- Hirdetés -

Így tévézünk a jövőben

|

A mobillal készült felvételek lejátszásához alkalmazkodó készülék, mesterséges intelligencia, 8K-s felbontás – ezek jellemzik a közeljövő prémium televízióit. A legnagyobb gyártók a most zajló CES-en mutatták be újdonságaikat, és bár rengeteg vonzó funkciót kínálnak ezek az eszközök, az árukat is alaposan megkérik.

Az idei CES egyik igazi különlegessége tévés fronton a Samsung elforgatható készüléke, a Sero, ami jól illeszkedik abba az irányba, hogy a gyártó igyekszik minél észrevétlenebb átmenetet biztosítani a felhasználóknak egyik eszközről a másikra. A koncepció lényege, hogy a tévét, hasonlóan a mobiltelefonhoz elforgathatjuk, ami például a telefonnal készült, függőleges helyzetű videók lejátszásánál jön jól.

Az igazi csúcsot a Samsung részéről a QLED 8K-s tévék jelentik az idei CES-en, közülük is a Q950TS emelkedik ki, amit rengeteg funkcióval láttak el. A mobilbarát megközelítés itt is tetten érhető, hiszen a Multi-View funkciónak köszönhetően nem csak egyszerűen át lehet küldeni a telefon kijelzőjének tartalmát a tévéképernyőre, de azt egy külön ablakban is meg lehet jeleníteni.

A 14 különböző elrendezéssel pedig arra is lehetőség nyílik, hogy a felhasználók személyre szabják a tartalmak megjelenését, az osztott képernyős élménytől, egészen a kép a képben opciókig. A Samsung azonban csavart még egyet a képernyőmegosztáson, annak érdekében, hogy még egyszerűbb legyen ez a folyamat, kifejlesztették a Tap View funkciót, amivel úgy lehet tükrözni a televízióra a mobileszközök kijelzőjét, hogy egész egyszerűen összeérintik a két eszközt. A Q950 persze még számos izgalmas és új képességet kapott, az iparágban az elsők között kínál térhatású hangzást, valódi 8K felbontást, és a mobiltelefonoknál már lassan megszokottá váló, a keretet szinte teljesen lehagyó dizájn is megjelent ennél a készüléknél.

A tévékészülékek piacának másik meghatározó szereplője, az LG végre bejelentette, hogy a már 2018-ban beharangozott, feltekerhető kijelzővel rendelkező tévéje kapható lesz, igaz a hírek szerint nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki ilyen modellt venne – amiből van már a plafonról leereszkedő verzió is -, mivel akár 60 ezer dollárba is kerülhet egy darab.

A dél-koreai cég egyébként több mint tucatnyi új tévét mutatott be az idei CES-en, köztük számos 8K felbontásra képes OLED technológiát használó eszközt. A prémium kategóriás tévék a legújabb, harmadik generációs α (Alpha) 9 mesterséges intelligencia (MI) processzornak köszönhetően optimalizált kép- és hangminőséget biztosítanak minden tartalomtípushoz. A beépített Picture Pro funkciónak köszönhetően például az MI felismeri a képernyőn megjelenő emberi arcokat és szöveges tartalmakat, melyeket automatikusan feljavít és élesít, hogy a képernyőn természetesebb bőrtónusok, karakteresebb arcvonások és tisztább, olvashatóbb betűk jelenjenek meg.

Az új, felsőkategóriás tévék sajátossága, hogy rendkívül keskenyek, a Samsung Q950 mindössze 1,5 centiméteres, de az LG-nek is van két centiméter „vastag” eszköze. Ráadásul ezek a tévék szinte teljesen rásimulnak a falra, így akár dekorációként is funkcionálhatnak, amikor éppen nem valamelyik streaming szolgáltató tartalmát böngészik a felhasználók, vagy hagyományos módon tévéznek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...