- Hirdetés -

Így segített a Lidl

|

A Lidl Magyarország átfogó élelmiszermentési programjával a globális problémát jelentő élelmiszerpazarlást igyekszik enyhíteni, az adományozott élelmiszerrel átlagosan, havi szinten több tízezer rászorulót is támogat. Az idei nyári szezonban a Lidl Balaton-átúszás, a Campus Fesztivál és a SZIN kitelepülésein, a Lidl FesztMarketben megmaradt zöldség, gyümölcs és pékáru termékeket is jótékony célra ajánlotta fel a vállalat, mely által partnerszervezeteinek közreműködésével közel 1000 szükségben élőt segített.

Az élelmiszer-veszteség az egész ellátási lánc során megjelenik, kezdve a termeléstől, a szállításon és feldolgozáson át, egészen a kereskedelemig és a fogyasztásig. A Lidl Magyarország folyamatosan azon dolgozik, hogy minél kevesebb élelmiszer váljon hulladékká, ennek érdekében optimális rendelési mennyiségek meghatározására törekszik, fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési időt nyomon követő rendszert és árcsökkentett értékesítési megoldásokat alkalmaz. Országossá vált Mentsük meg! akciójának keretében a külsőleg már nem tökéletes, de még fogyasztható gyümölcsöket és zöldségeket egységcsomagban, kedvezményes áron, valamint az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható 2 és 5 darabos egységcsomagokba összeállított édes és sós pékárukat fél áron kínálja a diszkontlánc a vásárlóknak.

A még emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-feleslegből a jogszabályi előírásoknak megfelelően rászorulóknak adományoz a vállalat. A jogszabályi kötelezettségen túl partnerein keresztül zöldséggel, gyümölccsel és pékáruval is segíti a diszkontlánc a nélkülözőket, 2021-ben indított akciójának keretében pedig a hagyományos bolti élelmiszermentésen felül a nyári kitelepülésein – a Lidl FesztMarketben - megmaradt zöldség-gyümölcs és pékáru termékekkel is a szükségben élőket segíti. „Az élelmiszerpazarlás visszaszorítása kiemelten fontos a Lidl Magyarország számára. Örülünk, hogy partnerszervezeteink segítségével a nyári kitelepüléseinken megmaradt felesleg sem megy kárba, azzal környékbeli, nehéz sorsú családokat, idén nyáron közel 1000 rászorulót segíthettünk” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A 2024-ben megrendezett 42. Lidl Balaton-átúszáson megmaradt pékáruadomány a Magyar Máltai Szeretetszolgálat segítségével Fonyód, Balatonfenyves, Öreglak-Barátihegy, Lengyeltóti, Vityapuszta és Somogyvár településeken élőkhöz jutott el, míg a Campus és a SZIN fesztiválokon a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel működött együtt az áruházlánc. „A Lidl felajánlása által több száz Debrecen és Szeged környékén élő embernek nyújthattunk támogatást, tehát helyben segítettünk a zöldség-gyümölcs és pékáru élelmiszerekkel. Azonban nemcsak a segítségnyújtás miatt fogadtuk nagy örömmel az újabb együttműködési lehetőséget. Az ilyen fesztiválok kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a Lidl Magyarországgal folytatott, egész éven át tartó élelmiszermentő együttműködésünket a fiatalabb generációknak is bemutathassuk és az ő szemléletüket is formálhassuk. Márpedig ez a kulcs a pazarlásmentes jövő felé” – mondta Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatokért felelős igazgatója.

A vállalat élelmiszermentési tevékenységéről és edukációs kampányairól bővebb információ a Lidl fenntarthatósági oldalán található.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...