- Hirdetés -

Lassulás jöhet a globális gazdaságban

|

- Hirdetés -

A PwC szakértőinek prognózisa szerint a globális gazdasági növekedés 2020-ban várhatóan körülbelül 3,4%-kal fog növekedni a vásárlóerő-paritás tekintetében, szemben az elmúlt húsz év 3,8%-os éves átlagával.

Általánosságban elmondható, hogy 2020-ban a globális gazdasági növekedés szerény ütemben folytatódik, mivel a főbb gazdaságok növekedését az alkalmazkodó pénzügyi feltételek, valamint a nettó export és a beruházások helyett egyre inkább a háztartások fogyasztása élénkíti.

„A globalizáció az 1970-es évek óta a világgazdaság meghatározó jellemzője. Az árukereskedelem globális növekedése azonban drámaian lelassult, sőt 2019-ben visszájára fordult. A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) vitarendezési mechanizmusának decemberi megbénításával a globális kereskedelem területén a jövőben még több kihívásra kell számítanunk. Ugyanakkor tisztában kell lennünk azzal, hogy az integráció és a kereskedelmi forgalom továbbra is növekszik, csak lassabb ütemben. Tekintettel az árukereskedelem és a gazdasági növekedés közötti kapcsolatra, 2020-ban is a világgazdaság átlagosnál alacsonyabb növekedése várható” – mondta Polacsek Csaba, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának cégtársa.

Több munkahely

A PwC várakozásai szerint a G7 országok körülbelül 2 millió új munkahelyet hoznak létre, amelyen belül öt új munkahelyből négy az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Japánban jön létre. Miközben a G7-ek munkaerő-tartalékai lassan elapadnak, a keresetek tovább emelkednek. A termelékenység növelése nélkül azonban a vállalatok haszonkulcsának szűkülése várható.

Hasonlóképpen a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) azt várja, hogy a hét legnagyobb feltörekvő gazdaság – az E7-ek – mintegy nettó 8 millió munkahelyet teremt. Az ILO G7-ekre vonatkozó foglalkoztatási előrejelzései azt mutatják, hogy a férfiak és a nők egyenlő mértékben vesznek majd részt a foglalkoztatásban. Az E7 országokon belül azonban az ILO előrejelzései szerint az újonnan létrehozott munkahelyek nemek közötti megoszlása kevésbé lesz egyenletes.

India várhatóan előre lép a globális gazdasági rangsorban

Az IMF legutóbbi becslései szerint 2019 volt az az év, amikor India az Egyesült Királyságot és Franciaországot megelőzve a világ ötödik legnagyobb gazdasága lett. India előretörése folyamatos, és ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, 2025-re Németországot és 2030-ra Japánt is megelőzheti, amivel Kína és az USA mögött a világ harmadik legnagyobb gazdaságává válhat. Franciaország és az Egyesült Királyság a rangsor hatodik helyéért küzd, relatív pozíciójuk pedig a font euróval szembeni árfolyamától függ, amely 2020-ban ingadozó maradhat.

A kőolaj marad a legnépszerűbb energiaforrás, rekordszinten a megújulóenergia- és atomenergia-fogyasztás

A globális megújulóenergia- és atomenergia-fogyasztás a világ energiafogyasztásának több mint 20%-át teszi ki, ami a valaha mért legmagasabb érték. A megújuló energia térhódítása azt tükrözi, hogy a vállalkozások, a háztartások és a kormányok hogyan alkalmazkodnak és változtatnak hozzáállásukon.

„A megújuló energia legnagyobb fogyasztója várhatóan Kína lesz, majd szorosan utána Európa következik. A világgazdaság számára azonban várhatóan 2020-ban is a kőolaj lesz a legnépszerűbb energiaforrás, amelyet a szén és a földgáz követ. A világ legnagyobb olajfogyasztója 2020-ban az Egyesült Államok és Kína marad” – mondta Osztovits Ádám, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának vezetője, illetve a közép- és kelet-európai régió Strategy & Transformation területért felelős cégtársa.

A világ népessége a valaha volt legnagyobb, de egyben a legöregebb is

A világ népessége 2020-ban várhatóan eléri a 7,7 milliárd főt, ami körülbelül 10%-os növekedést jelent az elmúlt évtizedhez képest. Kína, India és Afrika szubszaharai térsége várhatóan a világ éves népességnövekedésének mintegy felét teszi ki. Ugyanakkor a 60 év felettiek száma világszerte várhatóan meghaladja az egymilliárd főt. Kínának várhatóan több 65 év feletti lakója lesz, mint a hat másik legnagyobb feltörekvő gazdaságnak együttvéve.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA