- Hirdetés -

Így sikerült 2021 a legnagyobb médiaügynökségeknek

|

- Hirdetés -

Jobb évet zárt a 15 legmagasabb árbevételű médiaügynökség tavaly, mint 2020-ban. Az összesített árbevételük közel 15 százalékkal bővült, és a piaci szereplők többsége is nagyobb bevételt ért el, mint egy évvel korábban. A New Land Media továbbra is utcahosszal vezet minden más szereplő előtt.

A top 15 médiaügynökség 2020-ban együtt 169,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az elmúlt esztendőben ezt 194,4 milliárdra tornázták fel, azaz 14,4 százalékkal bővült a bevételük. Egy évvel korábban az adózott eredményük jobban visszaesett, mint az árbevételük, a friss adatok alapján fordított trend látszik. Amíg 2020-ban ez a 15 médiaügynökség 6,3 milliárd forint adózott eredményt söpört be, addig tavaly 20,7 százalékkal többet, 7,6 milliárdot.

Szétbontott adatok

Ahogy a számokból is látható, az árbevétel terén a New Land Media ismét nagyon kilógott az ügynökségek sorából. Egymagukban nagyon megmozgathatják az összesített eredményeket, ezért megnéztük a fentieket úgy is, hogy kivettük a New Land Mediát a listáról. Ebben az esetben a top 14 médiaügynökség 2020-ban 99,4 milliárd, 2021-ben 114 milliárd forint nettó árbevételt produkált. Ez 14,7 százalékos bővülés, azaz majdnem pontosan ugyanannyi, mint a teljes top 15 esetén. A top 14 adózott eredménye terén már más a helyzet, a New Land nélkül két évvel ezelőtt 3,2 milliárd, 2021-ben 2,8 milliárd forintot tett ki az együttes profitjuk, ami 12 százalékos csökkenés.

Tavaly a 15 médiaügynökségből 12 növekvő árbevételt mutatott fel. Javuló adózott eredménye viszont csak hét szereplőnek volt, nyolcnál kisebb volt a nyereség a korábbi évinél. Veszteséges működést pedig mindkét évben csak egyetlen médiaügynökségnél láthatunk.

Érdemes úgy is megnézni az adatokat, hogy kettébontjuk a mezőnyt hazai és külföldi tulajdonú ügynökségekre. A listán szereplő magyar tulajdonú cégek 2020-ban 83,2 milliárd, 2021-ben 90,5 milliárd forint nettó árbevételt lapátoltak össze. Ez azt jelenti, hogy a top 15-ön belül a hazai cégek részaránya a bevételek tekintetében 2020-ban 49 százalékot, 2021-ben 46,5 százalékot tett ki. Ugyanakkor érdekes módon az adózott eredmények terén más a helyzet. A magyar tulajdonú médiaügynökségek 2020-ban 59,6, tavaly 67,5 százalékos részarányt mutattak fel. Azaz az árbevétel-arányos eredményük jobb volt, mint a nemzetközi társaik esetén.

 

Az összeállításunkban szereplő ügynökségek által foglalkoztatottak száma 2021-ben 738 fő volt. Ez magasabb, mint a 2020-as 728 fős létszám, viszont a 2019-es 743-hoz képest csökkenést jelent. Mondjuk ennyi cégnél ez összességében nem nagy kilengés, inkább egy stagnáló szintet mutat.

Csoportok bevételek

A már emlegetett New Land Media 2019-ben és 2020-ban majdnem ugyanakkora, 70-70 milliárd forintos árbevételt hozott össze. Az adózott eredményük viszont jóval kisebb volt 2020-ban, konkrétan 2019-ben közel hatmilliárd, míg 2020-ban alig több mint hárommilliárd forint profitot értek el. Az elmúlt esztendőben viszont közel tízmilliárd forinttal bővült a nettó árbevételük, ami 14 százalékos növekedés. Az eredményük ezzel párhuzamosan 4,79 milliárd forintra hízott, azaz 2020-hoz viszonyítva 55 százalékkal nőtt. Igaz, még ezzel sem érték el a nyereség terén rekordnak számító 2019-es évük szintjét.

A New Landhez hasonlóan a Media Dynamics ügynökség is Balásy Gyula érdekeltsége, azaz a Lounge Group része. Nekik már nem volt olyan jó évük, mint a testvércégüknek. A 2020-as 9,4 milliárd forintos árbevételük 7,2 milliárdra, az eredményük pedig 441 millió forintról 210 millióra olvadt.

A GroupM-hez tartozó ügynökségek továbbra is markáns szereplői a piacnak. Az ügynökségi csoporton belül a legnagyobbnak a Wavemaker csoport számít. Ebbe a körbe öt cég tartozik, a névadó társaság mellett az Mfuture, a METs, a MwaveM és a Team Red Media alkotja ezt a kört, amely együtt 19,3 milliárd forintot kasszírozott tavaly. Ez 2020-hoz viszonyítva közel 18 százalékos növekedés. Bővült az eredményük is, ami 2021-ben 575 millió forintot tett ki, azaz 23 százalékkal nőtt.

A GroupM-en belüli házi versenyben a Wavemaker csoportot a Mediacom követi 12,7 milliárd forintos nettó árbevétellel, ők 2020-hoz viszonyítva 6,2 százalékot nőttek. Szorosan jön utánuk a Mindshare, mely egy kisebb céget, a Media Insightot is magában foglalja, az árbevételük pedig 12,4 milliárd forintot tett ki. A Mindshare esetén nagyobb, 12,6 százalékos volt a növekedés a korábbi évhez képest.

Az öt legnagyobb hazai médiaügynökség árbevétele és eredménye

(millió forint)

* A Wavemaker Hungary Kft., az Mfuture Hungary Kft., a METs Hungary Kft., az MwaveM Hungary Kft. és a TRM Kft. összesített eredménye;

** A Media Insight Kft. bevételével együtt.

Forrás: az Igazságügyi Minisztérium adatbázisa

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....