- Hirdetés -

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből az alkalomból a márka először rendezi meg nemzetközi World Play Day eseményt, amely során különleges meglepetésekkel és izgalmas kollaborációkkal ösztönzik a családokat és közösségeket a még több játékra.

Már attól a pillanattól kezdve, hogy Ole Kirk Kristiansen, a fiatal dán asztalos 1932-ben elkészítette az első fából készült autót, arra törekedett, hogy olyan jó minőségű játékokat készítsen, amelyek a gyerekeket a világ megismerésére ösztönzik és olyan készségek elsajátításában támogatja őket, amelyek segítik őket a boldogulásban. A cégének a „LEGO” nevet adta, ami a dán „Leg Godt”, vagyis „Játssz jól!” kifejezésből ered. Az inspiráló, szórakoztató, játékos tanulás a játékgyártó célja ma is.

A dániai Billundban található kis műhelyében Ole kézzel faragta a járművekből, kacsákból és jojókból álló gyűjteményét, majd később műanyag építőkockákkal kezdett kísérletezni, amit fia, Godtfred, néhány kis bütyökkel egészített ki, hogy kockák összepattinthatóak legyenek. Ezzel hivatalosan útjára indította a ma ismert, egymásba illeszkedő kockarendszert. A korlátlan kreatív építési lehetőségeket kínáló LEGO kocka végül 1958-ban született meg.

Az ikonikus LEGO kocka a kezdetek óta több mint 18 000 LEGO készlet része volt már, gyerekek és felnőtt rajongók millióit inspirálta játékra és alkotásra: segített nekik a mérnöki ismeretek elsajátításában a LEGO Technic készletekkel; robotikáról és a kódolásról tanította őket a LEGO MINDSTORMS segítségével; a rajongók a LEGO Friends és a LEGO NINJAGO valós és fantáziavilágán keresztül barátságokat és kalandokat találtak, a több mint 85 mobil- és konzoljátékkal új játéktereket ismerhettek meg, a LEGO Ideas révén pedig maguk tervezhettek a márka legnépszerűbb készletei közé tartozó szetteket. A LEGO kockák még Hollywoodba is eljutottak a LEGO MOVIE filmen keresztül.

Kilencven évnyi inspiráló, végtelen játékórát követően - miután egy új kutatás is megállapította, hogy a családok úgy érzik, nem játszanak eleget - a márka az évfordulóját annak szenteli, hogy több családnak segítsen időt találni a játékra a napon belül.

A játék ereje

Az új 2022-es LEGO Play Well tanulmány, amely 55 000 szülő és gyermek megkérdezésével 35 országban készült, azt találta, hogy bár a játéknak nagy ereje van és közelebb hozza egymáshoz az embereket, a mai világban a családok nehezen tudnak rá időt szakítani.

Majdnem minden szülő úgy gondolja, hogy a játék olyan élethosszig tartó készségeket fejleszt a gyerekekben, mint a kreativitás (93%), a kommunikáció (92%), a problémamegoldó készség (92%) és az önbizalom (91%). A játék a szülők 95%-a szerint az egész családot boldogabbá teszi, erősebb családi kötelékeket épít ki és javítja jóllétüket.

A játék számos előnye ellenére azonban a családok úgy érzik, hogy nem jut elég idő rá – a gyerekek többsége (82%) szeretné, ha többet játszhatna, a szülők harmada (34%) pedig úgy érzi, hogy a családjuk nem játszik eleget együtt. A szülők szerint a mindennapi kötelezettségek – mint a hosszú munkaidő (31%), a házimunka (28%) és az egyszerűen csak kevés idő (32%) – jelentik a legnagyobb akadályát a családi játéknak.

Mitchel Resnick, az MIT Media Lab tanuláskutatási professzora így nyilatkozott: „Egy kis játék is sokat segíthet! Amikor a gyerekek játékosan közelítik meg a tevékenységeket a nap folyamán – például takarókból és párnákból készítenek erődítményt a hálószobában, edényeket és kanalakat használnak hangszerként a konyhában, történeteket találnak ki a szülővel vagy testvérrel utazás közben – megtanulnak kreatívan gondolkodni és együttműködni, amelyek a mai világban mindenki számára nélkülözhetetlen készségek.”

World Play Day

A 90 másodperces kihívásoktól, a csak pár percig tartó játékokig a LEGO Csoport és a LEGO Alapítvány tökéletes játékokat kínál bármilyen családi programhoz, de augusztus 10-én lesz a vállalat eddigi legnagyobb, játékra szóló felhívása. A játékokkal telepakolt nap segít a családoknak és közösségeknek megtalálni az egyszerű pillanatait a vidámságnak; életkortól, tartózkodási helytől vagy érdeklődési körtől függetlenül.

„Amikor dédnagyapám 90 évvel ezelőtt megalapította a céget, felismerte, hogy a játék megváltoztathatja a gyerekek életét – összehozza a családokat, és segít a gyerekekben olyan készségeket fejleszteni, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy teljes potenciáljukat kibontakoztassák. Csak egy kis műhelye volt, de az nagy ambíciókkal volt tele, hogy minél több gyerek megtapasztalhassa a játék előnyeit” – mondta Thomas Kirk Kristiansen, a LEGO Csoport elnöke. „Akár 1932-ben, 2022-ben, akár a 100. évfordulónk alkalmával 2032-ben, mindig is arra fogunk törekedni, hogy folytassuk Ole örökségét és segítsük a családokat - bárhol is legyenek a világon -, hogy jól játsszanak” – tette hozzá Thomas.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....