- Hirdetés -

Így segítenek a médiások

|

Nemek közötti esélyegyenlőség, klímaváltozás, gyermekek közti bántalmazás – többek között ilyen ügyekre hívják fel a figyelmet a hazai médiumok. A nyilvánosságnak köszönhetően minden évben nagy összegű adományok gyűlnek össze a különféle segítő szervezetek és a rászorulók részére.

Hatalmas erő van a médiában, véleményformáló, közösségépítő képességét használva fontos ügyekre terelheti a figyelmet, mozgósíthatja a segítőkész embereket. Az egyes médiumok is érzik ennek jelentőségét, ezért rendszeresek a különféle figyelemfelkeltő, adománygyűjtő akciók. Az RTL Magyarország éves szinten megtervezi, hogy mik lehetnek azok az ügyek és intézmények, amelyek mellé a vállalat és munkatársai felsorakozhatnak. A médiacég saját alapítványt is létrehozott az önhibáján kívül nehéz helyzetbe került munkavállalók segítésére.

„A támogatandó ügyeket és intézményeket előzetes egyeztetést követően határozzuk meg. Ezek kiválasztásában az RTL Magyarország munkatársai is részt vesznek. Számos olyan, évek óta tartó együttműködésünk van, amelyeket kollégáink szívügyüknek tekintenek, ilyen például a Bátor Tábor vagy az Ökumenikus Segélyszervezetnek való karácsonyi adománygyűjtés, de említhetnénk az UNICEF-es együttműködésünket is” – tudta meg a Marketing&Media magazin az RTL Magyarország marketing- és kommunikációs igazgatóságától. A tavaly karácsonyi adománygyűjtés során 47 millió forint folyt be a nézőktől az Ökumenikus Segélyszervezet részére, amit az RTL Magyarország 10 millióval egészített ki. A Bátor Tábor gyermeknapi kampánya kapcsán pedig az idén csaknem 40 millió forintot adományoztak a Fókusz Plusz nézői az adások alatt.

Fontos ügyek

„Általában ha egy jó ügy talál meg minket, és hiszünk benne, akkor felkaroljuk. Ennek köszönhetően festettünk már iskolai vécéket, gyűjtöttünk már ágymatracra, vittünk karácsonyi meglepetést óvodának. Fontos, hogy higgyünk abban, amit az adott intézmény képvisel, sosem lehet kirekesztő vagy öncélú a kampány, és szerencsére eddig ez fel sem merült. Mindenkinek próbálunk segíteni, aki megkeres minket, de fontos, hogy ne aprózzuk el az nlc felületeit. Ilyenkor mindig nehéz kérdés, hogy mit válasszunk. A jótékonyság nagyon erősen kapcsolódik a márkaértékeinkhez” – mutatott rá Pácsonyi Daniella, az nlc főszerkesztője. Az online magazin az idén 300 nyugdíjas ünnepét szépíti meg. Az Adni Jó! elnevezésű jótékonysági kampány keretében az olvasók dobozokba rejtett ajándékait az nlc csapata a csepeli Olajág Idősek Otthona lakóinak adja át.

A Marquard Media CSR-tevékenységének meghatározó lépése volt a Joy Tündér 2015-ös elindítása. A program keretében a májusban és novemberben megjelenő Joy-napok lapszámmal egy kiválasztott jótékonysági szervezetet támogat a cég. A jelentős pénzadományon túl print- és online megjelenésekkel segítik az alapítványok megismerését.

Világszerte több mint 300 médium csatlakozott a Covering Climate Now kezdeményezéshez, a Marquard Media Magyarország összes márkája részt vett a szerepvállalásban. „Ebben a rendkívüli, a klímaváltozást tudatosító kampányban a kiadónk fontos szerepet töltött be azzal, hogy felerősíthette az olvasókban az egyéni szerepvállalás fontosságát, és elérhette, hogy ez a téma itthon is méltó helyre kerüljön a társadalmi tudatosságban” – mondta el Salamon Brigitta, a Marquard Media Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Erős nők

Az ország legbátrabb nőit ünnepli a SzuperWMN-díj, amit a WMN magazin első születésnapjának alkalmából alapítottak. „Addigra vált világossá számunkra, hogy a WMN fontos űrt tölt be a magyar média térképén; tabukat dönt, témákat emel a közbeszéd szintjére, fontos, addig kimondatlan vagy épp »elkent« mondatokat ír le, ami az olvasókra is felszabadító hatással van. Rengeteg erős, példamutató női történettel találkozunk, az első hónaptól fogva. A közösségünkben olyan nőket ismertünk meg, akikre társadalmi-közösségi hatásukhoz viszonyítva méltatlanul kevés fény vetül. Olyan bátor, inspiráló embereket, akik képesek és hajlandók kiállni mások igazáért, érdekeiért, vállalva akár a komoly kockázatot is az ügyükért. Nem várjuk, nem is várhatjuk el, hogy mindenki felálljon a barrikádra és harcoljon. Azt viszont elvárhatjuk, hogy az igazi harcosokra odafigyeljünk, meghalljuk és meglássuk őket. És persze legalább egyszer egy évben alaposan megünnepeljük őket. Szerintem a sajtónak az egyik legfontosabb dolga, hogy ezeket a történeteket elvigye a közönséghez” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN alapító-tartalomigazgatója.

Fókuszban a gyerekek

A Sláger FM csapata minden évben gyermeknapon és Mikuláskor szervez adománygyűjtő napot. Az idén először örökbefogadtak egy nyári tábort. A Sláger Táborhoz kapcsolódó adománygyűjtés keretében 3,5 millió forint gyűlt össze a hallgatóktól. „A rászoruló fiatalok különösen érzékenyen érintenek minket. A lehetőségeinkhez mérten próbálunk minél több olyan kezdeményezésben részt venni, amikben rászoruló családokon segíthetünk” – mondta el Mikus Tamara, a Sláger FM programigazgatója.

A Cartoon Network Aki ver, az nem haver elnevezésű, bántalmazásellenes kampánya utat mutat a gyerekeknek a zaklatás leküzdésére. „A kampány egyetlen szpottal és weboldallal indult, de az évek során rájöttünk, hogy a fi gyelemfelkeltés nem elég, ha komoly eredményeket akarunk elérni, cselekedni kell. Persze nem egyedül, hanem a témában legkompetensebb partnerek segítségével, akik mellé egy olyan erőforrást, hírverést, platformot biztosítunk, amellyel a tevékenységük sokkal hathatósabb lesz” – mutatott rá Kiss-Monok Ágnes, a Cartoon Network marketing- és kommunikációs képviselője. A kampány keretében készített kisfilmeket a Cartoon Networkön és az interneten több mint harminc millióan látták, az ügyhöz kapcsolódó weboldalt pedig öt év alatt közel egymillióan tekintették meg. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány bullying témájú hívásai harminc százalékkal nőttek a kampány ideje alatt. A program eljutott az ország minden iskolájába és számos gyermekszervezetbe is.

Kalocsai Magdolna

A hazai médiavállalatok jótékonysági akcióiról a Marketing&Media magazin összeállításában olvashat további részleteket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...