- Hirdetés -

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

|

- Hirdetés -

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az emelkedő költségek, az „extraprofit” adó és a Sberbank-ügyfelek kártalanítása azonban elvitte a pénzintézet nyereségének nagy részét.

Száz megfizethető bérlakás finanszírozását tűzte ki célul 2025-ig az Erste Bank Magyarországon – jelentette be Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója az idei első hat hónap eredményeit bemutató sajtótájékoztatón. Az Erste Csoport a múlt héten jelentette be, hogy a pénzügyi egészség stratégiájának keretében kiemelten kezeli a lakhatás kérdését, és 2030-ig összesen 15 ezer lakás kialakítását és megfizethető árú bérbeadását tűzte ki célul. Ausztriában az Erste már most is mintegy évi egymilliárd eurót biztosít több mint hatezer megfizethető bérlakás építésének finanszírozására. Az osztrák tapasztalatok felhasználásával az Erste Bank Hungary alacsonyabb keresetű társadalmi csoportok számára kíván hosszú távú bérleti konstrukcióban megfizethető bérleti díjjal lakásokat biztosítani. A cél alacsony energiaigényű zöld lakások létrehozása, a beruházásokról és a lehetséges helyszínekről a pénzintézet már megkezdte az egyeztetést különböző önkormányzatokkal és fejlesztő társaságokkal, és aktívan keresi további partnereit.

Jelasity Radován elmondta: az idei első félévben növelni tudta bevételeit az Erste Bank. A pénzintézet működési bevételei – a nemzetközi könyvviteli szabványok szerint (IFRS) készített kimutatás alapján – 9,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ezen belül a nettó kamatbevételek 57,8 százalékkal nőttek, a díj- és jutalékbevételek pedig 12,6 százalékkal emelkedtek, a kereskedési és konverziós bevételek azonban lenullázódtak. A működési bevételt 13,9 milliárd forinttal csökkentette az egyes hitelek átértékelésén keletkezett veszteség. A működéssel kapcsolatos kiadások jelentős mértékben, 34,6 százalékkal nőttek egy év alatt, így a pénzintézet működési eredménye 11,1 százalékkal 44 milliárd forintra csökkent. A működéssel kapcsolatos kiadások emelkedéséhez hozzájárult egyebek mellett a béremelés, az idén bevezetett munkavállalói részvényprogram, számos informatikai fejlesztés, a Random Capital és a Commerzbank akvizíciójával kapcsolatos kiadások, valamint a Sberbank végelszámolása miatt elrendelt extra befizetés. Mindezek miatt a költség/bevétel arány is romlott: június végére 55,1 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 44,8 százalékról. Az Erste Bank eredményét az „extraprofit” adónak nevezett elvonás önmagában 18,7 milliárd forinttal rontotta, az adózás utáni eredmény 4,4 milliárd forint lett, míg a tavalyi első félévet 31,7 milliárd forint nyereséggel zárta a pénzintézet – tette hozzá az Erste Bank elnök-vezérigazgatója.

Az ügyfélhitelek és kötvények állománya 2022. június végén 11 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. Az új finanszírozás volumene 18 százalékkal nőtt 2021 első félévének teljesítményéhez képest. Az NPL-ráta 3,3 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 2,9 százalékról.

A teljes lakossági hitelállomány 5 százalékkal nőtt egy év alatt, az új kihelyezések volumene ugyanakkor az idei első hat hónapban 7,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A lakáspiac bővülése a második negyedévben megtorpant, ezért az új lakáshitelek folyósítása 5 százalékkal elmaradt 2021 első félévének eredményéhez képest. A személyi kölcsönök esetében a kihelyezés 15 százalékkal nőtt éves összevetésben. A Babaváró hitel iránt 17,3 százalékkal csökkent a kereslet 2021 azonos időszakához viszonyítva. A kisvállalkozók esetében az új kihelyezés 41 százalékkal ugrott meg egy év alatt – ismertette Harmati László, a pénzintézet lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.

A magyarországi Erste-csoport által kezelt lakossági ügyfélvagyon – befektetés és betét – 2022. június végén 4617 milliárd forint volt, amely 21 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A megtakarításokon belül a befektetések aránya 59 százalék volt, a lakossági ügyfélbetétek állománya 14,3 százalékkal nőtt.

Idén a volatilis piaci mozgások és a pénzromlás gyorsuló üteme miatt még többen fordultak a nagyobb hozammal kecsegtető részvénypiacok felé. Az Erste Befektetési Zrt.-nél a befektetett és kezelt vagyon 25,9 százalékkal gyarapodott 2021. június végéhez képest. Az Erste a versenytársakénál nagyobb, az eszközosztályok-, valamint kezelési stratégiák közötti diverzifikációnak köszönhetően meg tudta védeni az ügyfelek megtakarításait a háború okozta tőkepiaci visszaesésektől. A privátbanki üzletág június végén 830 milliárd forintos vagyont kezelt, amely stabilan a második helyet jelenti a hazai privátbanki szolgáltatók között – közölte Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A vállalati üzletágban a kötvény- és a hitelállomány együttesen 20,3 százalékkal nőtt egy év alatt. A kis- és középvállalkozásoknál (kkv) a hitel- és kötvényállomány 17 százalékkal, a kereskedelmi célú ingatlanoknál 28 százalékkal, míg a nagyvállalatok és önkormányzatok esetében 17 százalékkal gyarapodott tavaly júniushoz képest. A tavalyi első félév visszafogottabb keresletéhez viszonyítva idén nagyot nőtt az új kihelyezés, az új kötvények és hitelek volumene 56 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A kkv-k esetében a finanszírozás volumene 148 százalékkal, a kereskedelmi célú ingatlanoknál 86 százalékkal, míg a nagyvállalatok és önkormányzatok esetében 30 százalékkal bővült. Az Ersténél az idei első félévben 745 kis- és középvállalkozás nyitott számlát, 2,5-szer annyi, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban – tette hozzá Szabados Richárd, a bank vállalati üzletágának vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....