- Hirdetés -

Így hat a vásárlásokra a foci-EB

|

- Hirdetés -

Szoboszlai Dominik népszerűbb a magyarok körében, mint Christiano Ronaldo és Kylian Mbappé együttesen – derült ki a Pepita.hu online felméréséből. Bár a magyar csapat már kiesett, sokan követik még a mérkőzéseket, és vannak olyanok is, akik a negyeddöntőktől kapcsolódnak be. Az EB közvetítéseit nem a zsebünkben lapuló okostelefonon, sokkal inkább a minél nagyobb TV-n vagy akár óriáskivetítőn nézzük szívesen. Nem meglepő, hogy többen mostanra időzítették a TV cseréjét. A nassolnivalók jobban fogynak ilyenkor, mint a szurkolói relikviák.

A Pepita.hu online felmérést végzett közel 2000 résztvevővel a labdarúgó-Európa-bajnokság kapcsán. Az eredményekből kiderült, hogy minden ötödik válaszadó megnézi a foci EB összes mérkőzését, a férfiaknál még magasabb ez az arány. Valamivel kevesebben vannak azok, akik egyáltalán nem követik, és hasonló az aránya azoknak is, akik kimondottan csak a magyar válogatott meccseit nézték meg. A nemek közül egyébként a nőknél magasabb azoknak az aránya, akik csak a magyarok mérkőzéseit követik. A válaszadók 41 százaléka pedig csak a fontosabb mérkőzéseket (negyeddöntőtől) fogja megtekinteni. Bár időközben a magyar labdarúgó válogatott kiesett az EB-ről, a válaszok alapján azért még sokakat lázban tart a bajnokság.

Minden második válaszadó jellemzően otthon, a családdal követi az EB eseményeit. Kb. minden harmadik válaszadó egyedül, otthon nézi a meccseket. Abban is nagy az egyetértés, hogy ez nem a telefonon nézhető műfaj, jellemzően TV-n vagy óriáskivetítőn követik az eseményeket. A felmérésben arra is kíváncsiak voltak, hogy mely focisták a magyarok kedvencei. „A válaszokból kiderült, messze a legnépszerűbb Szoboszlai Dominik, aki olyan legendákat is maga mögé utasított, mint Christiano Ronaldo vagy Kylian Mbappé” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu vezérigazgatója.

Mi van a meccseken túl?

Bár a hangsúly a mérkőzéseken van, de ehhez szorosan kapcsolódnak más fogyasztói szokások is. A Pepita.hu felmérése szerint minden válaszadó vásárolt már azért újabb műszaki cikket, hogy a sportközvetítést jobb minőségben élvezhesse. Közülük szinte mindenki egy új és vagy nagyobb TV-re ruházott be ennek érdekében. De persze nem csak a televíziók keresletére van hatással egy rangosabb sportközvetítés. A foci-EB idején a felmérésben résztvevők 48 százaléka vásárol több nassolni valót (chips, mogyoró stb.), 34 százalékuk több üdítőt és / vagy ásványvizet vesz, 16 százalékuk pedig több alkoholt és ugyanennyi azoknak az aránya, akik több alkoholmentes sört táraznak be. Az ezeket vásárlók háromnegyede szupermarketekben szerzi be az ilyen típusú termékeket. Online áruházban csak 8 százalékuk ad le rendelést ezekre vonatkozóan. Kb. 10 százalék azoknak az aránya, akik ilyenkor több ételrendelést (pl. pizza, hamburger) adnak le. A szurkolás kiegészítő kellékei közül a ruházat (pl. sál, sapka, mez) a legnépszerűbb, aztán a labda, arcfesték, végül pedig a hangeszközök, mint a szurkolói duda vagy kereplő.

A válaszadók harmada keresi a promóciós ajánlatokat a foci-EB alatt. A Pepita.hu kínálatából a válaszadók 8 százaléka rendelt eddig az EB alatt műszaki cikket, 4,2 százalékuk kerti bútort, 2,7 százalékuk üdítőitalt, 1,6 százalékuk snacket, 1,2 százalékuk sört vagy más alkoholt, 0,9 százalékuk pedig itt szerezte be a szurkolói relikviákat. Bár 63 százalékuk még nem vásárolt, de nyitott rá, hogy megnézze az aktuális ajánlatokat.

Minden harmadik válaszadó azért követi az EB-t vagy más rangosabb sportközvetítést, mert fontos számára a közös szurkolás, az egységélmény, a közösséghez való. Negyedük pedig az adrenalin, izgalom végett, ami kiszakítja őket a hétköznapok mókuskerekéből. 15 százalék szerint ez jó beszédtémát ad akár ismeretlenekkel is, minden tízedik szerint pedig jobb ezt nézni, mint mást. Elenyésző azoknak az aránya, akik szerint ez meghozhatja a kedved a sportoláshoz.

Csaknem a válaszadók harmada élőben is megnézne egy mérkőzést, ötödük csak akkor, ha a magyarok is játszanak. Közel 10 százalék azoknak az aránya, akik csak akkor mennének, ha a kedvenc csapatuk és/vagy sportolójuk játszik. Kb. ugyanennyien vannak, akik csak ajándék jeggyel mennének ki egy meccsre. Vannak viszont olyanok is, akiket a meccseken összegyűlő tömeg rettent el a személyes részvételtől. A legemlékezetesebb pillanat érthető módon Csoboth Kevin gólja volt a többség számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem fékeznek, jelentős növekedés az AutoWallisnál

Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye, miután 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait. A mobilitási szolgáltatások terén 15 százalékkal nőtt a flottaméret, miközben a bérleti események száma a wigo carsharing...

Százmilliós váltságdíjat fizethetnek a magyar vállalatok

A 2023-ban zsarolóvírus által megtámadott magyar vállalatok több mint fele saját adatmentési módszereket alkalmazott, és nem kellett váltságdíjat fizetnie. A vállalkozások leggyakrabban biztonsági mentésekhez folyamodtak e célból. Azok közül, akik fizettek váltságdíjat, az 50%-uk...

Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák

A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos vagy okosórás fizetést, mint a hagyományos bankkártyás tranzakciókat – derült ki a legfrissebb K&H ifjúsági index eredményei alapján. A két évvel korábbihoz képest többen...

Változás az Auchan vezetésében

Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói feladatait. Elődje, Benoit Barbault Franciaországban folytatja pályafutását. Varga László több mint 25 éves kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik, pályafutását a Cora-nál kezdte, ahol a különböző területek vezetőjeként...

Médiavezérek eredményekről, piacról és a jövőről – 1. rész

Bőven akad feladata a nagy médiacégek vezetőinek. A digitalizációval és az MI-gyorsvonattal is lépést kell tartani, miközben olyan médiatartalmakkal kell előrukkolni, amelyek hasznosak és relevánsak.   Biztosan fogunk meglepetéseket okozni Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató Hosszú távú...

Kevesebbet tankoltunk az első félévben

Az első fél évben 0,3 százalékkal kevesebb motorbenzin és 1,2 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott a kiskereskedelmi forgalomban Magyarországon, mint tavaly ugyanebben az időszakban; az üzemanyag-fogyasztás így átlagosan 0,9 százalékkal csökkent a Magyar Ásványolaj Szövetség...

Fontos hír érkezett az e-autósoknak

Csaknem 12,5 százalékkal bővült 2023-ban az engedélyköteles elektromos töltőberendezések száma Magyarországon, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2023 végén 2507-et tartott nyilván. A legtöbb (866, illetve 326 darab) töltőállomás 2023 végén is Budapesten,...

Így csábítják a fiatalokat a Marketing Summitra

A Magyar Marketing Szövetség utánpótlásprogramja első lépéseként jelképes regisztrációs díj ellenében elérhető Summit Youth jegyekkel várja a 25 év alatti, szakmai felsőoktatásban tanuló hallgatókat az idei Marketing Summiton. Az utánpótlásprogram alapvető célja, hogy a...

Újabb világsztár költözött Budapestre

Újabb lakó érkezik a Madame Tussauds Budapestbe: a látogatók mostantól Zendayával is találkozhatnak a Dorottya utcai palotában. A fiatal világsztár a Gellért fürdő hangulatát megidéző VIP-teremben ülve szemléli Brad Pittet, Madonnát, Leonardo DiCapriót és...

A Coors lett a Groupama Aréna hivatalos söre

Három évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Sportfive Hungary Kft. A megállapodás a kontinentális Európában úttörő jellegű, mivel a Groupama Aréna az első olyan stadion, aminek a Coors a hivatalos...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt keresik a magyarok 2024-ben a használtpiacon

Tízmilliós luxuskaróra, kilencmilliós juhnyáj, nyolcmilliós jakuzzi - többek között ezek a termékek cseréltek gazdát a Jófogás apróhirdetési platformon az év első felében. Emellett azonban a legnépszerűbbnek továbbra is az ingyenesen elvihető tárgyak bizonyultak. A...

Nem fékeznek, jelentős növekedés az AutoWallisnál

Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye, miután 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait. A mobilitási szolgáltatások terén 15 százalékkal nőtt a flottaméret, miközben a bérleti események száma a wigo carsharing...

Százmilliós váltságdíjat fizethetnek a magyar vállalatok

A 2023-ban zsarolóvírus által megtámadott magyar vállalatok több mint fele saját adatmentési módszereket alkalmazott, és nem kellett váltságdíjat fizetnie. A vállalkozások leggyakrabban biztonsági mentésekhez folyamodtak e célból. Azok közül, akik fizettek váltságdíjat, az 50%-uk...

Nyugdíjba mehetnek a bankkártyák

A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos vagy okosórás fizetést, mint a hagyományos bankkártyás tranzakciókat – derült ki a legfrissebb K&H ifjúsági index eredményei alapján. A két évvel korábbihoz képest többen...

Változás az Auchan vezetésében

Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói feladatait. Elődje, Benoit Barbault Franciaországban folytatja pályafutását. Varga László több mint 25 éves kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik, pályafutását a Cora-nál kezdte, ahol a különböző területek vezetőjeként...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...