- Hirdetés -

Így lehet hatékony az online marketing

|

- Hirdetés -

Az online marketing sikerességét a legtöbbször az alapján ítélik meg a cégek, hogy azonnal lett-e bevételük belőle, vagy sem, de a kép ennél jóval összetettebb. Az induló vállalkozások esetében az első kampány könnyen veszteséges lehet, de soha nem felesleges, hiszen abból le lehet vonni a konzekvenciát a továbblépéshez. Budai Péter online marketing szakértő szerint az online marketingben az jelenti a kidobott pénzt, amikor a cégek a marketing kommunikáció minőségére költenek rengeteget, de annak mennyiségére nem.

Az írott sajtóval szemben az online marketingben tételesen mérhető, hogy hány embert ért el, mekkora forgalmat generált egy-egy hirdetés. Jellemzően az idő dönti el, mennyire volt sikeres az adott kampány, de a leggyakoribb hiba mégis az, hogy sokan helytelenül becsülik fel, mekkora erőfeszítést kell beletenni a folyamatba.

Budai Péter, az Epikforge online marketing szakértője elmondta, rengetegen úgy ítélik meg az online marketing erejét, hogy azonnal lett-e belőle bevételük, vagy sem, de ez alapjaiban véve rossz megközelítés.

„Kidobott pénzről akkor beszélhetünk, amikor a cégek megfeledkeznek arról, hogy a kiáramlás ténye és mennyisége sokkal fontosabb, mint a minősége. Ezzel szemben a legtöbben hatalmas összegeket költenek a minőségre, de a mennyiségre nem, mert azt hibásan nem tartják fontosnak” – magyarázta.

A marketing kiadások aránytalan elosztásával kapcsolatban életszerű példát is említett, miszerint egy cég elkölt 3 millió forintot egyedi webshop fejlesztésére, az egyéb design, tervezési és nyomtatási költségekkel együtt pedig már könnyen 10 millió forintos kiadásnál jár, majd sokallja a hirdetésre a néhány százezer forintot.

Budai Péter szerint a lényeg, hogy ha valakinek van például 1 millió forintja reklámozni, akkor ennek a nagy részét a tényleges kiáramlásra kell fordítani, másként nagyon csekély az esélye a sikernek. Figyelmeztetett, hogy néhány hónapon belül meglehetősen kevés vállalkozás lesz önműködő vagy nyereséges, ezért ha az első kampányok veszteségesek is, attól nem szabad félbehagyni az elkezdett munkát. Le kell vonni a konzekvenciát, igény szerint módosítani, és folytatni a kommunikációt. A konzekvens marketing kommunikáció során előbb-utóbb eljön az a pont, amikor az eredmények magukért beszélnek majd.

„Az online marketingben nincs olyan, hogy felesleges, mert ha elköltöttük a pénzt, levonhatjuk a konzekvenciákat. Mindig azt javaslom az ügyfeleinknek: nem kell évekig tervezgetni, hiszen már egy hónap alatt kiderül a hirdetésekből, hogy a termékre, szolgáltatásra abban a formában van-e igény, vagy nincs” – fűzte hozzá az Epikforge szakértője.

Vállalni kell a kockázatot

Budai Péter kérdésre válaszolva arról is beszélt, hogy minden cégnél lehet látni, mekkora potenciál van benne, erre léteznek jól ismert indikátorok.

Az egyik legfontosabb, hogy van-e weboldala, ami bonyolít már forgalmat, hisz ez egy kiváló kiindulási alap, a marketing befektetési részét félig-meddig meg is valósította. A hiedelemmel ellentétben egy kiélezett konkurenciaharc jó táptalaj egy hatékony marketing tevékenységnek.

„Nagyon veszélyes tud lenni, ha valaki egy olyan termékkel próbál betörni a piacra, ami állítása szerint még nem kapható. Ennek egyrészt kicsi a valószínűsége, de még ha így is van, fel kell készülnie rá, hogy kultúrát kell teremteni, ami nagyon nagy falat a felgyorsult világban” – értékelt az online marketing szakértő, aki közel 1000 konzultáción van már túl.

Azt tanácsolja, hogy az induló cégek végezzenek alapos piackutatást arra vonatkozóan, mennyire népszerű az adott termék vagy szolgáltatás. Ezt követően az online marketinget be kell vállalni annak érdekében, hogy megtudjuk, amit csináltunk, jó-e, és ha nem, akkor miért nem.

Nem kizárólag az ügynökségé a felelősség

Budai Péter közölte, hogy az ügynökségek kiválasztásakor fontos megnézni, hányan dolgoznak az adott cégben.

„A kisebb ügynökségek legjava alvállalkozókkal működik együtt, akik már nem feltétlenül végzik el ugyanolyan felelősségteljesen a feladatokat. A másik gyakori eset, hogy mindenféle furcsa pénzügyi megoldást látunk, és a tapasztalat az, hogy ha a munkatársakkal, az előírt törvényekkel stb. tisztességtelen a vezetőség, akkor az a szolgáltatásban is vissza fog köszönni” – hívta fel a figyelmet a szakember.

Emellett mindig érdemes megkérdezni, hogy az adott ügynökség mennyit költ marketingre, mert ez is sokat elárul a szakmaiságukról, a hozzáértésükről.

Az Epikforge online marketing szakértője végezetül szót ejtett arról is, hogy amikor a vállalkozók ügynökségekkel tárgyalnak, rendre hatalmas vállalások és számok hangzanak el, pedig a partneren is rengeteg múlik.

„Egyre több kompetens marketinges van a piacon, de a probléma jellemzően az, hogy a felelősséget egyoldalúan akarják vállalni. Ez nem így működik, az ügyfeleknek az online marketinget nem nyűgnek, hanem munkának kellene felfogniuk. Kemény feladat, de csak így lehet felépíteni valami igazán jól működőt: közösen, egymást támogatva” – zárta szavait.

Az Epikforge csapata a társadalmi felelősségvállalás és a gazdaság újraindításának jegyében ingyenes konzultációkkal segíti a cégeket a koronavírus-járvány utáni időszakban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA