Így lehet népszerűbb a rádió a hirdetők körében

Hiába érik el a 15 évesnél idősebb magyarok 70 százalékát naponta a hazai rádióadók, a hirdetési költések mindössze 4 százaléka landol náluk – hangzott el a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) által szervezett szakmai konferencián. A helyzeten az intenzív márkaépítés és a műszeres mérés bevezetése változtathat.

A konferencián a helyi rádiósok mellett az országos csatornák szakemberei, a Rádiós Médiszolgáltatók Egyesülete, a hazai reklámügynökségek, valamint az NMHH képviselői is megjelentek. Nemzetközi előadóként a román rádiós piacról tartott előadást Nagy István, az erdélyi Rádió Gaga társügyvezetője. A konferenciát Hauk Zoltán, a HEROE elnöke nyitotta meg.

„Magyarországon a fogyasztók körében a rádiózás töretlenül népszerű médiakategória, a 15 év feletti lakosság 70%-a naponta ráhangol valamelyik rádiócsatornára. Ez az arány több megyeszékhelyeken 80% feletti. Ennek ellenére a rádiós iparág részesedése mindössze 4% a reklámtortából, ez pedig méltatlanul alacsony” – mondta nyitóbeszédében Hauk Zoltán.

A reklámügynökségi képviselők szerint nem a rádióhallgatók számával van a gond, hanem azzal, hogy napjainkban a multinacionális cégek marketingesei számára nem elég “trendi” a rádió. Az iparágnak így elsősorban az image és brandépítésre kellene fókuszálni.

Az európai piacokon bevezetett műszeres mérés jelentősen hozzájárult a rádiós piaci árbevételek növekedéséhez, ez a módszer a fejlődő technológia és a csökkenő eszközköltség eredményeként ma már Magyarországon is megvalósítható, tájékoztattak a kutatási szakemberek.

A szakmai kérdéseken túl Az Év Rádiósa díj is gazdára talált, az elismerést idén a tagok szavazatai alapján Radetzky András, a HEROE tiszteletbeli elnöke, a Magyar Katolikus Rádió vezérigazgató-helyettese kapta. Évtizedes szakmai munkájuk elismeréseként posztumusz díjat kapott Bolla Zsolt és Dittmann András is.

A szakmai napot követően megtartotta éves közgyűlését a Helyi Rádiók Országos Egyesülete, ahol újabb hét tag (Paks FM, 101,7 Pécs FM, Rádió1 Kaposvár, Rádió1 Nagykanizsa, Best FM Budapest, Rádió1 Velence, Best FM Fehérvár) felvételével a szervezet tagjainak száma 62-re emelkedett.