- Hirdetés -

Így mehetnek szabira az egyéni vállalkozók

|

- Hirdetés -

Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogy hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy, de inkább két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából. A nyári időszak a vállalkozói szféra számára kihívásokkal teli, főként az egyéni vállalkozásaikat vezető tanácsadók, IT szakemberek, jogi, számviteli munkát végzők tudnak a legnehezebben elszakadni íróasztaluktól.

Egyéni vállalkozóként a szabadságra menés kihívásokkal járhat, mivel az üzlet működése egyetlen emberen múlik, aki nem kap külön pénzbeli támogatást vagy juttatást a szabadsága idejére, hiszen nincs munkáltatója, aki mindezt biztosítaná. Az egyéni vállalkozók bevételei közvetlenül az általuk végzett munkától függenek, így, ha nem dolgoznak, akkor általában nincs jövedelmük sem. Néhány lépés és stratégia segíthet abban, hogy ne váljon lehetetlen küldetéssé a pihenés, nyugodtan és hatékonyan tudjon szabadságra menni a saját, egyéni vállalkozását kormányzó vállalkozó is.

Tervezés

Ma, Magyarországon a KSH legfrissebb – 2024. májusi – adatai szerint 620 ezer egyéni vállalkozó tevékenykedik, akikről általánosságban elmondható, hogy szakmájuk természeténél vagy életvitelüknél fogva egymaguk menedzselik sokszor egyszemélyes vállalkozásukat. Emiatt egy-egy nyári pihenés beiktatása sok kihívással jár. Hogy ez ne legyen teljesen lehetetlen küldetés, természetesen a kikapcsolás időpontjának gondos megválasztására és a munkamennyiség előzetes tervezésére, priorizálásra van szükségük elsősorban. „Fontos látni, hogy pihenésre mindenkinek szüksége van, még annak is, aki egyedül vezeti saját cégét. A Billingo számlázórendszerét használók körében azt látjuk, hogy nagy hányadban vannak a tanácsadók, vezetői tanácsadók, IT szakemberek, tudományos tevékenységet végzők, tehát a szellemi szabadfoglalkozásúak, akik számára a nyári pihenés megszervezése kihívásokkal járhat.” – mondta el Besztró Szabolcs, a Billingo stratégiai és operatív igazgatója.

Digitális gazdaság, digitális nyári szünet

A kikapcsolódás megtervezésén és a munkavégzés előzetes elosztásán túl a digitális felkészültség is nagyban hozzájárulhat a sikeres nyári kikapcsolódás megvalósításához. A KSH Digitális gazdaság elnevezésű felméréséből kiderül, hogy az EU-tagországokban átlagosan a vállalkozások 8,0 százaléka használta 2023-ban a mesterséges intelligenciára épülő technológiák valamelyikét, hazánkban ez az arány az uniós átlagnak a felét sem érte el. A Billingo rendszerét használók körében elvégzett kutatás alapján Besztró Szabolcs hozzátette: „Több, mint 66 százaléka a vállalkozásoknak csak információkeresésre használja a mesterséges intelligenciát, holott ez csak egy nagyon szűk szelete annak, amire képes ez a technológia. A különböző MI alapú, üzleti folyamatokat automatizáló rendszerek, kommunikációs eszközök és feladatkezelők ma már ebben is segítségre tudnak lenni.”

A számlázóprogram sem pihen

A nyári kikapcsolódás alatt az egyéni vállalkozók „pénzügyi osztálya” sem pihen, hiszen a hónapzárás, a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása nem áll meg. Ebbe az MI bevonásával a számlázórendszer is be tud majd segíteni például folyamatautomatizálással, azaz repetitív adminisztrációs feladatok emberi beavatkozást nem igénylő működtetésével. „Ez természetesen még nem megoldás a szabadság alatti teljes kikapcsolásra, viszont olyan hasznos időt takarít meg a vállalkozásoknak, amely elősegíti azt, hogy nekik ténylegesen csak saját szakmai munkájukra kelljen odafigyelniük és könnyebben be tudjanak tervezi egy kis pihenést a nyári időszakban.” – tette hozzá a stratégiai igazgató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...