- Hirdetés -

Így pörgetik fel a nagy sportesemények a turizmust

|

Az idei év két nagy sporteseménye, a németországi foci-Eb és a párizsi olimpia nem csupán a szurkolókat hozza lázba, hanem felpörgeti a turizmust is. Jó néhány sportrajongó személyesen szeretné átélni az élményt, még akkor is, ha ennek érdekében jó mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk.

Egy az American Express Travel által elvégzett felmérés szerint a sportturizmus lesz az idei év egyik legfontosabb globális utazási trendje. Az általuk megkérdezettek lelkes sportturisták közel háromnegyede maga is sportol, míg 71 százalékuk hatalmas rajongónak tartja magát.

A további mozgatórugóik közé tartozott a kedvenc sportcsapat személyes megtekintése (35 százalék), az a vágy, hogy egy igazán nagy sport- vagy kulturális eseményt a saját szemükkel láthassanak (34 százalék), valamint a kedvenc sportolójuk megtekintése (20 százalék).

Németországi kaland

A június 14. és július 14. között zajló németországi labdarúgó-Európa-bajnokság ismét fellelkesítette a hazai futballrajongókat, akik immár egymás után a harmadik Eb-n szurkolhatnak a helyszínen a magyar csapatnak. A kontinenstorna megrendezése nagy lehetőségeket kínál a németországi turizmus számára. Az 51 meccsre 2,7 millió látogatót várnak a stadionokba, illetve hétmillió vendéget a Fan Zone rajongói tereken és a nyilvános szurkolásokon. A 22 meccsnapon a tíz német vendéglátó város átfogó programot kínál a focirajongóknak és a külföldről érkezőknek.

A Német Turisztikai Hivatal részéről arra számítanak, hogy az Eb által akár négy százalékkal is megnőhet a németországi beutazó turizmus vendégéjszaka-volumene. Ugyanakkor a sportesemény nagy lehetőséget ad arra is, hogy tovább erősödjön a vendéglátó ország imázsa. Ezt az előrejelzést a turisztikai hivatal a korábban megrendezett nagyszabású sportrendezvények hatását vizsgáló átfogó tanulmányok kiértékelésére alapozza, illetve az eddigi előfoglalási adatok trendjére az Eb hónapjaiban.

A Kiwi.com-on keresztül a kontinenstorna időszakában 59 százalékkal több foglalás érkezett németországi út célokra, mint egy évvel korábban, és érthetően az ottani városok népszerűségét is átrendezte az Eb. Míg tavaly Berlin, Stuttgart, Dortmund, Nürnberg és Düsseldorf volt a legnépszerűbb, addig az idén Stuttgart átvette a vezetést, ezt követi Berlin, Dortmund, Köln és Hamburg. A foglalási adataik alapján a vizsgált időszakban a magyar utazók átlagosan 4-5 napot töltenek Németországban.

Ötkarikás számok

Az Eb mellett a másik nagy nyári sportesemény a július 26. és augusztus 11. között megrendezendő olimpia lesz, amelyre mintegy hárommillió turistát várnak Párizsba, ami akár 4 milliárd euróval is növelheti a turisztikai kiadásokat. A játékok várhatóan összességében 15 millió nézőt vonzanak majd. Ráadásul az olimpia a főváros legikonikusabb helyszínei, például az Eiffel-torony, a versailles-i palota és a Champs-Élysées közelében zajlanak.

„Azok a turisták, akik nem az ötkarikás játékok miatt mennek a francia fővárosba, valószínűleg el fogják kerülni ezeket az ikonikus helyeket. Ez pedig nem segíti majd a vezetett séták és túrák szervezőit” – mondta el Alexander Göransson, az Euromonitor International vezető tanácsadója, aki hozzátette, hogy mivel a repülőterek is zsúfoltak lesznek, ezért a nem a sportesemény miatt utazóknak azt tanácsolják, hogy ha egy mód van rá, ne három nappal a megnyitó előtt és a záróünnepség után utazzanak.

A szakértő szerint az olimpiának rengeteg pozitív hozadéka lesz Franciaország számára. Nemcsak a vendéglátás, hanem az egész turizmus számára is előnyös lesz, és az Euromonitor International arra számít, hogy az olimpiának is köszönhetően 2025-től folyamatosan növekszik az országba és ezen belül is Párizsba érkezők száma.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...