- Hirdetés -

Idén 8 százalékkal nőhet a reklámpiac

|

- Hirdetés -

A korábban várt 9,1 százalékos bővülés ugyan elmarad idén a globális hirdetési piacon, de 8 százalékos növekedés összejöhet a Zenith legfrissebb Advertising Expenditure Forecasts című reklámkiadási előrejelzése szerint. Észak-Amerika lesz a legerősebb régió 12%-os reklámköltés-növekedéssel az idén, a tévés piacon 11-13 százalékos fejlődés várható.

A 8 százalékos bővülés a februári téli olimpia, az amerikai félidős választások és - az év legreklámintenzívebb időszakában, karácsony előtt megrendezésre kerülő - labdarúgó-világbajnokság együttes hatása. Ezzel szemben 2023-ra 5,4%-ra lassul a növekedés, mielőtt a nyári olimpiai játékok és az amerikai elnökválasztás 2024-ben 7,6%-ra növeli majd az emelkedést.

A Zenith idei előrejelzései Észak-Amerikára, a MENA régióra és Nyugat-Európára változatlanul 12%-os, 7%-os, illetve 6%-os növekedést jeleznek. Az előrejelzések szerint az ukrajnai háború és annak következményei Oroszországban és a legközelebbi kereskedelmi partnereinél 26%-os reklámkiadás-csökkenéshez vezetnek Közép- és Kelet-Európában, bár a régió legtöbb más piaca továbbra is növekedni fog.

„A reklámköltés az idén jelentkező makrogazdasági ellenszél ellenére is a tervezett ütemben halad. A magas infláció - amely elsősorban az olyan alapvető fogyasztási cikkekre koncentrálódik, mint a fűtés, a benzin és az élelmiszerek - arra kényszeríti alap esetben a fogyasztókat, hogy átrendezzék kiadásaikat, egyelőre azonban a fogyasztói kiadások továbbra is növekednek. A világjárvány után egyre nagyobb az igény az utazási és szórakozási élmények iránt, az üzleti bizalom általában magas, és a vállalati beruházások is emelkednek. Ezért jelenleg kevés jel utal arra, hogy széles körű költségcsökkentés lenne tapasztalható” – mondta el Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért, így a Zenithért is felelős vezetője.

58 milliárd dolláros plusz

Az előrejelzések szerint a globális reklámköltés 2022-ben 58 milliárd dollárral nő, és a 2021-es 723 milliárd dollárról 781 milliárd dollárra emelkedik. A legtöbb új hirdetési dollár az Egyesült Államokból érkezik majd, utána következik Kína, Japán és az Egyesült Királyság. Az ötödik helyen India áll, akik 20,8%-os bővülésükkel százalékban kifejezve a leggyorsabban növekvő piac lesz 2021-ben.

Az áremelkedések az egyes országok különböző közönségei esetében igen eltérőek, de a televíziós hirdetések globális átlagköltsége az összes közönségre vonatkozóan várhatóan 11-13%-kal emelkedik idén. Az online videók árai várhatóan mintegy 7%-kal emelkednek, a többi digitális csatorna csak szerény mértékben emelkedik: a közösségi média és az egyéb digitális megjelenítési lehetőségek esetében 3%-os átlagos áremelkedést prognosztizálnak. A külterületi és rádiós hirdetések idén mintegy 4%-kal emelkednek, míg a nyomtatott sajtó árai stabilak maradnak. A digitális hirdetési versenyben azok a márkák járnak majd a legjobban, akik a leghatékonyabban használják az adatközpontú, minél jobban célzott hirdetéseket. A Zenith előrejelzése szerint 2022-ben a reklámköltségvetések 62%-át digitális médiára költik majd, szemben a 2021-es 59%-kal, és ez az arány 2024-ben eléri a 65%-ot.

Szárnyal az online videó

Az előrejelzések szerint a következő három évben az online videó lesz a leggyorsabban növekvő platform: a Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között évente átlagosan 15,4%-kal fog növekedni, az online videók reklámköltése a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 95 milliárd dollárra emelkedik majd. Az online videó megelőzi a közösségi médiát is, amely az előző kilenc évben a leggyorsabban növekvő csatorna volt. Ennek ellenére a közösségi média reklámköltése (amely magában foglalja a közösségi médiában megjelenő videohirdetéseket is) az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között még mindig évente átlagosan 15,1%-kal fog növekedni: a 2021-es 153 milliárd dollárról 187 milliárd dollárra emelkedik 2022-re, amikor is az összes médium reklámköltésének 25%-át fogja kitenni.

A leggyorsabban növekvő médiumok között a harmadik és negyedik helyen a mozi és a külterületi reklámfelületek állnak, 2021 és 2024 között átlagosan 11,9%-os, illetve 8,0%-os éves növekedést produkálnak, de ezeken a területeken hatalmas visszaesés volt tapasztalható a pandémia miatt.

A fenti számok függvényében jól látható, hogy az elérés és a hatékonyság minden platformon folyamatosan változik, és egyre inkább a digitális csatornák, köztük az online videó felé terelődik a hangsúly. Ezt támasztja alá az az előrejelzés is, ami szerint a televízió részesedése a teljes reklámköltésből a 2021-es 24,6%-ról 2024-re 20,8%-ra csökken, míg az online videó részesedése 8,8%-ról 11,1%-ra nő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....