- Hirdetés -

Így fizetnek külföldön a magyarok

|

- Hirdetés -

A világjárvány visszaszorulásával a magyarok újra szívesen töltik szabadságukat határainkon kívül, legyen szó akár hosszabb nyaralásról vagy egy hétvégi városlátogató útról. Ezeken az utazásokon pedig készpénz helyett előszeretettel használják bankkártyájukat, okostelefonjukat vagy okosórájukat fizetésre – derül ki a Visa megbízásából készült tanulmányból.

A magyarok 62%-a nyilatkozott úgy, hogy külföldi utazásai során inkább bankkártyával, okostelefonnal vagy okosórával fizet. Ez a trend a világjárvány miatti korlátozások idején alakult ki, amikor a fogyasztók az online vásárlást, illetve az üzletekben az érintéses fizetést részesítették előnyben, és ezek a szokások most már a külföldi tartózkodás során is megjelennek a fizetési preferenciákban.

2022-ben a többi közép- és kelet-európai ország lakosaihoz viszonyítva a magyar válaszadók közül kevesebben terveznek három éjszakánál hosszabb időre külföldre utazni, ilyen üdülést honfitársaink közel egyharmada tervez idén. A lengyelek, csehek és bolgárok mintegy 40%-a szándékozik hosszabb határaikon kívüli vakációra indulni. Ehhez képest a románok (50% felett), valamint a szlovénok (62%) nagyobb arányban terveznek külföldi nyaralást idén. Rövid, hétvégi kiruccanásra a magyarországi válaszadók egyharmada készül, hasonló arányban, mint a szlovákok és a románok. Ezek az utak népszerűbbek a szlovénok (44%) és a horvátok (41%) körében. A magyar válaszadók 15%-a tervez bevásárlóutat a környező országokba, ezek célpontja pedig Ausztria (63,3%), Szlovákia (28,2%), illetve Horvátország (22,3%).

"A Visa régóta hisz abban, hogy a turizmus a gazdaság egyik motorja, munkahelyeket teremt, valamint elősegíti a különböző kultúrák megismerését és elfogadását. A Visa utazási és fizetési szokásokat vizsgáló felmérése azt mutatja, hogy a magyarok a járvány előtti szokásaikhoz térnek vissza idén. Az utazási tervek a magyar fogyasztók fokozatosan újjáépülő bizalmára utalnak, ez pedig jó előjel a nemzetközi turizmus és a határokon átnyúló tranzakciók fellendülésére vonatkozóan" - mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

A tanulmányból kiderül, hogy a hosszabb külföldi utat tervező magyarok fele idén egyszer megy el üdülni. A megkérdezett magyarok egy csoportja ugyanakkor többszöri nyaralásra indulna: a válaszadók közel 40%-a kétszer-háromszor tervez külföldre menni. A magyarok közel fele általában több hónappal az utazás előtt tervezi meg vakációját, 20%-uk pedig körülbelül egy hónappal előbb kezdi meg az előkészületeket. A hazai válaszadók 2022. évi első számú nyaralási úti céljai: Horvátország (több mint 31%), Olaszország (közel 24%), illetve Görögország és Spanyolország (mindkettő 20% körül).

A hosszabb külföldi kikapcsolódások mellett a magyarok 2022-ben is szívesen töltődnek majd fel hétvégi városlátogatások során, a legtöbben Bécset (közel 28%), Rómát (22%) és Prágát (közel 19%) jelölték meg desztinációként. Az ilyen típusú utazást tervezők nem kevesebb, mint 43%-a szeretne idén kétszer vagy háromszor is útra kelni, míg közel 38%-uk egy alkalommal tervezi ezt. Honfitársaink egyharmada körülbelül egy hónappal előbb, több mint 16%-a pedig egy-két héttel korábban tervezi meg rövid kiruccanását.

A magyarok inkább kártyával, okostelefonnal, vagy okosórával fizetnek külföldön

A külföldi utazások természetszerűen kapcsolódnak a más pénznemben történő fizetésekhez, amelyekhez többféle fizetési mód közül választhatunk. A magyar utazók többsége (62%) a digitális fizetési módok, köztük a bankkártyák vagy az okostelefonok és az okosórák használata mellett tette le a voksát az utazási és a helyszíni költések során. Preferenciájukat a digitális fizetési mód kényelmével (70%), gyorsaságával (64%), biztonságával (47%), illetve a készpénz elvesztésének kockázatával (40%) indokolták. Mindemellett a válaszadók 40%-a szükségtelennek tartja készpénze helyi valutára váltását.

