- Hirdetés -

Így fotózz a mobiloddal!

|

Tavaly a képek 85 százaléka már mobillal készült, az egyik legnépszerűbb, közel 75 millió fotós által használt fényképmegosztó oldalra, a Flickr-re feltöltött képek 50 százalékát már telefonnal lőtték, miközben csupán a képek 33 százaléka készült tükörreflexes fényképezőgéppel. A jelenleg körvonalazódó trend várhatóan a jövőben is folytatódik, becslések szerint 2020-ra már évente 1,4 billió digitális fotót készítünk majd.

A népszerű magyar fotós, Nánási Pál például már nem csupán a családja hétköznapjait örökíti meg telefonjával, vállalt már el olyan felkérést is, amely keretében épülethálóra kellett koncertfotót készítenie mobillal. „Profi fotósként korábban ódzkodtam attól, hogy fényképezésre is használjam a telefonomat, de a csúcsminőségű kamerával felszerelt készülékek meggyőztek, hogy már telefonnal is lehet elképesztő minőségű képeket készíteni. Jelenleg egy Samsung Galaxy S9+-t használok a hétköznapokban, és imádom, hogy mindig velem van, így a fotós felszerelésem nélkül is megörökíthetem a fontos pillanatokat. Éppen ezért arra bíztatok mindenkit, hogy bármilyen telefont is használ, ismerje meg a készüléke beállításait, fogadjon meg néhány alapvető tanácsot, kapja lencsevégre a hétköznapokat is, és ossza meg bátran a képeit!”

Erre figyelj a szelfik készítése során

Az emberek életük során átlagosan 25 000 szelfit készítenek. A szelfi tehát kétségtelenül népszerű, ám igencsak kényes műfaj. Fontos, hogy sohase alulról fotózzuk magunkat, a készüléket tartsuk homlokmagasságba vagy még feljebb. Emeljük meg az állunkat, ezzel eltüntethetjük a tokát, és a kattintás pillanatában ne magunkat figyeljük a kijelzőn, hanem nézzünk egyenesen a kamerába! A fény szemből, kicsit magasabbról érkezzen, ügyeljünk arra, hogy semmiképp ne világítson a fényforrás a szemünkbe, kerüljük a közvetlen, éles napfényt, és ne álljunk a fényforrás alá! Nánási Pál további tippjeit a profi szelfi elkészítéséhez itt tudod megnézni.

Erre figyelj az ételfotózáskor

A Samsung 2018-as felmérése szerint az európaiak 20 százaléka kifejezetten szívesen posztol az általa elkészített finomságokról a saját közösségi média felületein. Ha ínycsiklandozó ételfotókat szeretnél készíteni, ügyelj a színek harmóniájára! A háttérként szolgáló felület (a tányér, az asztalterítő) a középpontban álló étel színeinek komplementere legyen, de a fotózott fogások semmiképpen ne olvadjanak bele a háttérbe! Nánási Pál további tippjeit a profi ételfotók elkészítéséhez itt tudod megnézni.

Erre figyelj a képszerkesztéskor

A telefonokkal készített fotók a hétköznapi pillanatokat örökítik meg, egy-egy erős filter ezek hangulatát jelentősen módosítja. Ne használjunk ezért intenzív effekteket, elegendő, ha a színeken és a kontraszton állítunk! A képek készítésekor ne zoomoljunk, inkább utólag vágjuk ki a képet! Ezen műveletek elvégzéséhez nincs szükség drága applikációkra sem, a gyárilag telepített képszerkesztő alkalmazásokkal is kivitelezhetők a módosítások. Mindig mentsük el azonban az eredeti fotót, így ha a szerkesztés után nem tetszik a végeredmény, még mindig visszatérhetünk az eredeti fotóhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek az ajándékok nagyon népszerűek karácsonykor

A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból. A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai...

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...