- Hirdetés -

Így sikerült 2021 a legnagyobb médiaügynökségeknek

|

- Hirdetés -

Jobb évet zárt a 15 legmagasabb árbevételű médiaügynökség tavaly, mint 2020-ban. Az összesített árbevételük közel 15 százalékkal bővült, és a piaci szereplők többsége is nagyobb bevételt ért el, mint egy évvel korábban. A New Land Media továbbra is utcahosszal vezet minden más szereplő előtt.

A top 15 médiaügynökség 2020-ban együtt 169,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az elmúlt esztendőben ezt 194,4 milliárdra tornázták fel, azaz 14,4 százalékkal bővült a bevételük. Egy évvel korábban az adózott eredményük jobban visszaesett, mint az árbevételük, a friss adatok alapján fordított trend látszik. Amíg 2020-ban ez a 15 médiaügynökség 6,3 milliárd forint adózott eredményt söpört be, addig tavaly 20,7 százalékkal többet, 7,6 milliárdot.

Szétbontott adatok

Ahogy a számokból is látható, az árbevétel terén a New Land Media ismét nagyon kilógott az ügynökségek sorából. Egymagukban nagyon megmozgathatják az összesített eredményeket, ezért megnéztük a fentieket úgy is, hogy kivettük a New Land Mediát a listáról. Ebben az esetben a top 14 médiaügynökség 2020-ban 99,4 milliárd, 2021-ben 114 milliárd forint nettó árbevételt produkált. Ez 14,7 százalékos bővülés, azaz majdnem pontosan ugyanannyi, mint a teljes top 15 esetén. A top 14 adózott eredménye terén már más a helyzet, a New Land nélkül két évvel ezelőtt 3,2 milliárd, 2021-ben 2,8 milliárd forintot tett ki az együttes profitjuk, ami 12 százalékos csökkenés.

Tavaly a 15 médiaügynökségből 12 növekvő árbevételt mutatott fel. Javuló adózott eredménye viszont csak hét szereplőnek volt, nyolcnál kisebb volt a nyereség a korábbi évinél. Veszteséges működést pedig mindkét évben csak egyetlen médiaügynökségnél láthatunk.

Érdemes úgy is megnézni az adatokat, hogy kettébontjuk a mezőnyt hazai és külföldi tulajdonú ügynökségekre. A listán szereplő magyar tulajdonú cégek 2020-ban 83,2 milliárd, 2021-ben 90,5 milliárd forint nettó árbevételt lapátoltak össze. Ez azt jelenti, hogy a top 15-ön belül a hazai cégek részaránya a bevételek tekintetében 2020-ban 49 százalékot, 2021-ben 46,5 százalékot tett ki. Ugyanakkor érdekes módon az adózott eredmények terén más a helyzet. A magyar tulajdonú médiaügynökségek 2020-ban 59,6, tavaly 67,5 százalékos részarányt mutattak fel. Azaz az árbevétel-arányos eredményük jobb volt, mint a nemzetközi társaik esetén.

 

Az összeállításunkban szereplő ügynökségek által foglalkoztatottak száma 2021-ben 738 fő volt. Ez magasabb, mint a 2020-as 728 fős létszám, viszont a 2019-es 743-hoz képest csökkenést jelent. Mondjuk ennyi cégnél ez összességében nem nagy kilengés, inkább egy stagnáló szintet mutat.

Csoportok bevételek

A már emlegetett New Land Media 2019-ben és 2020-ban majdnem ugyanakkora, 70-70 milliárd forintos árbevételt hozott össze. Az adózott eredményük viszont jóval kisebb volt 2020-ban, konkrétan 2019-ben közel hatmilliárd, míg 2020-ban alig több mint hárommilliárd forint profitot értek el. Az elmúlt esztendőben viszont közel tízmilliárd forinttal bővült a nettó árbevételük, ami 14 százalékos növekedés. Az eredményük ezzel párhuzamosan 4,79 milliárd forintra hízott, azaz 2020-hoz viszonyítva 55 százalékkal nőtt. Igaz, még ezzel sem érték el a nyereség terén rekordnak számító 2019-es évük szintjét.

A New Landhez hasonlóan a Media Dynamics ügynökség is Balásy Gyula érdekeltsége, azaz a Lounge Group része. Nekik már nem volt olyan jó évük, mint a testvércégüknek. A 2020-as 9,4 milliárd forintos árbevételük 7,2 milliárdra, az eredményük pedig 441 millió forintról 210 millióra olvadt.

A GroupM-hez tartozó ügynökségek továbbra is markáns szereplői a piacnak. Az ügynökségi csoporton belül a legnagyobbnak a Wavemaker csoport számít. Ebbe a körbe öt cég tartozik, a névadó társaság mellett az Mfuture, a METs, a MwaveM és a Team Red Media alkotja ezt a kört, amely együtt 19,3 milliárd forintot kasszírozott tavaly. Ez 2020-hoz viszonyítva közel 18 százalékos növekedés. Bővült az eredményük is, ami 2021-ben 575 millió forintot tett ki, azaz 23 százalékkal nőtt.

A GroupM-en belüli házi versenyben a Wavemaker csoportot a Mediacom követi 12,7 milliárd forintos nettó árbevétellel, ők 2020-hoz viszonyítva 6,2 százalékot nőttek. Szorosan jön utánuk a Mindshare, mely egy kisebb céget, a Media Insightot is magában foglalja, az árbevételük pedig 12,4 milliárd forintot tett ki. A Mindshare esetén nagyobb, 12,6 százalékos volt a növekedés a korábbi évhez képest.

Az öt legnagyobb hazai médiaügynökség árbevétele és eredménye

(millió forint)

* A Wavemaker Hungary Kft., az Mfuture Hungary Kft., a METs Hungary Kft., az MwaveM Hungary Kft. és a TRM Kft. összesített eredménye;

** A Media Insight Kft. bevételével együtt.

Forrás: az Igazságügyi Minisztérium adatbázisa

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...