"Örömmel látjuk, hogy a magyarok a külföldi utazások során a kártyás és mobileszközös fizetést részesítik előnyben, 62%-uk jelölte meg ezeket a fizetési módokat preferenciaként. Ez az egyik legmagasabb arány a vizsgált nyolc közép- és kelet-európai ország között. Az innovatív és megbízható globális Visa hálózatnak köszönhetően mindenki gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizethet több mint 200 ország 100 milliónál is több pontján" - tette hozzá Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi igazgatója.

Érdekesség, hogy a magyarok túlnyomó többsége (89%) ugyanazt a kártyát használja otthon és a határontúli utazások alkalmával is, és csak 11% vesz igénybe más kártyát a külföldi fizetésekhez. Utóbbi válaszadók közel fele úgy nyilatkozott, biztonságosabbnak érzi, ha nem az elsődleges fizetési kártyáját használja külföldön. Ezen felül népszerű indokok voltak még a kedvezőbb árfolyamok (38%), a több pénznem rendelkezésre állása (28%), valamint a kiadások hatékonyabb ellenőrzése (22%).

Benzinkút, étterem és bevásárlóközpont – itt fizetünk leggyakrabban kártyával külföldön

Legyen szó akár hosszabb nyaralásról, rövidebb városlátogatásról vagy bevásárlótúráról, a magyarok minden esetben a digitális fizetési módokat részesítik előnyben. A leggyakoribb külföldi fizetési helyek között az üzemanyag töltőállomásokon körülbelül a válaszadók 73%-a fizet kártyával, okostelefonnal, vagy okosórával, míg a bevásárlóközpontokban ez az arány 72%. Ezek a fizetési módok ugyanúgy népszerűek az éttermekben (közel 69%) és az élelmiszerboltokban (64%) is, de az utazók múzeumok, galériák, és vidámparkok (közel 62%) látogatásakor is szívesen fizetnek digitálisan.

Fizetési tippek utazóknak

„A külföldi vásárlások során továbbra is a kártyás vagy a mobiltelefonos fizetés a legkényelmesebb választás. A legtöbb országban kiterjedt elfogadói hálózatok működnek. Utazás előtt érdemes a bankkártyát kibocsátó bank külföldi vásárlásra, illetve készpénzfelvételre vonatkozó aktuális szabályzatait megnézni, ugyanis kedvezőbb díjazása lehet például az adott bankcsoport által üzemeltetett külföldi ATM-en való készpénzfelvételnek. Az sem mindegy, hogy egy kártyás vásárlást milyen árfolyamon számol el a bank” – emeli ki Farkas Tamás, az OTP Bank betéti kártya terület menedzsere.

További tanácsok a Visától:

Fizetés külföldön

Ha külföldön kártyájával fizet vagy készpénzt vesz fel, előfordulhat, hogy választania kell a helyi pénznem vagy a forint között. Ha a helyi pénznemet választja, versenyképesebb árfolyamot kaphat.

Kedvező árfolyamok

A Visa bankkártya használata külföldön kedvezőbb árfolyamú lehet, mint ha pénzváltóban váltana valutát.

Nyugalom

A Visa bankkártya külföldi használata nyugalmat biztosít Önnek utazása során, amit a belföldi és a nemzetközi fizetések védelmét szolgáló intézkedések egyaránt garantálnak.

Biztonság

Amikor Visa bankkártyával külföldön fizet, ugyanazok a legmagasabb szintű csalás elleni rendszerek garantálják a biztonságot, mint itthon, így a fizetések biztonságosak, bárhol is tartózkodik.

Egyszerűség

Használja kártyáját, hogy kényelmesen utazhasson a Visa egyszerű, problémamentes fizetéseivel.

Elfogadás

Visa kártyájával világszerte több mint 200 országban 100 milliónál is több helyen fizethet egyszerűen és kényelmesen, bárhol, ahol a Visa szimbólumot látja

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -