- Hirdetés -

Így látják a jövőt a pénzügyi vezetők

|

Csökkent a közép-európai régióban a pénzügyi igazgatók optimizmusa egy év alatt, de összességében még mindig bizakodóan tekintenek a jövőbe. A Deloitte friss felmérése szerint a magyar pénzügyi vezetők közül a legtöbben 2,6 és 3,5 százalék közötti GDP-növekedéssel számolnak és kevésbé tartanak a gazdasági bizonytalanságoktól, mint régiós társaik.

A közép-európai régió 17 országában, közel 700 pénzügyi igazgató bevonásával készült kutatás alapján a legnagyobb visszaesés a gazdaság teljesítményével kapcsolatos várakozásokban volt megfigyelhető, ugyanakkor még mindig ezen a területen a legbizakodóbbak a megkérdezettek, ez a mutató a 2018-as 60-ról 50 százalékra esett vissza. A CFO-k közvetlen üzleti környezetük következő egy évben várható alakulására vonatkozó várakozásaik már az előző kutatás során is negatív értéket mutatott (-22 százalék), és ez az index idén még tovább esett, már -28 százaléknál tart.

A megkérdezett pénzügyi vezetők saját vállalkozásaik teljesítményével kapcsolatban összességében bizakodók, azonban ebben a vonatkozásban is megfigyelhető a növekvő aggodalom. Míg tavaly még 32 százalékos volt ez a bizalmi index, addig idén már csak 24 százalékos. A felmérés során megkérdezettek 66 százaléka azzal számol, hogy nőni fog a cégük forgalma a következő 12 hónapban, azonban már csak 39 százalékuk optimistább a forgalom vonatkozásában, mint hat hónappal korábban.

A GDP alakulása kapcsán optimisták a régió pénzügyi igazgatói. Átlagosan 2,3 százalékos GDP növekedést várnak, ami magasabb mind a 2016-os, mind a 2017-es várakozásnál és mindössze 0,1 százalékponttal marad el a 2018-as értéktől. Eltérően látják ugyanakkor a helyzetet az eurózónához tartozó országokban, valamint az azon kívüli államokban dolgozók. Míg az eurózónában lévő CFO-k közel fele szerint akár 2,6 százalék fölött is lehet a GDP bővülés mértéke, addig a teljes régióban már csak 40 százalék azok aránya, akik így látják.

A magyarországi pénzügyi igazgatók közül a legtöbben (40 százalék) 2,6 és 3,5 százalék közötti GDP növekedéssel számolnak, de majdnem ilyen magas azok aránya is (35 százalék), akik 1,6 és 2,5 százalék közötti fejlődést várnak. A megkérdezettek 10 százaléka szerint akár a 3,5 százalékot is meghaladhatja idén a magyar GDP növekedésének üteme, 5 százalék szerint viszont a 0,5 százalékot sem éri majd el.

Általában kedvezően ítélik meg a munkanélküliség alakulását a kutatásban megkérdezettek, azonban a jövőbe vetett bizalom ezen a területen is csökkent egy év alatt. Míg az egy évvel korábbi kutatás során még a válaszadók 47 százaléka vélte úgy, hogy csökkenni fog a munkanélküliség, most már csak 38 százalék volt ez az arány. Szintén figyelmeztető, hogy egyre többen tartják reális veszélynek a munkanélküliek számának bővülését, egy év alatt 13-ról 21 százalékra nőtt az arányuk.

Változás volt tapasztalható a fogyasztói árindex (CPI) megítélésében is, a legújabb felmérés során a pénzügyi vezetők 82 százaléka számolt ennek növekedésével, ami 3 százalékpontos visszaesést jelent az egy évvel korábbi értékhez képest.

Az üzleti tevékenységet övező bizonytalanságok kapcsán, ha kis mértékben is, de nőtt azok aránya, akik nagyon magasra értékelik a bizonytalanság szintjét és csökkent az ebben a vonatkozásban javulást várók részesedése. Régiós viszonylatban igen kedvezően látják a helyzetet a magyar pénzügyi igazgatók, 75 százalékuk szerint ugyanis átlagos marad idén a pénzügyi és gazdasági kockázatok szintje, és mindössze 5 százalékuk ítéli meg úgy, hogy magas lesz, ami messze a legalacsonyabb érték a felmérésben szereplő országok között. Az idő a válaszadók többsége szerint nem kedvez a pénzügyi kockázatvállalásnak, 73 százalékuk véli így.

„Nagyjából a tavalyi szinten vannak a jövővel kapcsolatos várakozások a régióban, igaz kismértékű csökkenést megfigyelhető volt az optimizmusban. Bár összességében még mindig kedvezően ítélik meg a helyzetet a pénzügyi igazgatók, kérdés, hogy a csökkenő bizalom vajon már annak a jele-e, hogy változás jön” – mondta el Szemere Dávid, a Deloitte Magyarország CFO programvezetője. „A kutatás adatai alapján a magyar pénzügyi igazgatók stabilnak látják vállalataik helyzetét és régiós összevetésben is szembetűnő, hogy mennyire kevéssé tartanak a pénzügyi és gazdasági bizonytalanságoktól. Ez egyébként abban is megmutatkozik, hogy a térségben a legnagyobb arányban vállalnának pénzügyi kockázatokat, 50 százalékuk jelezte ezt” – tette hozzá Szemere Dávid.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...