- Hirdetés -

Így vedd észre az online bántalmazás jeleit

|

A járvány hatására a karantén időszakban akár 50 százalékkal is megemelkedhetett az az idő, amit a gyermekek a neten töltöttek, valamint 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma Magyarországon. Az online világ olyan, mint a közlekedés. Az utakon KRESZ táblák hívják fel a figyelmet a veszélyekre és a szabályokra, de a digitális térben is megtalálhatók a hasonló jelzések, fontos, hogy felismerjük ezeket. Ebben nyújt segítséget az UNICEF Magyarország Együtt a sértő hangok ellen kampánya, ezen belül is a Kiber KRESZ. A Magyar Suzuki Zrt. immár második éve áll a kezdeményezés mellé, mely idén egy 3 részes webinar sorozattal, TikTok kampánnyal, online kurzussal, melyre az UNICEF weboldalán lehet feliratkozni, valamint egy gyermekek számára kifejlesztett HelpApp-al segít a megelőzésben és az esetek kezelésében.

A járványhelyzet miatt az online oktatás bevezetésével és a személyes kapcsolatok hiánya miatt a gyermekek sokkal korábban váltak internethasználókká, mint ahogyan arra tudásban és készségben fel lehetett volna őket optimálisan készíteni. Másrészt az online térben töltött idejük is tovább nőtt, egyes kutatások szerint akár 50 százalékkal. A legfiatalabb generáció számára az internet jelenti az „összeköttetést a világgal”, ebben „közlekedve” jutnak el társas kapcsolataikhoz. A kutatások arra is rámutatnak, hogy hasonló okok vezethetnek ahhoz, hogy valaki bántalmazóvá vagy áldozattá válik: társas, baráti kapcsolatok hiánya, magányosság, rossz mentális állapot és impulzív személyiség. Emiatt nemzetközi becslések alapján a 2021-es évben akár 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Felmérések szerint Magyarországon minden harmadik gyermek cyberbullying áldozattá válik. Így a 2020-as után a 2021-es évben is az egyik fő gyermekvédelmi kihívás világszerte az online gyermekbántalmazás elleni küzdelem.

Útmutatásra van szükség az utakon és az online térben is

A kampány részeként az UNICEF webinar-sorozattal és fiatal nagyköveteinek részvételével készült online kurzussal abban támogatja a felnőtteket, hogy cselekedni tudjanak, ha egy gyermek áldozattá, esetleg elkövetővé válik. A szakértői előadássorozat idén október 21. és november 4. között 3 témával foglalkoznak (A cyberbullying pszichológiája, Biztonság a digitális térben általános IT szempontból, Jogi panel) olyan neves szakértők közreműködésével, mint Táler Orsolya (Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány), B. Nagy Réka (énekesnő, influenszer), Tari Annamária (klinikai szakpszichológus), Cseperkáló Csenge (UNICEF Magyarország Fiatal Nagykövet), Fegyverneki Gergő (médiaoktató), Szabó Vera (feat. ügynökség), Szlankó Viola (pszichológus, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője), Fribék Judit (rendőrszázados) és Balatoni József „Jocó bácsi” (pedagógus, influenszer). Az első beszélgetés már meghallgatható, de a későbbiekben mindhárom előadás anyaga bármikor elérhető lesz, a kampány oldalán feliratkozóknak pedig megkapják a videókat és az online kurzus anyagait is.

Az „Együtt a sértő hangok ellen” TikTok kampány idén nyáron indult útjára. Magyarországon 1,6 millióan használják a TikTokot, többségében a 11-18 éves korosztály, és a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmakat eddig 2,7 milliónál többször tekintették meg. 430 felett jár a hangsáv használatával született videók száma és több mint 7.800 TikTok felhasználó kezdte el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt.

A tavalyi webinárok közel 7 milliószor jelentek meg és 72.429-en kattintottak rájuk. 77 influenszer, véleményformáló szervezet posztolt Instagramon és 33 Facebookon, így 118 poszt született. Az elmúlt egy év eredményeit látva egyre több szülőhöz és gyermekhez jut el az üzenet, de még mindig sok a tennivaló, ezért a kampány folytatódik.

Felelős magatartás

„Fontos, hogy tudatos, felelősségteljes internethasználó gyermekeket, fiatalokat neveljünk, tanítsuk meg nekik, hogy az online térben is tisztelettel kommunikáljanak és bánjanak másokkal. Ha már kicsi korban megtanítjuk nekik, hogy az online világban hogyan viselkedjenek, akkor a későbbiekben az a gyermek felnőttként, számos hétköznapi szituációban is tud ezekre az ismeretekre alapozni, legyen szó akár az autóvezetéskor tanúsított magatartásról. Bárhol legyünk is, a felelős magatartás a legjobb biztonsági öv” - indokolja Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Kommunikációs vezetője, hogy a Magyar Suzuki Zrt. már második éve fő támogatója az UNICEF Magyarország, cyberbullying elleni kampányának. „Autógyártóként mindent megteszünk a biztonságért, de egy ponton túl erre csak a közlekedésben résztvevőknek van ráhatása. Felelős viselkedésre van szükség, és ez nem az utakon kezdődik. Valójában egy hozzáállásról van szó, ami az online közegben aktív, különösen érzékeny fiatalok esetében szintén nélkülözhetetlen. Ezért tartjuk fontosnak, hogy autógyártóként szerepet vállaljunk a lakosság ezirányú képzésében, felkészítésében.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...