- Hirdetés -

Így tévézünk a nyáron

|

- Hirdetés -

Bár a sok egyéb program miatt kevesebbet tévézünk nyáron, de napi 1-3 óra így is jut a kikapcsolódás ezen formájára. A legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezt követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek. A mobilitás azonban a tévézésben is egyre fontosabb – derül ki a Direct One kutatásából.

Természetesen a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthonunk, a válaszadók 96 százaléka az otthonában néz műsorokat, 28 százalékuk pedig a nyaralás ideje alatt egy-egy fárasztó városnézés vagy egész napos strandolás után a szállodában, apartmanban is követi kedvenc tartalmait. Sőt minden tizedik válaszadó a munkahelyén is néz filmeket, sorozatokat vagy egyéb műsorokat. A fiatalabb generációk szívesebben tévéznek otthonukon kívül, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

Stabil népszerűség

A Direct One kutatása szerint továbbra is stabil a televíziózás népszerűsége. A válaszadók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát szakít idejéből kedvenc műsoraira. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél több időt töltenek valamilyen képernyő előtt. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt telt ezzel évszaktól függetlenül.

Legnépszerűbb tartalmak

Mi más lenne a legnépszerűbb tartalomtípus mint a filmek és sorozatok: a válaszadók 76 százaléka jellemzően ezeket nézi nyáron is. A második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban részt vevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Tehát ha látunk valakit egy medence partján videót nézni, jó eséllyel olyan műsort játszik le, amely ebbe a két kategóriába tartozik. Népszerűek még a sportműsorok (37%) és a hírműsorok (40%) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. Érdekesség még, hogy meséket a 18-24 évesek közel fele követ valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százaléka érdeklődik ezek iránt a műsorok iránt településtípustól függően.

Nem véletlen, hogy a Direct One TV szolgáltató egy éve indított saját TV csatornája, a Direct One is elsősorban egyedi, köztük exkluzív európai sorozatokat szolgáltat nézőinek. A jelenleg futó sorozatok közül a válaszadók kedvencei a Túszdráma a föld alatt, Az ötödik és a Szélhámos páros.

Hagyományos vs. streaming

A Direct One televíziós szolgáltatóként nem csupán hagyományos tévézést kínál előfizetőinek, hanem előfizetői számára ingyenes Direct Now applikációja segítségével bárhol bármikor megtekinthetik a csatornák műsorait, hiszen az alkalmazás letölthető mobiltelefonra, tabletre, okostévére, sőt laptopon böngészőből is nézhető. A Direct One csatornán látható saját sorozatok felkerülnek premier után a Direct Now videótárba is, itt is megnézhetők.

Úgy tűnik, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a Direct One kutatásában választ adók 60 százaléka voksolt erre. Viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait – ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Érdekes, hogy egészen 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.

A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek, melyek teljes szabadságot adnak a filmnézés helyét tekintve. Milyen egyszerű a nyaraló teraszán csak előkapni a tabletet és ott folytatni a félbehagyott Évek alatt epizódot, ahol strandolás előtt abbahagytuk!

Egy eszközt ketten

A Direct One arra is kíváncsi volt, hogy hányan követnek egy adott műsort egyszerre egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt – általában a párjukkal. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat, de a kutatásból kiderült, hogy Budapesten ennél jóval többen, 46 százalékuk egy eszközt egyedül követ. Ez a Direct Now alkalmazás előnye: egyszerre 5 különböző eszközön lehet műsorokat nézni az appon, így a családban egyidőben mindenki követheti a saját kedvencét. A válaszadók 38 százaléka ki is használja ezt a lehetőséget: a családban mindenki a saját eszközét nézi.

Egy rész vagy darálás?

A bárhol, bármikor tévézés lehetőségével adja magát a kérdés, hogy vajon egyben vagy több részletben nézzük-e meg a tartalmakat: a válaszadók 31 százaléka nem szereti megszakítani a megkezdett filmet vagy más műsort, de 36 százalékuk azt mondta, hogy bár nem szereti, időnként mégis több részletben kell megnéznie kedvenc tartalmait – jobb esetben egy hűsítő csobbanás idejére kell csak félretenni az eszközt. A Direct Now app-al senki nem marad le egyetlen premierről sem, mert az alkalmazásban a premier időpontjától kezdődően számos műsor 7 napig visszanézhető, illetve újraindítható.

És hogy mennyit bírunk egy sorozatból megnézni? Nos, a válaszadók közel fele (47%) két-három epizód erejéig képes a képernyő előtt maradni, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk még egyet sem bír egy nap végignézni. Minden tizedik válaszadó kifulladásig bírja: amíg van epizód, szinte nem is figyel másra. A fővárosiak jobban bírják: több mint 60 százalékuk napi 2-3 epizódot is megnéz.

A Direct Now alkalmazás tartalmak kimeríthetetlen tárát kínálja: a videótárban az új, saját gyártású Canal+ sorozatok mellett egyre szélesebb kínálat érhető el. A választékban fellelhető a National Geographic videótára, melyhez a Direct One előfizetők Magyarországon elsőként kaptak hozzáférést. A NatGeo videótár mellett már az AMC, a Minimax és a JimJam, a Nickelodeon, a History, Spektrum, TV Paprika tartalmai is bekerültek a kínálatba. Nyár közepétől emellett többszáz FilmBox tartalom is tovább színesíti az app videótárának tartalmát. Az elérhető műsorok időről időre frissülnek is az alkalmzásban, ezért érdemes rendszeresen belépni a videótárba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....