- Hirdetés -

Így könnyíthető meg a digitálisan tanulás

|

- Hirdetés -

Ami egy évvel ezelőtt, a járvány, és az országos lezárások kezdetekor még újdonság és sötétben tapogatózás volt, az mára már a középiskolások és az általános iskolások számára is ismerős terep: március 8-tól ugyanis ismét minden gyerek otthonról tanul. Az utóbbi egy év nagy részében a diákok mindennapjainak élettere a virtuális világ lett – de vajon mennyire fáradtak el ebben? Szülőként hogyan lehet segíteni, fenntartani a motivációjukat, érdeklődésüket? A 11. alkalommal megrendezésre kerülő, teljes egészében online formában zajló K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakemberei a figyelem fenntartásához és a szabadidő élményteli eltöltéséhez, valamint a tanulás- kikapcsolódás egyensúlyának kialakításához adnak tippeket.

Bár sok játékos eszköz áll a tanárok rendelkezésére, melyek segítik a tananyag feldolgozását, megértését, attól még az online megtartott óra, a szemkontaktus és az azonnali visszacsatolási lehetőség hiánya miatt megterhelő lehet az agy számára, így komoly kihívást jelenthet a figyelem folyamatos fenntartása, a gyerekek bevonása és ösztönzése. Ezek nem csupán a pedagógusoknál okozhatnak frusztrációkat, hanem a diákok körében is.

Felerősödő szorongás

Sajnos nem csak kifáradtak a gyerekek: a folyamatos távolságtartás, a bizonytalan helyzet és a járvánnyal kapcsolatos hírek erőteljes jelenléte miatt a szorongás is nő a diákokban, ami miatt csökkenhet a motiváció és a tanulási kedv is. Iskolapszichológusok szerint a már meglévő mentális problémákat erősítette fel a vírushelyzet: az eddigi kisebb gondok nőttek nagyra a fokozott stresszhelyzet miatt.

Már diagnózis is létezik arra a kimerültségre, esetenként feszültségre, fásultságra, amit egy-egy képernyő előtt töltött nap végén érzünk: a Zoom-kifáradás egy valós jelenség. Az online fáradtság és a felerősödő szorongás ellen tudatosan lehet tenni – ha a gyerekek ezt nem is ismerik fel, szülőként sok eszköz van a kezünkben.

Tippek az online fáradtság legyőzéséhez, a motiváltság fenntartásához:

Sokat segít a fókuszálásban, ha teljes képernyős üzemmódra váltanak a gyerekek egy-egy óra alkalmával, hiszen a beérkező üzenetek nem veszik el a figyelmüket.

Célszerű némítani és eltenni a telefont, rendet tenni az íróasztalon és kizárólag az órára, nem pedig a következő órai leckére koncentrálni – legyenek ott fejben is!

Ösztönözzük őket, hogy tegyenek fel kérdéseket a tanárnak – bár könnyű megbújni a lenémítás és kameranélküliség mögött, a kérdezés fenntartja a figyelmet és segíti a motiváltság, a bevonódás kialakulását.

Mindig legyen a gyerekek előtt tiszta papír vagy a füzetük, hogy leírhassák a hallottakat, így a jegyzetelés kicsit kiszakíthatja őket a digitális térből, hozzájárulva a koncentráció fenntartásához.

De mi tölt fel ebben a helyzetben?

Jó, ha valamilyen szinten tudjuk a gyerekünket motiválni az online oktatáson való aktív részvételre, abban való elmélyülésére, de közben fontos, hogy az oktatás utáni szabadidő eltöltése élményteli legyen a gyerekünk számára, egyensúlyban legyen a tanulással eltöltött idővel.

Tippek a feltöltődéshez, pozitív szemlélethez:

  • a tanulást és a feltöltődést is egyaránt támogató időbeosztás kialakítása nagyon fontos- ebben a szülők is sokat segíthetnek;
  • törekedjünk arra, hogy a gyerekeknek minden napjait képezze olyan tevékenység, ami feltölti, örömmel tölti el őket;
  • ösztönözzük a gyerekeket az új hobbikkal való megismerkedésre (festészet, főzés, kertészkedés stb…)
  • sokat segíthet, ha a vírussal kapcsolatos hírek hosszas taglalása helyett csak röviden, a tényekre hagyatkozva beszélgetünk a gyerekekkel és tudatosan könnyedebb témák irányába is tereljük a társalgásokat;
  • világítsunk rá a helyzet pozitív oldalára is: a sokszor fárasztó online életnek van „napos oldala” is. Később kell felkelni, lehet enni az órák alatt és a fotel is kényelmesebb, mint az iskolai székek;
  • a mozgásra, a szabad levegőn töltött időre minden nap szánjunk időt;
  • léteznek olyan applikációk is, amik a tanulás játékos segítésével a feltöltődést kifejezetten hasznossá is tudják tenni: a digitális pénzügyek elsajátításában például a vigyázz#KáPé app játékos feladatai nyújthatnak segítséget, ahol Kápé kalandjait követve a gyerekek a mindennapi példákon szemléltetve sajátíthatják el a pénzügyek okos kezelésének fortélyait;
  • a gyerekek közötti online zajló versenyek pedig újra izgalmat vihetnek a mindennapokba. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre például idén az első fordulótól kezdve otthonról lehet készülni az osztálytársakkal közösen, így a suli utáni kikapcsolódás része lehet a versenyre való felkészülés. A tudásanyaggal való ismerkedés és a személyes élmények megosztása egyaránt segíti a tanulást és közelebb hozza a gyerekeket is egymáshoz.

Az általános és középiskolások pénzügyi tudását segítő versenyre még március 26-ig lehet jelentkezni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...