- Hirdetés -

Így ünneplik a magyarok a Valentin-napot

|

A boltok polcait és hirdetéseit Valentin-napon elárasztó, szivecskés körítés ellenére a Bónusz Brigád és a GKI Digital által, internetező lakosság körében végzett friss kutatás szerint mi magyarok leginkább közömbösen állunk a témához. A többség (63%) felesleges, pénztárca nyitogató mesterkélt ünnepnek tartja a Valentin-napot.

A mögöttes érvelés pedig egyszerű: a másik iránti érzéseinket nem csak évente egy alkalommal kell kimutatni. Az együtt töltött minőségi idő, a romantika, az apróbb ajándékok és persze a tartalmas szexuális élet mind olyan elemei a harmonikus párkapcsolatnak melyekre a mindennapokban is szükségünk (lenne).

A fiatalok már nálunk is ünneplik

Azonban – a magyar társadalomra egyébként is jellemző szkepticizmus ellenére – a 30 alatti internetezők körében igenis egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tengeren túlról átvett „hagyomány”. Körükben ráadásul 41% kifejezetten pozitívan áll a témához és örül a kezdeményezésnek. Sőt, a nemzetközi trendeket követve hazánkra is igaz, hogy minél fiatalabb valaki, annál nagyobb jelentőséggel bír számára február 14-e.

Érthető okból, az egyedülállók között találjuk a legtöbb negatív és elutasító hangot, esetükben ugyanakkor minden ötödik csupán azért áll így a „szerelem ünnepéhez” mert épp nincs olyan, akivel együtt tölthetné azt.

A Valentin-nap igazán azon párok körében népszerű, akik ugyan már együtt élnek, de még nem házasok, hisz esetükben a nap különlegességét még nem árnyékolja be a megszokottság. Érdekesség, hogy ők a legelégedettebbek (90%-uk) a szexuális életükkel is, náluk a leggyakoribbak a kifejezetten Valentin-naphoz köthető emlékezetes, adott esetben extrém szexuális élmények is.

Hasonlóan pozitív képet mutat az együtt még nem élő párok szexuális elégedettsége és a Valentin-naphoz fűződő hozzáállása is. Igaz, esetükben ehhez hozzájárul az is, hogy körükben a legnagyobb azok aránya, akik csupán kevesebb mint 2 éve alkotnak egy párt (43%). Ez az időszak általában még sokak számára rózsaszín ködben zajlik, nem meglepő tehát, hogy a romantikáról szóló Valentin-nap is körükben a legnépszerűbb.

Előítéletek ide vagy oda, abban azért egyetért a kapcsolatban élő internetezők többsége, hogy valamilyen módon idén is meglepi majd a párját. Ráadásul mindenkinek határozott véleménye van arról, hogy ezt a napot mi tehetné igazán különlegessé.

Sőt, 5-ből 4 válaszadó saját maga is örülne valamilyen meglepetésnek. Az igények persze nem túl magasak, 36% már valamilyen gesztus értékű aprósággal is elégedett lenne.

Élmény, bon-bon, virág

Talán az érzelemmentes szürke hétköznapok is közrejátszanak abban, hogy a Valentin-napi meglepetések listáját magasan a közös romantikus élmények vezetik. Hiába jelentik ki sokan azt, hogy a dedikált nap felesleges, a többség mégis több romantikára vágyna.

Alapvetően még a kevésbé érzelmesnek tűnő férfiak közül is 60%, a nők körében pedig 70% számára garancia a sikeres Valentin-naphoz az olyan közös romantikus élmény, mint például a gyertyafényes vacsora. A tárgyi ajándékok között pedig a klasszikusnak számító édesség, valamint az elmaradhatatlan virág a legnépszerűbb.

A 24 év alattiak egyharmada viszont úgy véli a fentieken túl az ünneplés igazi megkoronázása az alkalomhoz illő különleges együttlét. Ezek az elképzelések pedig nem légből kapottak: a korosztály 20%-ának volt már korábban a Valentin-naphoz köthető emlékezetes szexuális élménye, jelentsen ez izgalmas új helyszínt, valamilyen különleges segédeszközt, vágyfokozót vagy esetleg egy „másik” személyt.

Ezzel szemben igen elgondolkodtató képet ad, hogy a 30 év felettiek körében már alig-alig merül fel a szex, mint lehetséges Valentin-napi program. Annak ellenére, hogy a többség változtatna a jelenlegi szexuális együttlétei számán vagy minőségén, csak kevesen használják ki az erre kiváló alkalmat jelentő Valentin-napot.

Bár saját bevallása szerint idén is mindenki pont azt fogja megajándékozni, akinek megajándékozását a társadalom is elvárja, az eredmények azonban rávilágítanak arra, hogy nem mindenki él felhőtlenül boldog párkapcsolatban. A legtöbben (72%) hivatalosan ugyan csak párjukat fogják megajándékozni, de a háttérben sokszor képben van egy plátói vonzalom vagy az a bizonyos harmadik fél is. Nyíltan – vagy legalábbis név nélkül az internetnek bevallottan – sokan (a párkapcsolatban élők közül minden tizedik!) nem zárják ki annak a lehetőségét, hogy van a párjukon kívül a környezetükben még olyan személy, akivel szóba jöhetne a Valentin-napi ajándékozás.

A felszíni kép tehát a külvilág felé festett homogén monogámiát ábrázol, holott (az egymásnak fogadott) hűség ennél sokkal bonyolultabb: a megkérdezett nők közül minden ötödik, a férfiak közül minden harmadik lépett már félre élete során.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...