- Hirdetés -

Hatalmas zöld beruházásra készül a Vajda-Papír

|

- Hirdetés -

Energiahatékonysági, környezetvédelmi és károsanyagkibocsátás-csökkentési intézkedéseket finanszíroz, valamint napelempark és biomassza-erőmű építését tervezi a piacvezető higiéniai papírgyártó, a Vajda-Papír cégcsoport a magyar kormány Gyármentő támogatási programjában elnyert több mint 10 milliárd forintos összegéből a következő években.

Vajda Attila, a cég alapító-ügyvezetője ismertette, hogy a programban a vállalatcsoport két cége is sikeresen pályázott támogatásra. A Vajda-Papír csoporthoz tartozó Vajda-Papír Kft. beruházása 5 milliárd 710 millió 659 ezer forintos támogatásban részesül. A Vajda-Papír csoporthoz tartozó Vajda Real Estate Kft. beruházása ugyancsak rész vesz a programban és 5 milliárd 714 millió 850 ezer forint támogatásban részesül a programnak köszönhetően.

Vajda Attila hangsúlyozta, hogy a támogatásokból megvalósuló energiahatékonysági beruházásokkal elérhető a cég ambiciózus célja, hogy 2030-ig 20 %-kal csökkentsék a gyártáshoz és működéshez kapcsolható vízfogyasztásukat, 50%-kal megnöveljék a megújuló energiák részarányát a cégcsoport telephelyein, valamint az is, hogy csökkentsék a keletkezett hulladék mértékét. Legfőbb vállalásunk, hogy 2050-re a működés karbonsemlegessé váljon – emelte ki a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója.

Vajda Attila bejelentette azt is, hogy a magyar termelő vállalatok közül elsőként a Vajda-Papír csatlakozott az SBTi (Science Based Targets Initiative) nemzetközi kezdeményezéshez, amely a vállalatoknak tudományos alapokon nyugvó kibocsátáscsökkentési célok meghatározásában segít, hogy felgyorsítsák a klímaváltozás elleni küzdelmet. Kiemelte: energiaintenzív iparágban tevékeny vállalatként ambiciózus, tudományos alapon meghatározott és transzparensen kommunikálandó klímacélokat tűzünk magunk elé és mindent megteszünk ezek megvalósításáért.

Mint ismeretes a 150 milliárd forintos keretösszegű, 2023-ban meghirdetett Gyármentő programban a kormány az ukrajnai háború által okozott energiaellátási beszerzési problémák orvoslására biztosított támogatást 140 vállalatnak energiahatékonysági és energiatermelő beruházásokra.

A Vajda-Papír Kft. kérdésünkre beszámolt róla, hogy a támogatásnak köszönhetően napelemes kiserőművek telepítését és üzemeltetését tervezi a saját tulajdonú ingatlanok területén. A 29.000 kWp (kilowattpeak) csúcsteljesítményű erőmű termelése a gyártóegységek saját energiaigényének jelentős részét fedezheti, ezzel kiszámíthatóbbá teszi a gazdálkodást és növeli a versenyképességet.

A Vajda Real Estate által elnyert támogatás lehetővé teszi egy olyan biomassza-erőmű megvalósítását, amely a papírgyár technológiájához szükséges ipari gőzt állít elő és villamos energiát termel Európa legnagyobb és legmodernebb papírgyára számára. Az erőmű hőtermelő egysége egy cirkulációs fluidágyas (CFB) rendszerű, korszerű gőzkazán. A kazán maximális terhelésű állapotban, a maximális villamos energiaigények kielégítése mellett is képes a papírgyár technológia gőz igényeinek kielégítésére – hangsúlyozta Vajda Attila. Megjegyezte, hogy a kazán tüzelőanyaga a faapríték, de alkalmas napraforgó héj, gabonaszalma tüzelésre is. Továbbá a telephelyi papírgyártási maradékanyag, illetve energetikai felhasználási célból előkezelt biomassza tartalmú hulladék (RDF/SRF) energetikai hasznosítását is lehetővé teszi – tette hozzá. Megjegyezte, hogy ezzel nem csak olcsó áramot használhatnak fel, de a papírgyártás során keletkező hulladékot is újra tudják hasznosítani.

Vajda Attila beszámolt arról is, a cégnél az elmúlt 10 évben mintegy 40 milliárd forintot fordítottak arra, hogy a higiéniai papír gyártása és a cég üzemeltetése a legkörnyezetkímélőbb, fenntartható technológiákkal valósulhasson meg. „A fejlesztések mára beértek, ennek köszönhetően ma már a saját előállítású alapanyag biztosításával a kieső szállítások révén, jelentős évi mintegy 400 ezer liter üzemanyag-megtakarítást értünk el. Csökkentettük karbonlábnyomunkat is, mérsékeltük a működéshez kapcsolható szén-dioxid-kibocsátást és fenntarthatóbb lett a gyártási folyamatunk: 1 tonna alappapírt akár 26 %-kal kevesebb villamos energiával és 70 %-kal kevesebb víz felhasználásával állítunk elő, mint pár évvel ezelőtt – fogalmazott.

A Vajda-Papír mára az egyik legzöldebb ipari vállalat, amelyet a befektetők is értékelnek – hangsúlyozta az ügyvezető, és felidézte, hogy Magyarországon működő ipari termelő vállalatok közül elsőként bocsátottak ki zöld kötvényt, és az elsők között készítették el ESG-stratégiájukat is. Évente 140 000 tonna papírterméket gyárt a cég kifejezetten energiaintenzív területen, ezért a tevékenység ökológiai lábnyomának csökkentése az ügyvezető szerint hatalmas felelősség. „A fenntarthatóságot szem előtt tartva gyártunk, és mindez azt bizonyítja, hogy nem csak fontosnak tartjuk a környezetvédelmet, az energiamegtakarítást, a zöld megoldásokat, de jelentős költségeket is vállalva meg is valósítjuk azokat” – foglalta össze.

A Vajda-Papír 25 éve alakult családi vállalkozásként, csoportszinten mintegy 700 munkavállalót foglalkoztat. A cég 2013 óta Norvégiában is jelen van egy több mint 110 munkavállalót foglalkoztató leányvállalattal. A cég hazai kumulált konszolidált forgalma 2023-ban meghaladta a 88 milliárd forintot, a norvégiai leányvállalaté pedig 17 milliárd forintot tett ki. A Vajda-Papír 2024-ben a cég külpiaci pozícióinak erősítését és újabb kapacitásnövelő beruházást tervez, tovább javítva a cégcsoport közép- és hosszútávú kilátásait.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordot döntött a sportfogadások száma

Kiemelkedő fogadói érdeklődés mellett zajlott le a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság. A spanyol-angol döntőt követően - ahogyan az várható volt - a magyar válogatott csoportkörös mérkőzései is a legnépszerűbb események közé tartoztak a fogadók körében....

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...