- Hirdetés -

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből az alkalomból a márka először rendezi meg nemzetközi World Play Day eseményt, amely során különleges meglepetésekkel és izgalmas kollaborációkkal ösztönzik a családokat és közösségeket a még több játékra.

Már attól a pillanattól kezdve, hogy Ole Kirk Kristiansen, a fiatal dán asztalos 1932-ben elkészítette az első fából készült autót, arra törekedett, hogy olyan jó minőségű játékokat készítsen, amelyek a gyerekeket a világ megismerésére ösztönzik és olyan készségek elsajátításában támogatja őket, amelyek segítik őket a boldogulásban. A cégének a „LEGO” nevet adta, ami a dán „Leg Godt”, vagyis „Játssz jól!” kifejezésből ered. Az inspiráló, szórakoztató, játékos tanulás a játékgyártó célja ma is.

A dániai Billundban található kis műhelyében Ole kézzel faragta a járművekből, kacsákból és jojókból álló gyűjteményét, majd később műanyag építőkockákkal kezdett kísérletezni, amit fia, Godtfred, néhány kis bütyökkel egészített ki, hogy kockák összepattinthatóak legyenek. Ezzel hivatalosan útjára indította a ma ismert, egymásba illeszkedő kockarendszert. A korlátlan kreatív építési lehetőségeket kínáló LEGO kocka végül 1958-ban született meg.

Az ikonikus LEGO kocka a kezdetek óta több mint 18 000 LEGO készlet része volt már, gyerekek és felnőtt rajongók millióit inspirálta játékra és alkotásra: segített nekik a mérnöki ismeretek elsajátításában a LEGO Technic készletekkel; robotikáról és a kódolásról tanította őket a LEGO MINDSTORMS segítségével; a rajongók a LEGO Friends és a LEGO NINJAGO valós és fantáziavilágán keresztül barátságokat és kalandokat találtak, a több mint 85 mobil- és konzoljátékkal új játéktereket ismerhettek meg, a LEGO Ideas révén pedig maguk tervezhettek a márka legnépszerűbb készletei közé tartozó szetteket. A LEGO kockák még Hollywoodba is eljutottak a LEGO MOVIE filmen keresztül.

Kilencven évnyi inspiráló, végtelen játékórát követően - miután egy új kutatás is megállapította, hogy a családok úgy érzik, nem játszanak eleget - a márka az évfordulóját annak szenteli, hogy több családnak segítsen időt találni a játékra a napon belül.

A játék ereje

Az új 2022-es LEGO Play Well tanulmány, amely 55 000 szülő és gyermek megkérdezésével 35 országban készült, azt találta, hogy bár a játéknak nagy ereje van és közelebb hozza egymáshoz az embereket, a mai világban a családok nehezen tudnak rá időt szakítani.

Majdnem minden szülő úgy gondolja, hogy a játék olyan élethosszig tartó készségeket fejleszt a gyerekekben, mint a kreativitás (93%), a kommunikáció (92%), a problémamegoldó készség (92%) és az önbizalom (91%). A játék a szülők 95%-a szerint az egész családot boldogabbá teszi, erősebb családi kötelékeket épít ki és javítja jóllétüket.

A játék számos előnye ellenére azonban a családok úgy érzik, hogy nem jut elég idő rá – a gyerekek többsége (82%) szeretné, ha többet játszhatna, a szülők harmada (34%) pedig úgy érzi, hogy a családjuk nem játszik eleget együtt. A szülők szerint a mindennapi kötelezettségek – mint a hosszú munkaidő (31%), a házimunka (28%) és az egyszerűen csak kevés idő (32%) – jelentik a legnagyobb akadályát a családi játéknak.

Mitchel Resnick, az MIT Media Lab tanuláskutatási professzora így nyilatkozott: „Egy kis játék is sokat segíthet! Amikor a gyerekek játékosan közelítik meg a tevékenységeket a nap folyamán – például takarókból és párnákból készítenek erődítményt a hálószobában, edényeket és kanalakat használnak hangszerként a konyhában, történeteket találnak ki a szülővel vagy testvérrel utazás közben – megtanulnak kreatívan gondolkodni és együttműködni, amelyek a mai világban mindenki számára nélkülözhetetlen készségek.”

World Play Day

A 90 másodperces kihívásoktól, a csak pár percig tartó játékokig a LEGO Csoport és a LEGO Alapítvány tökéletes játékokat kínál bármilyen családi programhoz, de augusztus 10-én lesz a vállalat eddigi legnagyobb, játékra szóló felhívása. A játékokkal telepakolt nap segít a családoknak és közösségeknek megtalálni az egyszerű pillanatait a vidámságnak; életkortól, tartózkodási helytől vagy érdeklődési körtől függetlenül.

„Amikor dédnagyapám 90 évvel ezelőtt megalapította a céget, felismerte, hogy a játék megváltoztathatja a gyerekek életét – összehozza a családokat, és segít a gyerekekben olyan készségeket fejleszteni, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy teljes potenciáljukat kibontakoztassák. Csak egy kis műhelye volt, de az nagy ambíciókkal volt tele, hogy minél több gyerek megtapasztalhassa a játék előnyeit” – mondta Thomas Kirk Kristiansen, a LEGO Csoport elnöke. „Akár 1932-ben, 2022-ben, akár a 100. évfordulónk alkalmával 2032-ben, mindig is arra fogunk törekedni, hogy folytassuk Ole örökségét és segítsük a családokat - bárhol is legyenek a világon -, hogy jól játsszanak” – tette hozzá Thomas.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....