- Hirdetés -

Így könnyíthető meg a digitálisan tanulás

|

- Hirdetés -

Ami egy évvel ezelőtt, a járvány, és az országos lezárások kezdetekor még újdonság és sötétben tapogatózás volt, az mára már a középiskolások és az általános iskolások számára is ismerős terep: március 8-tól ugyanis ismét minden gyerek otthonról tanul. Az utóbbi egy év nagy részében a diákok mindennapjainak élettere a virtuális világ lett – de vajon mennyire fáradtak el ebben? Szülőként hogyan lehet segíteni, fenntartani a motivációjukat, érdeklődésüket? A 11. alkalommal megrendezésre kerülő, teljes egészében online formában zajló K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakemberei a figyelem fenntartásához és a szabadidő élményteli eltöltéséhez, valamint a tanulás- kikapcsolódás egyensúlyának kialakításához adnak tippeket.

Bár sok játékos eszköz áll a tanárok rendelkezésére, melyek segítik a tananyag feldolgozását, megértését, attól még az online megtartott óra, a szemkontaktus és az azonnali visszacsatolási lehetőség hiánya miatt megterhelő lehet az agy számára, így komoly kihívást jelenthet a figyelem folyamatos fenntartása, a gyerekek bevonása és ösztönzése. Ezek nem csupán a pedagógusoknál okozhatnak frusztrációkat, hanem a diákok körében is.

Felerősödő szorongás

Sajnos nem csak kifáradtak a gyerekek: a folyamatos távolságtartás, a bizonytalan helyzet és a járvánnyal kapcsolatos hírek erőteljes jelenléte miatt a szorongás is nő a diákokban, ami miatt csökkenhet a motiváció és a tanulási kedv is. Iskolapszichológusok szerint a már meglévő mentális problémákat erősítette fel a vírushelyzet: az eddigi kisebb gondok nőttek nagyra a fokozott stresszhelyzet miatt.

Már diagnózis is létezik arra a kimerültségre, esetenként feszültségre, fásultságra, amit egy-egy képernyő előtt töltött nap végén érzünk: a Zoom-kifáradás egy valós jelenség. Az online fáradtság és a felerősödő szorongás ellen tudatosan lehet tenni – ha a gyerekek ezt nem is ismerik fel, szülőként sok eszköz van a kezünkben.

Tippek az online fáradtság legyőzéséhez, a motiváltság fenntartásához:

Sokat segít a fókuszálásban, ha teljes képernyős üzemmódra váltanak a gyerekek egy-egy óra alkalmával, hiszen a beérkező üzenetek nem veszik el a figyelmüket.

Célszerű némítani és eltenni a telefont, rendet tenni az íróasztalon és kizárólag az órára, nem pedig a következő órai leckére koncentrálni – legyenek ott fejben is!

Ösztönözzük őket, hogy tegyenek fel kérdéseket a tanárnak – bár könnyű megbújni a lenémítás és kameranélküliség mögött, a kérdezés fenntartja a figyelmet és segíti a motiváltság, a bevonódás kialakulását.

Mindig legyen a gyerekek előtt tiszta papír vagy a füzetük, hogy leírhassák a hallottakat, így a jegyzetelés kicsit kiszakíthatja őket a digitális térből, hozzájárulva a koncentráció fenntartásához.

De mi tölt fel ebben a helyzetben?

Jó, ha valamilyen szinten tudjuk a gyerekünket motiválni az online oktatáson való aktív részvételre, abban való elmélyülésére, de közben fontos, hogy az oktatás utáni szabadidő eltöltése élményteli legyen a gyerekünk számára, egyensúlyban legyen a tanulással eltöltött idővel.

Tippek a feltöltődéshez, pozitív szemlélethez:

  • a tanulást és a feltöltődést is egyaránt támogató időbeosztás kialakítása nagyon fontos- ebben a szülők is sokat segíthetnek;
  • törekedjünk arra, hogy a gyerekeknek minden napjait képezze olyan tevékenység, ami feltölti, örömmel tölti el őket;
  • ösztönözzük a gyerekeket az új hobbikkal való megismerkedésre (festészet, főzés, kertészkedés stb…)
  • sokat segíthet, ha a vírussal kapcsolatos hírek hosszas taglalása helyett csak röviden, a tényekre hagyatkozva beszélgetünk a gyerekekkel és tudatosan könnyedebb témák irányába is tereljük a társalgásokat;
  • világítsunk rá a helyzet pozitív oldalára is: a sokszor fárasztó online életnek van „napos oldala” is. Később kell felkelni, lehet enni az órák alatt és a fotel is kényelmesebb, mint az iskolai székek;
  • a mozgásra, a szabad levegőn töltött időre minden nap szánjunk időt;
  • léteznek olyan applikációk is, amik a tanulás játékos segítésével a feltöltődést kifejezetten hasznossá is tudják tenni: a digitális pénzügyek elsajátításában például a vigyázz#KáPé app játékos feladatai nyújthatnak segítséget, ahol Kápé kalandjait követve a gyerekek a mindennapi példákon szemléltetve sajátíthatják el a pénzügyek okos kezelésének fortélyait;
  • a gyerekek közötti online zajló versenyek pedig újra izgalmat vihetnek a mindennapokba. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre például idén az első fordulótól kezdve otthonról lehet készülni az osztálytársakkal közösen, így a suli utáni kikapcsolódás része lehet a versenyre való felkészülés. A tudásanyaggal való ismerkedés és a személyes élmények megosztása egyaránt segíti a tanulást és közelebb hozza a gyerekeket is egymáshoz.

Az általános és középiskolások pénzügyi tudását segítő versenyre még március 26-ig lehet jelentkezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elégedetlenek a fiatal munkavállalók

A vezetők túlságosan optimisták alkalmazottaik boldogságát illetően – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából. A 750 vezető és 1500 alkalmazott bevonásával készített felmérés alapján elmondható, hogy az alkalmazottak csak kevesebb mint egyharmada elégedett...

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...

Adathalászokra figyelmeztet az MKB Bank

Az utóbbi időszakban megszaporodtak az MKB Bank ügyfeleit célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok legújabb módszere, hogy a Google keresőjében hirdetik csaló oldalaikat. Az elmúlt időszakban számos...

Premierekkel erősítenek az AMC csatornái

Folytatódik a változatos őszi premierek sorozata a Spektrumon és a Spektrum Home-on, hiszen a Jászai Mari-díjas Keresztes Tamást bűvészprodukciókban láthatják a nézők, Sütő Enikő és Szomorú Miklós kertészmérnök nem mindennapi, lenyűgöző szépségű hazai kertekbe...

Sipos Tomival kampányol a PENNY

Díjnyertes hazai borászatok termékeivel erősíti borkínálatát a PENNY. A megújuló szortiment mostantól már folyamatosan elérhető az áruházlánc összes magyarországi üzletének polcain. A finomabbnál finomabb fehér és vörös nedűk Budapesten, egy „titkos” belvárosi bortrezorban mutatkoztak...

Nagyot nő az összehajtható mobilok iránti kereslet

Az összehajtható mobiltelefonok globális kiszállítása 66,6 százalékkal, 13,5 millióra nő az idén a tavalyi 8,1 millióról – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat előrejelzéséből. Az IDC honlapjára felkerült...

Új néven folytatja az r-time

Október 3-án nevet váltott az r-time, a média-kereskedőház RTL Saleshouse név alatt folytatja tevékenységét. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodik a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja mint az RTL. Az RTL idén ünnepli 25....

Újabb fordulat a munkaerőpiacon

Idén nyáron a vállalatok visszavettek a toborzás intenzitásából, de még nem érzékelhető igazán markáns fordulat a munkaerőpiacon. Kevesebb volt az álláshirdetés idén a júniustól augusztusig tartó időszakban, mint a tavalyi év azonos időszakában, a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

TV appal erősít a TV2 Play

A TV2 tavaly februárban indult online streaming platformja, a TV2 Play és annak Prémium felülete nagy sikernek örvend a nézők körében, ezért folyamatosan fejleszti a felhasználói élményt a médiaszolgáltató csoport. Ennek köszönhetően a szerződött...

Elégedetlenek a fiatal munkavállalók

A vezetők túlságosan optimisták alkalmazottaik boldogságát illetően – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából. A 750 vezető és 1500 alkalmazott bevonásával készített felmérés alapján elmondható, hogy az alkalmazottak csak kevesebb mint egyharmada elégedett...

Új pénzvisszatérítési szolgáltatás indult

A Picodi lengyel e-kereskedelmi platform a magyar felhasználók számára is elérhetővé tette a cashback szolgáltatást, ami az online vásárlásra költött pénz egy részének visszatérítését jelenti. Ennek köszönhetően a felhasználók a magyar és külföldi webáruházakban...

Akciótervvel segíti a spórolást a SPAR

Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól felhasználva jelentős összegeket takaríthatunk meg. Ebben segít a SPAR Akcióterv.„Vásárlóink számára mindig kifogástalan minőséget és jó árakat igyekszünk biztosítani, ezért alkottuk meg a SPAR...

Az Artvertisinggel dolgozik a Tchibo

Négy induló közül az Artvertising nyerte a Tchibo BTL kommunikációra kiírt tenderét, mely a Tchibo Shop 3 területének; a Non Food, a Cafissimo és a Kávébár promóciók kreatív anyagainak tervezését foglalja magában. A megbízás...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....