- Hirdetés -

Így utaznak olcsóbban a fiatalok

|

- Hirdetés -

Az infláció a fiatalok többségének átírta az utazási terveit, de azért leleményességből, okos trükkökből nincs hiány. A legtöbben félretettek pénzt, sokan eleve csak pénztárca-barát helyeket keresnek, de vannak olyanok is, akik különböző luxuscikkekről mondanak le azért, hogy utazhassanak – mutatják a Kiwi.com friss, reprezentatív felmérésnek eredményei. A felmérésben részt vevő országok közül mi, magyarok keressük szálláshelyek kapcsán a legjobb ár/érték arányt.

Azok a fiatalok, akik terveznek utazni vagy már utaztak is idén, leginkább (43%) egy európai úti célt keresnek fel. 38% 2-3 Európán belüli utat tervez, míg kb. minden 25. ennél is többször átszeli az országhatárt idén, de nem hagyja el az európai kontinenst. Összességében a felmérésbe bevont korosztály, azaz a 18 és 37 év köztiek 15%-a választ idén Európán túli desztinációt. Generációs bontásban némiképp a Z generáció felnőttjei felé billen ki a mérleg nyelve, ők az Y generációnál nagyobb arányban választanak Európán túli célállomást, célállomásokat (is) idén.

Az infláció inkább hatással volt a férfiakra, mint a nőkre, ha utazásról van szó. Összességében a felmérésben részt vevők 78%-ának átírta a terveit az árak emelkedése. 40% alaposabban megtervezte az idei utazását, utazásait, előre félre tett pénzt és előre foglalt. 31% csak a pénztárca-barát lehetőségeket kereste a repülőjegy és a szállás kapcsán. 7% pedig az utazást választotta a luxuskiadás helyett, amiről az Y-ok könnyebben lemondanak, mint a Z generáció felnőtt tagjai.

Az inflációval szorosan összefügg az, hogy 10-ből 4 fiatal felnőtt általában a legolcsóbb jegyeket keresi és a jegy ára alapján választja ki az úti célt. Ugyanez elmondható 10-ből 3 Y generációsról is. Szálláshelyek kapcsán is tudatos a többség: 56% vallja, hogy a legjobb ár/érték arányt keresi. Ez utóbbi egyébként a felmérésbe bevont országok (cseh, szlovák, lengyel, román és spanyol) közül ránk a legjellemzőbb.

Ezeket a praktikákat vetjük be a kedvezőbb árú repülőjegyért

A Kiwi.com, amely segít megtalálni a legolcsóbb járatokat akár a hagyományos és a fapados légitársaságok kombinációjával, kíváncsi volt arra, hogy azok a fiatalok, akik utaznak idén, milyen trükköket vetnek be leginkább, hogy kedvező árú járatokra foglalhassanak. A felmérésükből kiderült, hogy szinte mindenki alkalmaz valamilyen praktikát. Íme a legnépszerűbbek:

árösszehasonlító oldalakat, appokat használ – 44%

jó előre foglal – 36%

bizonyos napokon/napokra foglal, amikor a jegyek olcsóbbak – 31%

rugalmas az utazás időpontjával kapcsolatban – 30%

megtanult kevés poggyászt pakolni, csak egy kis hátizsákkal utazik – 26%

rugalmas az úti cél tekintetében – 22%

korai/kései indulást/érkezést választ – 15%

Pusztán 2% mondta azt, hogy semmilyen stratégiát nem használ, mert számára a kényelem mindennél fontosabb, és ezért nem keres pénztárcabarát megoldásokat. „A közkeletű vélekedés az, hogy vannak olyan napok, amikor kedvezőbb áron lehet repülőjegyet vásárolni, például kedden vagy szerdán reggel, de ezt semmilyen bizonyíték vagy adat nem támasztja alá. A repülőjegyárak nagyon dinamikusak, és számos tényező befolyásolja őket, például a szezonalitás, a járat hossza, a célállomás és az indulási hely is. Másrészről viszont az a nap, amikor utazni szeretnénk, tényleg számít. A pénteki és vasárnapi csúcsnapokon kívül, amikor a legnagyobb az utazási kereslet, a jegyek általában olcsóbbak” – mondja Stanislav Komanec, a Kiwi.com technológiai igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...