- Hirdetés -

Így tévézünk a nyáron

|

- Hirdetés -

Bár a sok egyéb program miatt kevesebbet tévézünk nyáron, de napi 1-3 óra így is jut a kikapcsolódás ezen formájára. A legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezt követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek. A mobilitás azonban a tévézésben is egyre fontosabb – derül ki a Direct One kutatásából.

Természetesen a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthonunk, a válaszadók 96 százaléka az otthonában néz műsorokat, 28 százalékuk pedig a nyaralás ideje alatt egy-egy fárasztó városnézés vagy egész napos strandolás után a szállodában, apartmanban is követi kedvenc tartalmait. Sőt minden tizedik válaszadó a munkahelyén is néz filmeket, sorozatokat vagy egyéb műsorokat. A fiatalabb generációk szívesebben tévéznek otthonukon kívül, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

Stabil népszerűség

A Direct One kutatása szerint továbbra is stabil a televíziózás népszerűsége. A válaszadók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát szakít idejéből kedvenc műsoraira. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél több időt töltenek valamilyen képernyő előtt. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt telt ezzel évszaktól függetlenül.

Legnépszerűbb tartalmak

Mi más lenne a legnépszerűbb tartalomtípus mint a filmek és sorozatok: a válaszadók 76 százaléka jellemzően ezeket nézi nyáron is. A második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban részt vevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Tehát ha látunk valakit egy medence partján videót nézni, jó eséllyel olyan műsort játszik le, amely ebbe a két kategóriába tartozik. Népszerűek még a sportműsorok (37%) és a hírműsorok (40%) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. Érdekesség még, hogy meséket a 18-24 évesek közel fele követ valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százaléka érdeklődik ezek iránt a műsorok iránt településtípustól függően.

Nem véletlen, hogy a Direct One TV szolgáltató egy éve indított saját TV csatornája, a Direct One is elsősorban egyedi, köztük exkluzív európai sorozatokat szolgáltat nézőinek. A jelenleg futó sorozatok közül a válaszadók kedvencei a Túszdráma a föld alatt, Az ötödik és a Szélhámos páros.

Hagyományos vs. streaming

A Direct One televíziós szolgáltatóként nem csupán hagyományos tévézést kínál előfizetőinek, hanem előfizetői számára ingyenes Direct Now applikációja segítségével bárhol bármikor megtekinthetik a csatornák műsorait, hiszen az alkalmazás letölthető mobiltelefonra, tabletre, okostévére, sőt laptopon böngészőből is nézhető. A Direct One csatornán látható saját sorozatok felkerülnek premier után a Direct Now videótárba is, itt is megnézhetők.

Úgy tűnik, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a Direct One kutatásában választ adók 60 százaléka voksolt erre. Viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait – ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Érdekes, hogy egészen 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.

A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek, melyek teljes szabadságot adnak a filmnézés helyét tekintve. Milyen egyszerű a nyaraló teraszán csak előkapni a tabletet és ott folytatni a félbehagyott Évek alatt epizódot, ahol strandolás előtt abbahagytuk!

Egy eszközt ketten

A Direct One arra is kíváncsi volt, hogy hányan követnek egy adott műsort egyszerre egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt – általában a párjukkal. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat, de a kutatásból kiderült, hogy Budapesten ennél jóval többen, 46 százalékuk egy eszközt egyedül követ. Ez a Direct Now alkalmazás előnye: egyszerre 5 különböző eszközön lehet műsorokat nézni az appon, így a családban egyidőben mindenki követheti a saját kedvencét. A válaszadók 38 százaléka ki is használja ezt a lehetőséget: a családban mindenki a saját eszközét nézi.

Egy rész vagy darálás?

A bárhol, bármikor tévézés lehetőségével adja magát a kérdés, hogy vajon egyben vagy több részletben nézzük-e meg a tartalmakat: a válaszadók 31 százaléka nem szereti megszakítani a megkezdett filmet vagy más műsort, de 36 százalékuk azt mondta, hogy bár nem szereti, időnként mégis több részletben kell megnéznie kedvenc tartalmait – jobb esetben egy hűsítő csobbanás idejére kell csak félretenni az eszközt. A Direct Now app-al senki nem marad le egyetlen premierről sem, mert az alkalmazásban a premier időpontjától kezdődően számos műsor 7 napig visszanézhető, illetve újraindítható.

És hogy mennyit bírunk egy sorozatból megnézni? Nos, a válaszadók közel fele (47%) két-három epizód erejéig képes a képernyő előtt maradni, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk még egyet sem bír egy nap végignézni. Minden tizedik válaszadó kifulladásig bírja: amíg van epizód, szinte nem is figyel másra. A fővárosiak jobban bírják: több mint 60 százalékuk napi 2-3 epizódot is megnéz.

A Direct Now alkalmazás tartalmak kimeríthetetlen tárát kínálja: a videótárban az új, saját gyártású Canal+ sorozatok mellett egyre szélesebb kínálat érhető el. A választékban fellelhető a National Geographic videótára, melyhez a Direct One előfizetők Magyarországon elsőként kaptak hozzáférést. A NatGeo videótár mellett már az AMC, a Minimax és a JimJam, a Nickelodeon, a History, Spektrum, TV Paprika tartalmai is bekerültek a kínálatba. Nyár közepétől emellett többszáz FilmBox tartalom is tovább színesíti az app videótárának tartalmát. Az elérhető műsorok időről időre frissülnek is az alkalmzásban, ezért érdemes rendszeresen belépni a videótárba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Reálértéken 10 százalékkal csökkent a média reklámbevétele

A nominális értéket tekintve ugyan kis mértékben nőttek tavaly a reklámköltések Magyarországon, azonban reálértéken számolva már 10 százalékot meghaladó csökkenést lehetett tapasztalni – derül ki a Magyar Reklámszövetség friss jelentéséből. A teljes kommunikációs költést...

Pénzt spórolhatnak a cégek a digitalizációval

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít...

Tillával érkezik a TV2 új vetélkedője

Április 3-án rajtol a TV2 új vetélkedője az Ütős Ötös. A műsorvezető Till Attila lesz, a vetélkedőben ismert emberek családtagjaikkal, barátaikkal vagy hozzájuk közel álló személyekkel, 5 fős csapatokban küzdenek meg az akár 10...

Vidéki rádiókról döntött a Médiatanács

Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.Véglegesítette a Médiatanács...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

Húszmillió euróból épül új gyár Ukrajnában

Az Unilever 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Otthonról is megnézheted az idei Oscar-díjas filmeket

Az Oscar-díj a filmipar legrangosabb díja, és mint minden évben, hétfőn hajnalban a Filmakadémia idén is értékelte a tavalyi év legszínvonalasabb filmes teljesítményeit. A különböző, Magyarországon is elérhető streamingszolgáltatóknak köszönhetően már számos friss Oscar-díjas...
Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságért kampányol az UniCredit

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A pénzintézet harmadik éve futó fenntarthatósági kampányában ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, akiknek finanszírozást biztosít és...

Új eszköz az energiapazarlás csökkentésére

Akár 20 százalékkal is csökkenthető az épületek energiapazarlása a Schneider Electric „EcoStruxure Building Operation 2023” megoldásának alkalmazásával. A társaság új rendszerei azon túl, hogy támogatják az épületek energiahatékony működtetését, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében is...

Prágában már lehet hidrogént tankolni

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....