- Hirdetés -

Így vedd észre az online bántalmazás jeleit

|

- Hirdetés -

A járvány hatására a karantén időszakban akár 50 százalékkal is megemelkedhetett az az idő, amit a gyermekek a neten töltöttek, valamint 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma Magyarországon. Az online világ olyan, mint a közlekedés. Az utakon KRESZ táblák hívják fel a figyelmet a veszélyekre és a szabályokra, de a digitális térben is megtalálhatók a hasonló jelzések, fontos, hogy felismerjük ezeket. Ebben nyújt segítséget az UNICEF Magyarország Együtt a sértő hangok ellen kampánya, ezen belül is a Kiber KRESZ. A Magyar Suzuki Zrt. immár második éve áll a kezdeményezés mellé, mely idén egy 3 részes webinar sorozattal, TikTok kampánnyal, online kurzussal, melyre az UNICEF weboldalán lehet feliratkozni, valamint egy gyermekek számára kifejlesztett HelpApp-al segít a megelőzésben és az esetek kezelésében.

A járványhelyzet miatt az online oktatás bevezetésével és a személyes kapcsolatok hiánya miatt a gyermekek sokkal korábban váltak internethasználókká, mint ahogyan arra tudásban és készségben fel lehetett volna őket optimálisan készíteni. Másrészt az online térben töltött idejük is tovább nőtt, egyes kutatások szerint akár 50 százalékkal. A legfiatalabb generáció számára az internet jelenti az „összeköttetést a világgal”, ebben „közlekedve” jutnak el társas kapcsolataikhoz. A kutatások arra is rámutatnak, hogy hasonló okok vezethetnek ahhoz, hogy valaki bántalmazóvá vagy áldozattá válik: társas, baráti kapcsolatok hiánya, magányosság, rossz mentális állapot és impulzív személyiség. Emiatt nemzetközi becslések alapján a 2021-es évben akár 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Felmérések szerint Magyarországon minden harmadik gyermek cyberbullying áldozattá válik. Így a 2020-as után a 2021-es évben is az egyik fő gyermekvédelmi kihívás világszerte az online gyermekbántalmazás elleni küzdelem.

Útmutatásra van szükség az utakon és az online térben is

A kampány részeként az UNICEF webinar-sorozattal és fiatal nagyköveteinek részvételével készült online kurzussal abban támogatja a felnőtteket, hogy cselekedni tudjanak, ha egy gyermek áldozattá, esetleg elkövetővé válik. A szakértői előadássorozat idén október 21. és november 4. között 3 témával foglalkoznak (A cyberbullying pszichológiája, Biztonság a digitális térben általános IT szempontból, Jogi panel) olyan neves szakértők közreműködésével, mint Táler Orsolya (Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány), B. Nagy Réka (énekesnő, influenszer), Tari Annamária (klinikai szakpszichológus), Cseperkáló Csenge (UNICEF Magyarország Fiatal Nagykövet), Fegyverneki Gergő (médiaoktató), Szabó Vera (feat. ügynökség), Szlankó Viola (pszichológus, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője), Fribék Judit (rendőrszázados) és Balatoni József „Jocó bácsi” (pedagógus, influenszer). Az első beszélgetés már meghallgatható, de a későbbiekben mindhárom előadás anyaga bármikor elérhető lesz, a kampány oldalán feliratkozóknak pedig megkapják a videókat és az online kurzus anyagait is.

Az „Együtt a sértő hangok ellen” TikTok kampány idén nyáron indult útjára. Magyarországon 1,6 millióan használják a TikTokot, többségében a 11-18 éves korosztály, és a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmakat eddig 2,7 milliónál többször tekintették meg. 430 felett jár a hangsáv használatával született videók száma és több mint 7.800 TikTok felhasználó kezdte el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt.

A tavalyi webinárok közel 7 milliószor jelentek meg és 72.429-en kattintottak rájuk. 77 influenszer, véleményformáló szervezet posztolt Instagramon és 33 Facebookon, így 118 poszt született. Az elmúlt egy év eredményeit látva egyre több szülőhöz és gyermekhez jut el az üzenet, de még mindig sok a tennivaló, ezért a kampány folytatódik.

Felelős magatartás

„Fontos, hogy tudatos, felelősségteljes internethasználó gyermekeket, fiatalokat neveljünk, tanítsuk meg nekik, hogy az online térben is tisztelettel kommunikáljanak és bánjanak másokkal. Ha már kicsi korban megtanítjuk nekik, hogy az online világban hogyan viselkedjenek, akkor a későbbiekben az a gyermek felnőttként, számos hétköznapi szituációban is tud ezekre az ismeretekre alapozni, legyen szó akár az autóvezetéskor tanúsított magatartásról. Bárhol legyünk is, a felelős magatartás a legjobb biztonsági öv” - indokolja Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Kommunikációs vezetője, hogy a Magyar Suzuki Zrt. már második éve fő támogatója az UNICEF Magyarország, cyberbullying elleni kampányának. „Autógyártóként mindent megteszünk a biztonságért, de egy ponton túl erre csak a közlekedésben résztvevőknek van ráhatása. Felelős viselkedésre van szükség, és ez nem az utakon kezdődik. Valójában egy hozzáállásról van szó, ami az online közegben aktív, különösen érzékeny fiatalok esetében szintén nélkülözhetetlen. Ezért tartjuk fontosnak, hogy autógyártóként szerepet vállaljunk a lakosság ezirányú képzésében, felkészítésében.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....