- Hirdetés -

Öt tény, amit nem tudtál A mackóról

|

- Hirdetés -

Míg egy jó recept a minőségi alapanyagok beszerzésével kezdődik, addig egy többszörös Emmy-díjas sorozathoz nem árt egy kiváló forgatókönyv, lenyűgöző színészek és elképesztő részletesség. Nem véletlen, hogy az FX gyártásában készült A mackó (FX’s The Bear) nem csak a gasztronómia rajongóinak, hanem a kritikusok figyelmét is felkeltette, hiszen már 70 díjat bezsebelt különböző filmes versenyeken. A sorozat harmadik évada július 17-én érkezik a Disney+-ra, ennek alkalmából összegyűjtöttünk 5 érdekességet, amelyek megmutatják, hogy az ördög tényleg a részletekben rejlik.

Egy létező étterem inspirálta a sorozatot

A sorozatbéli The Original Beef of Chicagoland étterem nem csupán a fantázia szüleménye, hiszen a Mr. Beef On Orleans, egy legendás chicagói olasz szendvicsbolt ihlette. A Mr. Beef-et 1979-ben alapította a tavaly elhunyt Joe Zucchero, akinek fia, Chris a sorozat alkotója (Christoper Storer) mellett nőtt fel Chicago külvárosában. A sorozat első részének legtöbb jelenetét ráadásul a Mr. Beefben forgatták, amelyben Chris is szerepelt, mint hentes. Amikor a teljes sorozatot megrendelték, akkor egy chicagói stúdióban újraalkották az éttermet, és Chris szerint még a falon megtalálható zsírfoltokat is sikerült lemásolniuk.

Valódi konyhai tapasztalat

Egy étterem konyhájában kavargó feszültséget nehéz lenne úgy eljátszani, hogy az ember még sosem járt „hús-vér” konyhában, így hát nem meglepő, hogy a szereplők alapos éttermi kiképzést kaptak. A főszerepet játszó Jeremy Allen White a chicagói Kumiko étteremben és Santa Monica-i Pasjoli étteremben is megfordult, hogy felkészüljön Carmy szerepére. A Sydney szerepébe bújt Ayo Edebiri órákat vett a sorozat kedvéért az Institute of Culinary Education intézményben, a cukrászt játszó Lionel Boyce pedig Koppenhágáig is elutazott, hogy a Hart Bageri pékségben tanuljon. Jeremy azt is elárulta, hogy nem használtak kézdublőröket azoknál a jeleneteknél sem, ahol közelről mutatják az ételek előkészítését, szeletelését. Ez már csak azért is lenyűgöző, mert Jeremy a szerepe szerint profi képzést kapott, így nem véthetett egy apró hibát sem.

Karbantartóbőrbe bújt szakács

Az írók jelentős része rendelkezik valamilyen gasztronómiában szerzett tapasztalattal, de egy profi séf is megbújik a szereplők között. A kanadai séf Matty Matheson, aki korábban a torontói Parts & Labour executive chefje volt, Neil Fak ezermester szerepében tűnik fel A mackóban. Ironikus módon ő az egyetlen olyan szereplő, aki mindig a konyhában nyüzsög, de sosem főz. Ehelyett felbukkan az étteremben, ha valami probléma van a vízvezetékkel vagy az elektromossággal, illetve a második évadban pincérként is debütál. Matty a műsor készítőivel is megosztotta az éttermi tapasztalatait, hiszen producerként és konyhai tanácsadóként is dolgozott a sorozaton.

Itt a tetoválásoknak tényleg van jelentése

Jeremy Allen White Ben Shield tetoválóművésszel együttműködve tervezte meg Carmy tetoválásait. Elmondása szerint ez volt az első lépés, hogy felépítse Carmy személyiségét és kidolgozza a háttértörténetét. A tervezésnél Ben számtalan kérdést tett fel neki Carmy-val kapcsolatban, ami segített a legapróbb részleteket is kidolgozni. Ben elmondása szerint, amikor az emberek először tetováltatnak, akkor általában az identitásukhoz szorosan fűződő szimbólum lesz az első dolog, amit választanak, hiszen ezeket kevésbé kérdőjelezik meg a kívülállók. Ilyen például a szülők neve, születési dátuma vagy a Carmy karjára is felkerülő a körzetszám (773) is.

Konyhai feszültség egy felvétellel

Az első évad hetedik epizódjában egy pozitív újságcikk miatt az éttermet elárasztják a foglalások. Ennek jó dolognak kellene lennie, de a csapatnak nincs elég kapacitása, hogy teljesítse a beáramló rendeléseket. Az indulatok elszabadulnak, a feszültség folyamatosan fokozódik az epizód során, és még egy véletlen késelés is történik. Hogy a feszültséget még tovább fokozzák, az egészet egyetlen felvétel alatt vették fel, mert az alkotók úgy érezték a vágások elvennék a feszültség élét.

A sorozat július 17-én érkező harmadik évadában Carmy minden korábbinál keményebben hajtja magát és a maximumot várja el a csapatától is – ők pedig mindent megtesznek, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak. A gasztronómia csúcsára való törekvés új távlatokat nyit meg előttük és a társaság összetartásán is segít. Amennyiben kimaradt volna az első két évad, a premierig még bőven pótolható a Disney+-on.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...