legyenek” –hívta fel a figyelmet a piac lehetőségeire és jövőjére Csiszár Gergő, a Post for Rent ügyvezetője.

Hinora Ferenc, a HinoraGroup Reklámügynökség alapítója és társtulajdonosa elmondta, nagy örömmel tölti el, hogy platformot tudtak nyújtani a teljes influencer marketing szakmának, közösségnek, az véleményvezéreknek, hírességeknek, marketing szakembereknek, márkatulajdonosoknak, kommunikációs ügynökségeknek.

„Az előadások és kerekasztal-beszélgetések során rengeteg információ hangzott el, hatalmas tudás halmozódott fel, amelyet a résztvevők külön szakmai jegyzet formában kapnak meg. A közösségi és a hagyományos médiában is kimondottan pozitív visszhangot váltott ki a fesztivál, külön öröm számunkra, hogy az influencerek is büszkén kommunikálták saját platformjaikon a rendezvényen való jelenlétüket. Az Influencer Festival számos olyan területet érintett, amelyek az influencer marketinghez kapcsolódnak, mint például a tartalomgyártás, a közösségi média menedzsment, a (integrált) kampánytervezés, a márkaaktivációk (személyes – és vállalati), a történetmesélés vagy az influencer portfólióépítés. Rengeteg téma, számtalan megbeszélnivaló, így nem árulok el titkot, ha azt mondom: folytatás következik jövőre az Influencer Festival 2.0-án.”

Ezekhez a gondolatokhoz csatlakozott a rendezvény szakmai partnere, a Red Lemon Media egyik társtulajdonosa, Hajagos Rita.

„Nagy öröm számunkra, hogy ilyen érdeklődés mutatkozik a téma iránt, amely immár önállóan is egy szakmai fórumra elegendő tartalmat nyújt a szakemberek és influencerek számára” – mondta el a rendezvényt követően Hajagos Rita, a Red Lemon Media szakmai vezetője. „Fontosnak tartom, hogy a marketing egy ennyire aktuális ágáról trendteremtő módon beszéljünk és minden szereplő őszintén elmondhassa a véleményét, megoszthassa tapasztalatait. Annyi pozitív visszajelzést kaptunk mind a szakma, mind a véleményvezérek részéről, hogy biztosan tudjuk, valami olyat hoztunk létre az Influencer Festivallal, amire nagy igény van jelenleg a hazai piacon.”

Az esemény kerekasztal-beszélgetésein világmárkák hazai képviselői is részt vettek.

„Magyarországon az elsők között voltunk, akik elkezdtek influencer kommunikációval foglalkozni, és nem csak a Coca-Cola, hanem a vállalatunkhoz tartozó további márkák nagy részének marketing stratégiájának is szerves részét képezik a véleményvezérekkel való együttműködéseink. Mi is örömmel osztjuk meg tapasztalatainkat, és szívesen inspirálódunk mások sikertörténeteiből is, ha adódik erre megfelelő alkalom. Az Influencer Festival jó lehetőséget teremtett, hogy a téma legnagyobb szakértői összegyűljenek és közösen körbejárva ezt a topikot friss ismereteket szerezzenek az influencer és megrendelői oldalon is. Az a bizonyos lufi, ami az influencer világot képezi, nem fog kipukkadni, csak formálódása várható – így biztosan marad aktualitása hasonló témájú konferenciáknak a jövőben is” – mondta a rendezvény kapcsán Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális connection managere.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....