Nemek közötti esélyegyenlőség, klímaváltozás, gyermekek közti bántalmazás – többek között ilyen ügyekre hívják fel a figyelmet a hazai médiumok. A nyilvánosságnak köszönhetően minden évben nagy összegű adományok gyűlnek össze a különféle segítő szervezetek és a rászorulók részére.
Hatalmas erő van a médiában, véleményformáló, közösségépítő képességét használva fontos ügyekre terelheti a figyelmet, mozgósíthatja a segítőkész embereket. Az egyes médiumok is érzik ennek jelentőségét, ezért rendszeresek a különféle figyelemfelkeltő, adománygyűjtő akciók. Az RTL Magyarország éves szinten megtervezi, hogy mik lehetnek azok az ügyek és intézmények, amelyek mellé a vállalat és munkatársai felsorakozhatnak. A médiacég saját alapítványt is létrehozott az önhibáján kívül nehéz helyzetbe került munkavállalók segítésére.
„A támogatandó ügyeket és intézményeket előzetes egyeztetést követően határozzuk meg. Ezek kiválasztásában az RTL Magyarország munkatársai is részt vesznek. Számos olyan, évek óta tartó együttműködésünk van, amelyeket kollégáink szívügyüknek tekintenek, ilyen például a Bátor Tábor vagy az Ökumenikus Segélyszervezetnek való karácsonyi adománygyűjtés, de említhetnénk az UNICEF-es együttműködésünket is” – tudta meg a Marketing&Media magazin az RTL Magyarország marketing- és kommunikációs igazgatóságától. A tavaly karácsonyi adománygyűjtés során 47 millió forint folyt be a nézőktől az Ökumenikus Segélyszervezet részére, amit az RTL Magyarország 10 millióval egészített ki. A Bátor Tábor gyermeknapi kampánya kapcsán pedig az idén csaknem 40 millió forintot adományoztak a Fókusz Plusz nézői az adások alatt.
Fontos ügyek
„Általában ha egy jó ügy talál meg minket, és hiszünk benne, akkor felkaroljuk. Ennek köszönhetően festettünk már iskolai vécéket, gyűjtöttünk már ágymatracra, vittünk karácsonyi meglepetést óvodának. Fontos, hogy higgyünk abban, amit az adott intézmény képvisel, sosem lehet kirekesztő vagy öncélú a kampány, és szerencsére eddig ez fel sem merült. Mindenkinek próbálunk segíteni, aki megkeres minket, de fontos, hogy ne aprózzuk el az nlc felületeit. Ilyenkor mindig nehéz kérdés, hogy mit válasszunk. A jótékonyság nagyon erősen kapcsolódik a márkaértékeinkhez” – mutatott rá Pácsonyi Daniella, az nlc főszerkesztője. Az online magazin az idén 300 nyugdíjas ünnepét szépíti meg. Az Adni Jó! elnevezésű jótékonysági kampány keretében az olvasók dobozokba rejtett ajándékait az nlc csapata a csepeli Olajág Idősek Otthona lakóinak adja át.
A Marquard Media CSR-tevékenységének meghatározó lépése volt a Joy Tündér 2015-ös elindítása. A program keretében a májusban és novemberben megjelenő Joy-napok lapszámmal egy kiválasztott jótékonysági szervezetet támogat a cég. A jelentős pénzadományon túl print- és online megjelenésekkel segítik az alapítványok megismerését.
Világszerte több mint 300 médium csatlakozott a Covering Climate Now kezdeményezéshez, a Marquard Media Magyarország összes márkája részt vett a szerepvállalásban. „Ebben a rendkívüli, a klímaváltozást tudatosító kampányban a kiadónk fontos szerepet töltött be azzal, hogy felerősíthette az olvasókban az egyéni szerepvállalás fontosságát, és elérhette, hogy ez a téma itthon is méltó helyre kerüljön a társadalmi tudatosságban” – mondta el Salamon Brigitta, a Marquard Media Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Erős nők
Az ország legbátrabb nőit ünnepli a SzuperWMN-díj, amit a WMN magazin első születésnapjának alkalmából alapítottak. „Addigra vált világossá számunkra, hogy a WMN fontos űrt tölt be a magyar média térképén; tabukat dönt, témákat emel a közbeszéd szintjére, fontos, addig kimondatlan vagy épp »elkent« mondatokat ír le, ami az olvasókra is felszabadító hatással van. Rengeteg erős, példamutató női történettel találkozunk, az első hónaptól fogva. A közösségünkben olyan nőket ismertünk meg, akikre társadalmi-közösségi hatásukhoz viszonyítva méltatlanul kevés fény vetül. Olyan bátor, inspiráló embereket, akik képesek és hajlandók kiállni mások igazáért, érdekeiért, vállalva akár a komoly kockázatot is az ügyükért. Nem várjuk, nem is várhatjuk el, hogy mindenki felálljon a barrikádra és harcoljon. Azt viszont elvárhatjuk, hogy az igazi harcosokra odafigyeljünk, meghalljuk és meglássuk őket. És persze legalább egyszer egy évben alaposan megünnepeljük őket. Szerintem a sajtónak az egyik legfontosabb dolga, hogy ezeket a történeteket elvigye a közönséghez” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN alapító-tartalomigazgatója.
Fókuszban a gyerekek
A Sláger FM csapata minden évben gyermeknapon és Mikuláskor szervez adománygyűjtő napot. Az idén először örökbefogadtak egy nyári tábort. A Sláger Táborhoz kapcsolódó adománygyűjtés keretében 3,5 millió forint gyűlt össze a hallgatóktól. „A rászoruló fiatalok különösen érzékenyen érintenek minket. A lehetőségeinkhez mérten próbálunk minél több olyan kezdeményezésben részt venni, amikben rászoruló családokon segíthetünk” – mondta el Mikus Tamara, a Sláger FM programigazgatója.
A Cartoon Network Aki ver, az nem haver elnevezésű, bántalmazásellenes kampánya utat mutat a gyerekeknek a zaklatás leküzdésére. „A kampány egyetlen szpottal és weboldallal indult, de az évek során rájöttünk, hogy a fi gyelemfelkeltés nem elég, ha komoly eredményeket akarunk elérni, cselekedni kell. Persze nem egyedül, hanem a témában legkompetensebb partnerek segítségével, akik mellé egy olyan erőforrást, hírverést, platformot biztosítunk, amellyel a tevékenységük sokkal hathatósabb lesz” – mutatott rá Kiss-Monok Ágnes, a Cartoon Network marketing- és kommunikációs képviselője. A kampány keretében készített kisfilmeket a Cartoon Networkön és az interneten több mint harminc millióan látták, az ügyhöz kapcsolódó weboldalt pedig öt év alatt közel egymillióan tekintették meg. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány bullying témájú hívásai harminc százalékkal nőttek a kampány ideje alatt. A program eljutott az ország minden iskolájába és számos gyermekszervezetbe is.
Kalocsai Magdolna
A hazai médiavállalatok jótékonysági akcióiról a Marketing&Media magazin összeállításában olvashat további részleteket.