- Hirdetés -

Így oldaná meg a Huawei-gondot a Vodafone egyik vezetője

|

- Hirdetés -

Közös európai megoldással kellene lezárni a vitát a hálózati eszközöket gyártó kínai Huawei részvételének engedélyezéséről a legújabb (5G) mobil távközlési hálózatok kiépítésében – mondta a Vodafone brit mobilszolgáltató németországi vállalatának vezetője a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak a német lap beszámolója szerint.

Hannes Ametsreiter kiemelte, hogy nem lenne “okos és célravezető” csupán németországi szintű szabályozást kidolgozni. Az 5G körüli biztonsági kérdésekre “közös európai válaszra van szükség” – idézi az MTI a német lapban megjelent összeállítást. Javaslata szerint Európában mindenütt be kell vezetni azt a szabályt, hogy a hálózati eszközök értékesítésével az utóbbi tíz évben szerzett bevételnek megfelelő összegű büntetés jár azoknak a beszállítóknak, amelyek visszaélnek az eszközeik révén működtetett 5G-hálózatban áramló adatokkal. Egy ilyen büntetés igen sok pénzt, jellemzően több tízmilliárd eurót jelent, és egy “olyan nyelvet, amelyet világszerte megértenek” – fogalmazott Hannes Ametsreiter.

Az is támogatásra érdemes gondolat, hogy a beszállítók hozzák nyilvánosságra a fejlesztésekben alkalmazott szoftvereik forráskódját. Mint mondta, a Huawei betekintést nyújt ezekbe a dokumentációkba, európai versenytársai, például az Ericsson és a Nokia viszont ellenzik a felvetést. Hannes Ametsreiter kiemelte, hogy az 5G-hálózatok önmagukban igen biztonságosak, éppen úgy, mint a 4G-hálózatok. A fő kihívást nem is a hálózat jelenti, hanem “a leggyengébb láncszem”.

“Ha meg akarnám hekkelni az ön háztartását, nem nagyon érdekelne a hálózat, mert az a legbiztosabb tényező, így inkább a televízióját, a routerét vagy a kenyérpirítóját hekkelném meg” – mondta a Vodafone németországi vezetője.

A Huawei a legnagyobb szereplő a hálózati eszközök piacán, és már a 3G-, illetve 4G-hálózatok kiépítésében is részt vett számos országban. Azonban bírálói – élükön az amerikai kormány – szerint túlságosan közel áll a pekingi vezetéshez, és termékeinek alkalmazása az újgenerációs hálózatokban lehetőséget teremthet Kínának kémkedésre, vagy akár szabotázsra is.

A német kormány még nem készítette el a részletes szabályokat az 5G-hálózatok kiépítéséről és üzemeltetéséről. Az nem várható, hogy kitiltják a Huaweit, ezt jelzi Angela Merkel kancellár számos nyilatkozata, amely szerint nem lenne helyes eleve kizárni bármely céget a fejlesztésekből, a helyes eljárás az, ha valamennyi lehetséges résztvevővel szemben komoly biztonsági követelményeket támasztanak.

Az előírások tervezetét a szövetségi távközlési szabályozó hatóság (Bundesnetzagentur) hozza majd nyilvánosságra, és megkezdi az egyeztetéseket a területen tevékenykedő cégekkel és érdekképviseletekkel.

A hatóság tavaly júniusban zárta le az 5G-hálózatok kiépítéséhez szükséges frekvenciák használati jogának árverését. Jogosultságot a Vodafone, a Telekom Deutschland, a Telefónica Germany és az 1&1 nevű mobilszolgáltatót működtető Drillisch Netz szerzett, együtt összesen 6,549 milliárd eurót (2200 milliárd forint) fizetnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...