- Hirdetés -

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

|

- Hirdetés -

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.

A Black Friday őrület kapcsán már sokan hozzászoktak, hogy a legjobb árakat biztosító vásárlási lehetőségek e-mailben érkeznek. Az ajánlatok nagy részével valóban nincs gond, ugyanakkor eredetinek látszó, de hamis e-mailek is érkezhetnek postaládánkba.

Az adathalász e-mail majdnem tökéletesen hasonlíthat egy népszerű és általunk is ismert magyar webáruház hírleveléhez, de ebben az esetben kattintás után mégsem oda kerülünk, ahova gondoltuk volna.

A böngésző címsorát figyeljük

A G DATA ezért felhívja a figyelmet, hogy a webáruházak linkjei jellemzően a „nev.hu” formában kell, hogy megjelenjenek a böngésző címsorában, ahol a .hu végződés a magyar tartományt jelenti, a .hu előtti rész pedig a webáruház nevét jelöli.

Például az emag.hu egy valódi cím, de az emag.karacsony2021.hu már nem az (itt a valódi domain a karacsony2021.hu), és nem az az emag.hungary.ru sem (ahol a valódi domain az orosz tartományban lévő hungary.ru).

Az ilyen preparált oldalak általában jelszavainkat, bankkártyaadatainkat próbálják meg ellopni valamilyen figyelmeztetés vagy akciós ajánlat ígéretével. A figyelmeztetés lehet például, hogy régi jelszavunk lejárt, és újat kell megadnunk, vagy felajánlhatja az oldal, hogy rendkívül alacsony áron van lehetőségünk megvásárolni egy terméket. Végül megtörténhet, hogy a hamis weboldal valamilyen kiegészítő letöltését kéri tőlünk, amely megnyitás után kártevővel fertőzi meg a számítógépünket.

A csatolmány is fertőző lehet

Az adathalász levél káros csatolmányt is tartalmazhat. Még ha nagyon kíváncsiak vagyunk is, akkor se nyissuk meg az ismeretlen feladótól érkező csatolmányokat! Ilyenkor győződjünk meg, hogy az adott e-mail valóban attól a feladótól érkezett, akinek mondja magát: kattintsunk a feladósorban megjelenő névre, és nézzük meg a részleteket.

Más fizetési csatornára terelnének

Az is előfordulhat, hogy az eladó valamilyen kifogással megpróbálja rávenni a látogatókat banki átutalás indítására. Az utalás azonban a bankkártyás fizetéssel ellentétben nem visszafordítható, ezért ha probléma adódik a rendeléssel, kevésbé számíthatunk a bank segítségére.

Ne engedélyezzük azt sem, hogy a nem fontos webáruházak tárolják jelszavunkat és bankkártyaadatainkat, ahogyan az sem javasolt, hogy ugyanazt a jelszót használjuk minden webáruháznál.

Kockázatos a virtuális kód

Körültekintően járjunk el, amikor kódokat vásárolunk online játékokhoz, szoftverekhez, mert ezen a területen gyakori a csalás. A G DATA azt javasolja, ilyen termékeket csak ismert piactereken és eladóktól vásároljunk.

Általános szabályok

Az alábbi szabályok betartásával tudjuk növelni az internetes vásárlások biztonságát:

– Ismeretlen feladótól érkező e-mailben ne kattintsunk a linkekre, a csatolmányt ne nyissunk meg.

– Mindig saját magunk gépeljük be a kiszemelt webáruház webcímét a böngésző címsorába, vagy ellenőrizzük, hogy milyen webcímen vagyunk.

– Ha először vásárolunk valahonnan, nézzünk körül. Keressük meg a kapcsolat menüpontot, ellenőrizzük a cég nevét, nyissuk meg az adatvédelmi irányelveket, és nézzük meg, hogy van-e a cégnek telefonos, e-mailes elérhetősége. Akár másokat is megkérdezhetünk, hogy vásároltak-e már az adott weboldalon.

– Minden webshophoz egyedi jelszót használjunk.

– Ne engedjük az ismeretlen weboldalaknak a kártyaadatok eltárolását.

– Lehetőség szerint mellőzzük az utalásos fizetést.

– Éljünk egészséges gyanakvással, ha egy túlságosan is kedvező akcióval találkozunk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA