- Hirdetés -

Így könnyíthető meg a digitálisan tanulás

|

- Hirdetés -

Ami egy évvel ezelőtt, a járvány, és az országos lezárások kezdetekor még újdonság és sötétben tapogatózás volt, az mára már a középiskolások és az általános iskolások számára is ismerős terep: március 8-tól ugyanis ismét minden gyerek otthonról tanul. Az utóbbi egy év nagy részében a diákok mindennapjainak élettere a virtuális világ lett – de vajon mennyire fáradtak el ebben? Szülőként hogyan lehet segíteni, fenntartani a motivációjukat, érdeklődésüket? A 11. alkalommal megrendezésre kerülő, teljes egészében online formában zajló K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakemberei a figyelem fenntartásához és a szabadidő élményteli eltöltéséhez, valamint a tanulás- kikapcsolódás egyensúlyának kialakításához adnak tippeket.

Bár sok játékos eszköz áll a tanárok rendelkezésére, melyek segítik a tananyag feldolgozását, megértését, attól még az online megtartott óra, a szemkontaktus és az azonnali visszacsatolási lehetőség hiánya miatt megterhelő lehet az agy számára, így komoly kihívást jelenthet a figyelem folyamatos fenntartása, a gyerekek bevonása és ösztönzése. Ezek nem csupán a pedagógusoknál okozhatnak frusztrációkat, hanem a diákok körében is.

Felerősödő szorongás

Sajnos nem csak kifáradtak a gyerekek: a folyamatos távolságtartás, a bizonytalan helyzet és a járvánnyal kapcsolatos hírek erőteljes jelenléte miatt a szorongás is nő a diákokban, ami miatt csökkenhet a motiváció és a tanulási kedv is. Iskolapszichológusok szerint a már meglévő mentális problémákat erősítette fel a vírushelyzet: az eddigi kisebb gondok nőttek nagyra a fokozott stresszhelyzet miatt.

Már diagnózis is létezik arra a kimerültségre, esetenként feszültségre, fásultságra, amit egy-egy képernyő előtt töltött nap végén érzünk: a Zoom-kifáradás egy valós jelenség. Az online fáradtság és a felerősödő szorongás ellen tudatosan lehet tenni – ha a gyerekek ezt nem is ismerik fel, szülőként sok eszköz van a kezünkben.

Tippek az online fáradtság legyőzéséhez, a motiváltság fenntartásához:

Sokat segít a fókuszálásban, ha teljes képernyős üzemmódra váltanak a gyerekek egy-egy óra alkalmával, hiszen a beérkező üzenetek nem veszik el a figyelmüket.

Célszerű némítani és eltenni a telefont, rendet tenni az íróasztalon és kizárólag az órára, nem pedig a következő órai leckére koncentrálni – legyenek ott fejben is!

Ösztönözzük őket, hogy tegyenek fel kérdéseket a tanárnak – bár könnyű megbújni a lenémítás és kameranélküliség mögött, a kérdezés fenntartja a figyelmet és segíti a motiváltság, a bevonódás kialakulását.

Mindig legyen a gyerekek előtt tiszta papír vagy a füzetük, hogy leírhassák a hallottakat, így a jegyzetelés kicsit kiszakíthatja őket a digitális térből, hozzájárulva a koncentráció fenntartásához.

De mi tölt fel ebben a helyzetben?

Jó, ha valamilyen szinten tudjuk a gyerekünket motiválni az online oktatáson való aktív részvételre, abban való elmélyülésére, de közben fontos, hogy az oktatás utáni szabadidő eltöltése élményteli legyen a gyerekünk számára, egyensúlyban legyen a tanulással eltöltött idővel.

Tippek a feltöltődéshez, pozitív szemlélethez:

  • a tanulást és a feltöltődést is egyaránt támogató időbeosztás kialakítása nagyon fontos- ebben a szülők is sokat segíthetnek;
  • törekedjünk arra, hogy a gyerekeknek minden napjait képezze olyan tevékenység, ami feltölti, örömmel tölti el őket;
  • ösztönözzük a gyerekeket az új hobbikkal való megismerkedésre (festészet, főzés, kertészkedés stb…)
  • sokat segíthet, ha a vírussal kapcsolatos hírek hosszas taglalása helyett csak röviden, a tényekre hagyatkozva beszélgetünk a gyerekekkel és tudatosan könnyedebb témák irányába is tereljük a társalgásokat;
  • világítsunk rá a helyzet pozitív oldalára is: a sokszor fárasztó online életnek van „napos oldala” is. Később kell felkelni, lehet enni az órák alatt és a fotel is kényelmesebb, mint az iskolai székek;
  • a mozgásra, a szabad levegőn töltött időre minden nap szánjunk időt;
  • léteznek olyan applikációk is, amik a tanulás játékos segítésével a feltöltődést kifejezetten hasznossá is tudják tenni: a digitális pénzügyek elsajátításában például a vigyázz#KáPé app játékos feladatai nyújthatnak segítséget, ahol Kápé kalandjait követve a gyerekek a mindennapi példákon szemléltetve sajátíthatják el a pénzügyek okos kezelésének fortélyait;
  • a gyerekek közötti online zajló versenyek pedig újra izgalmat vihetnek a mindennapokba. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre például idén az első fordulótól kezdve otthonról lehet készülni az osztálytársakkal közösen, így a suli utáni kikapcsolódás része lehet a versenyre való felkészülés. A tudásanyaggal való ismerkedés és a személyes élmények megosztása egyaránt segíti a tanulást és közelebb hozza a gyerekeket is egymáshoz.

Az általános és középiskolások pénzügyi tudását segítő versenyre még március 26-ig lehet jelentkezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az ár a legfontosabb, ha elektronikai cikkeket veszünk

Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok, a termék márkája közepesen meghatározó szempont, míg dizájnja szinte alig – derül ki az Euronics Műszaki Áruházlánc belső kutatásából, amelynek során a cég saját dolgozói körében...

Ezt kell tudni a Google Pay működéséről

8109 forint - átlagosan ekkora összeg jutott egy belföldi kártyás vásárlásra, összesen pedig közel 520 millió tranzakcióra jutott 4216 milliárd forintos forgalom. Erre a piacra lépett be a világszerte egyre nagyobb teret nyerő Google...

A hiteles tartalom adja az influencer marketing erejét

Az influencer marketing ma már lényegében kikerülhetetlen, ezzel együtt pedig az ilyen jellegű ügynökségek munkája is felértékelődött az elmúlt években. A Star Network Influencer Ügynökség értékesítési vezetője, Sápi Márton a Trend FM vendégeként mesélt...

Tinderen támadnak a kiberbűnözők

A Sophos elemzést tett közzé egy nemzetközi kriptovaluta-kereskedelmi átverésről, amely iPhone felhasználókat céloz olyan társkereső appokon, mint a Bumble vagy a Tinder. A támadók kiterjesztették célpontjaik csoportját az ázsiai felhasználókon túl az USA-ban és...

Ilyen volt a Lányok Napja a Telekomnál

A Nők a Tudományban Egyesület által szervezett Lányok Napján a technológiai pálya különböző szakmáiról tudhattak meg többet az érdeklődő középiskolások. A rendezvényhez kapcsolódva a Magyar Telekom és a T-Systems közel száz diáklányt fogadott székházukban,...

Megközelítette a 70 milliót az HBO és az HBO Max

A harmadik negyedév végén már nagyon közel járt a 70 millióhoz az HBO és streaming szolgáltatása, az HBO Max egyesített ügyfélszáma – derül ki a WarnerMedia tulajdonosa, az AT&T jelentéséből. A vállalat várakozásai szerint...

Jön a Ninja Warrior Hungary harmadik évada! (x)

Még nagyobb kihívásokkal, nehezebb akadályokkal, megújult stúdióval és látványvilággal érkezik október 25-én, hétfőn este a TV2 képernyőjére a Ninja Warrior Hungary harmadik évada. A TV2 szuperprodukciója megújult struktúrával, minden hétköznap este látható Lékai-Kiss Ramóna,...

Folytatódik a Westend kreatív pályázata

2021. októberében új tematikával jelentkezik a Westend bevásárlóközpont kreatív logó pályázata. Tavaly számos sikeres pályamunka érkezett profi és autodidakta tervezőgrafikusoktól és képzőművészektől, amelyek közül a neves zsűri szakmai szempontok szerint állított fel egy sorrendet....

Nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség

A Kincentric mérései szerint globálisan nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség általános szintje 2021 második negyedévében, azok után, hogy a pandémia első hullámában még pont ellentétes folyamatok zajlottak – minden bizonnyal a nagyfokú bizonytalanságnak köszönhetően....

Újra lehet pályázni a Microsoft HR-es díjára

November 14-ig pályázhatnak a vállalatok a legjobb hazai HR gyakorlatokat díjazó HR Best „Futureproof Organizations” kategóriájában. A Microsoft által harmadszor meghirdetett díj célja, hogy a technológia és az ember kooperációját ötvöző jó gyakorlatokat megmutassák...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor nézettség Höcher

Újabb héten nyert az X-Faktor

Ismét az X-Faktor volt a hét legnézettebb műsora. A második legnézettebbnek pedig a Sztárban sztár leszek bizonyult. Jelentős hatással volt a múlt hét nézettségi versenyére a Nyerő páros indulása. Az elmúlt héten közel két százalékpontot...

Az ár a legfontosabb, ha elektronikai cikkeket veszünk

Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok, a termék márkája közepesen meghatározó szempont, míg dizájnja szinte alig – derül ki az Euronics Műszaki Áruházlánc belső kutatásából, amelynek során a cég saját dolgozói körében...

Ezt kell tudni a Google Pay működéséről

8109 forint - átlagosan ekkora összeg jutott egy belföldi kártyás vásárlásra, összesen pedig közel 520 millió tranzakcióra jutott 4216 milliárd forintos forgalom. Erre a piacra lépett be a világszerte egyre nagyobb teret nyerő Google...

A hiteles tartalom adja az influencer marketing erejét

Az influencer marketing ma már lényegében kikerülhetetlen, ezzel együtt pedig az ilyen jellegű ügynökségek munkája is felértékelődött az elmúlt években. A Star Network Influencer Ügynökség értékesítési vezetője, Sápi Márton a Trend FM vendégeként mesélt...

Tinderen támadnak a kiberbűnözők

A Sophos elemzést tett közzé egy nemzetközi kriptovaluta-kereskedelmi átverésről, amely iPhone felhasználókat céloz olyan társkereső appokon, mint a Bumble vagy a Tinder. A támadók kiterjesztették célpontjaik csoportját az ázsiai felhasználókon túl az USA-ban és...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA