- Hirdetés -

Így utaznak a magyar fiatalok

|

A magyar fiatalok nagy része szereti az irányítást, ha utazásról van szó, és csak minden ötödik az, aki bevállalja, hogy ő bizony az utazók lustája és csak sodródik az árral – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai, amelyet az idei World Travel Hacker kampánya kapcsán készített. Az adatokból úgy tűnik, hogy a nők szívesebben kattintanak, és osztják meg utazással kapcsolatos élményeiket.

Milyen szerepet vállalsz magadra, amikor a barátaiddal vagy a családoddal utazol? – tette fel a kérdést a Kiwi.com a 18 és 37 év közti magyaroknak.

A válaszokból úgy tűnik, hogy minél idősebbek vagyunk, annál inkább magunkra vállaljuk a szervezést. Legyen szó repülőjegyvásárlásról, szállásfoglalásról, a kihagyhatatlan látnivalók felderítéséről és mindehhez pöpec időzítés összeállításáról, a Z generáció fiatal felnőttjei közül minden harmadik, az Y-ok közül pedig majdnem minden második (45%) magára vállalja ezt – még jó, hogy párosan szép az élet, nemde?

Na de ha ennyien szervezkednek, akkor nem kérdés, hogy kell olyan is, aki csak lustálkodik… Igazából az a fura, hogy nem ez a legnépesebb tábor, sőt, messze elmarad arányaiban a szervezőktől. Merthogy minden ötödik 18-27 év közti, és közel ennyi Y-generációs az, aki csak pihenni szeretne, amikor utazik, és alkalmazkodik a csoport igényeihez.

Önjelölt idegenvezetőnek vagy az utazás dokumentálására pont ugyanannyi fiatal felnőtt vállalkozik, az Y-ok körében picit többen vannak az idegenvezetők. Vajon bevágják előre még azt is, hogy hány lépcső vezet fel egy toronyba, hogy hány évig épült egy templom, vagy puskáznak? Mindegy is. A telefon úgyis szinte mindig rendelkezésre áll, és akkor már át is térhetünk a következő népes csoportra, a tartalomelőállítókéra. Ők azok, akik bármit látnak, kattintanak. Szép épület, cuki cica, csodás ételkompozíció – jön a kattintás, megosztás, és már jöhetnek is a lájkok. A különböző utazási típusok közül egyébként egyedül a tartalomelőállítás kapcsán van szignifikáns eltérés a nemek között. Úgy tűnik, hogy a nők sokkal szívesebben osztanak meg utazós képeket és videókat.

Ismeritek azt az érzést, amikor egy csoportban szinte mindenki beszél angolul, és mégis egy ember az, aki állandóan kérdez, aztán pedig magyaráz? Na, ők a tolmácsok, amely szerepet a Kiwi.com kutatása szerint szívesebben vállalnak magukra a fiatalabbak egy utazáson: míg a Z generáció felnőttjei közül 12, addig az Y-ok közül pusztán 6 százalék az, aki jellemzően a külföldi társalgás élére áll.

És ha vannak önjelölt idegenvezetők, akkor miért ne lennének önjelölt helybéliek? Na, nem arra gondolunk itt, amikor valaki tud az adott ország nyelvén köszönni, hanem aki minden általa látogatott ország nyelvén megtanul ezt, azt és azonnal otthonosan kommunikál is. A helyiek nyelvén simán rendel egy sört, elbeszélget a pincérrel vagy megkérdezi, hogy honnan indul a busz a tengerpartra. Ők nagyon kevesen vannak, szóval simán megeshet egy társaságban, hogy senki nem ez, és akkor bizony sokkal több munkája lesz a tolmácsoknak.

Íme a 18 és 37 év közti magyar fiatalok utazó archetípusai:

Hogy a jegyem, hol szállunk meg? Kérdezd a szervezőt! – 42%

Nekem mindegy, minden jó lesz, de legyen idő pihenni: íme a lusta! – 19%

Ezt semmiképp se hagyjuk ki! Az önjelölt idegenvezető útikönyvvel a fejében nyaral. – 14%

Picit dőlj balra, jó, te pedig engedd le a kezed! Amiről nincs kép, az meg sem történt – vallja a tartalomelőállító. – 13%

Mit is mondott? Na, majd inkább megkérdezem én! Persze, jó, ha van egy tolmács, de azért picit idegesítő is tud lenni, nem? – 8%

Azt meg úgy mondják itt, hogy… Az önjelölt helybéli egy hét alatt mindent is jobban tud arról, hogy is kell itt kávét rendelni. – 5%

Levinek és Áronnak biztosan kell szerveznie, hiszen a két magyar fiatal bekerült a Kiwi.com 12 World Travel Hacker párosa közé, így hamarosan utazással kapcsolatos feladatokat kapnak. A duó már útnak is indult, és Dél-Amerikába tartanak, ahol Brazíliát, Paraguay-t, Costa Ricát és Panamát tervezik meglátogatni. Ha kíváncsiak vagytok, kövessétek őket Instagramon!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...