- Hirdetés -

Így lehet sikeres az álláskeresés

|

- Hirdetés -

Bár az utóbbi időben munkát találni különösen stresszes folyamat, jó hír, hogy a sikeres munkakeresés receptje tanulható, és csak pár alapvető készséget kell hozzá elsajátítani és gyakorolni. A Coca-Cola Magyarország #énjövőm és a Google Magyarország Grow with Google programjai újra közös, online program-sorozatot indítanak a témában, előadásokkal és interaktív workshopokkal. Az október 19-ei és 26-ai alkalmakon és a november 18-ai és 25-ei ismétlésen szó lesz a tudatos online jelenlétről, a kapcsolati háló fontosságáról, de álláskeresést megkönnyítő tippeket is kapnak a résztvevők. Ezekből adnak most ízelítőt a program előadói.

Használd ki a kapcsolati hálódat!

„Egy jó kapcsolati háló már félsiker” – mondja Dr. Sinkó Erika. A munkakeresés látszólag egy magányos folyamat, de valójában éppen ez az időszak a legalkalmasabb arra, hogy építsünk a kapcsolati hálónkat. Ezzel egyrészt könnyen új lehetőségekre bukkanhatunk, másrészt olyan motiváló példákat is gyűjthetünk, amelyek segítenek átvészelni az álláskeresés legsötétebb napjait. A kapcsolatépítés ráadásul egy könnyedén elsajátítható készség, hiszen a legtöbben már részei vagyunk egy vagy több közösségi hálónak. Az ezen belüli építkezéshez és az online jelenlétünk megfelelő kialakításához adnak útmutatást az #énjövőm program online tananyagai, valamint a Grow with Google digitális lábnyom megismeréséről szóló október 19-i előadása is.

“Érdemes átgondolni, hogy mit jelent számunkra a netes biztonság. Együtt átvesszük a legfontosabb és legkritikusabb pontokat, hol és milyen digitális lábnyomok maradnak utánunk. Ezután léphetünk a következő szintre, ahol az online világ felhasználói és búvárai is azzal találkoznak, amit mi szeretnénk megmutatni magunkról.” – mondta Balog Gábor, a Google Digital Workshop témavezetője és szervezője az előadás kapcsán.

Oszd be az idődet!

„Sokan hajlamosak vagyunk állandóan azt érezni, hogy nincs időnk semmire. Ez egy olyan berögződés, ami az álláskeresés időszakában is velünk marad, és ha nincs gyakorlatunk az idő kezelésében, még fokozottabban érezzük az időt elszökni. Azoknak, akiknek ez ismerősen cseng, nincs más dolguk, mint időbeosztással kapcsolatos készségüket fejleszteni” – hívja fel a figyelmet Dr. Sinkó Erika. Ha viszont megtanuljuk beosztani az időnket és kialakítjuk a napi rutinunkat, az nem csak a munkakeresés, de majd a munkavégzés ideje alatt is megkönnyíti a dolgunkat. Ebben segítenek az #énjövőm program videói és az online tananyag gyakorlati tippjei is.

Képezd magad!

Abban talán minden álláskereső egyetért, hogy a legnagyobb kihívást ebben a helyzetben a lelkesedés és az önbizalom megőrzése jelenti. Az #énjövőm program szakértője szerint éppen ezért érdemes az álláskeresésre úgy gondolni, mint egy remek lehetőségre, hogy új készségeket tanuljunk és fejlesszük önmagunkat. A tanulás és különböző készségeink fejlesztése ugyanis sikerélményt és motivációt ad, ami a nehezebb időszakokban is segít majd megőrizni a motivációnkat. A www.enjovom.hu oldalon ingyenesen elérhető tananyagok saját tempóban, akár megszakításokkal is végezhetők, így azoknak is segítenek, akik a távolság, időhiány vagy a jelenlegi járványhelyzet miatt nem tudnak részt venni személyes képzéseken. A Grow with Google által szervezett online előadások további ismeretet kínálnak a digitális eszközök használatához, a Google Digital workshop anyai pedig szintén segítenek a fiataloknak az egyéni tanulásban és fejlődésben.

+1. Maradj optimista!

Az #énjövőm program tapasztalatai alapján az álláskereső fiatalok esetében sokszor nem a munkatapasztalat vagy a szakmai képzések, hanem a bátorító környezet és az optimizmus hiánya jelenti a legnagyobb nehézséget. Éppen ezért fontos, hogy kövessük a fenti három tippet, megtanuljunk úgy tekinteni az álláskeresésre, mint egy lehetőségre, hogy közelebb kerüljünk önmagunk megvalósításához. Ezt a nézőpontot segítenek elsajátítani a program október 26-i és november 25-i interaktív előadásai is, ahol a résztvevők egy online közösség részeként oszthatják meg egymással tapasztalataikat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA