- Hirdetés -

Így védjük a bankkártyánkat

|

A magyar netezők háromnegyede óvja tudatosan bankkártya adatait – derül ki a Generali Biztosító biztonságtudatosságot felmérő, reprezentatív online kutatásából. A falvakban élő középkorú nők a legkevésbé elővigyázatosak a kártyacsalásokkal szemben.

Az internetlefedettség és a digitalizáció terjedése miatt fénykorát éli a cyberbűnözés, az online visszaélések, melyek egyre nagyobb fenyegetést jelentenek nemcsak a cégek, hanem a magánszemélyek számára is. Ezzel párhuzamosan azonban úgy tűnik, a tudatosság is egyre inkább előtérbe kerül, hiszen a magyar netezők háromnegyede tesz valamilyen óvintézkedést bankkártya adatai védelme érdekében, a felhasználók közel kétharmada pedig készít biztonsági mentést digitalizált adatairól.

Személyes adataink, jelszavaink, PIN-kódjaink, dokumentumaink és privát fényképeink védelme egyre nagyobb jelentőséggel bír, hiszen anyagi értelemben is hatalmas károkat okozhat, ha ezek illetéktelen kezekbe kerülnek. A biztonságtudatosság fontosságára hívja fel a figyelmet a Generali Biztosító, melynek friss kutatása rámutat, hogy a 18-75 év közötti internetezők közül minden második veszítette már el valamely digitalizált adatát. Ennek elsődleges oka, hogy tönkrement az adathordozó, melyen ezeket az információkat tárolták, a válaszadók egytizede pedig vírus- vagy zsarolóvírus támadás áldozata lett.

A felmérésben résztvevők többsége arról számolt be, hogy számítógépére, laptopjára, illetve okostelefonjára menti le a személyes adatait, viszont több mint egytizedük (12%) még mindig kizárólag a nyomtatott papírban bízik, ha adatai biztonságáról van szó. Felhőszolgáltatást pedig csupán a válaszadók közel egyötöde (18%) választ.

Viszonylag egyszerű, de nagyon hasznos praktika adataink védelmében, ha időről-időre biztonsági mentést készítünk. A Generali felmérésében résztvevők közel kétharmada (62%-a) teszi ezt meg rendszeresen, elsősorban valamilyen külső adattárolót – pl. pendrive-ot, vagy külső merevlemezt – használva ebből a célból. A kutatásból az is kitűnik, hogy elsősorban a nők, az 50 év felettiek, az alapfokú végzettségűek és a vidéken élők kevésbé elővigyázatosak ebben a tekintetben.

A netezők háromnegyede óvja tudatosan kártyaadatait

A bankkártya adatokkal való visszaélések egyre nagyobb teret nyernek, éppen ezért kell kiemelt figyelmet szentelnünk annak, hogy óvjuk ezeket az információkat. A Generali Biztosító felmérése szerint a magyar internetezők nem állnak rosszul ezen a téren, hiszen háromnegyedük (74%) tesz valamilyen óvintézkedést kártyaadatai védelmében, leginkább úgy, hogy nem adják illetéktelenek kezébe bankkártyájukat és/vagy napi vásárlási limitet állítanak be. Ennél professzionálisabb megoldásokat, mint például az adatlopás elleni fizikai védelem, azonban viszonylag kevesen alkalmaznak. A kutatás továbbá arra is rávilágít, hogy elsősorban az alapfokú végzettségű, 30-49 közötti korcsoportba tartozó, falvakban élő nők azok, akik semmilyen módon nem óvják bankkártya adataikat.

A felmérésben résztvevők közel egytizede (8%-a) számolt be egyébként arról, hogy már visszaéltek bankkártya adataival, továbbá az is kirajzolódik, hogy elsősorban azokra jellemző az elővigyázatosság, akiket ért már korábban valamilyen kellemetlenség.

A közösségi médiában is fontos az elővigyázatosság

Az utóbbi időben egyre több botrányos eset világított rá arra, hogy a közösségi média milyen kiváló táptalaja a személyes adatokkal való visszaéléseknek. Éppen ezért fontos, hogy ezen a téren is elővigyázatosak legyünk. A Generali kutatása arra mutat rá, hogy a netezők közel 60%-a tudatos közösségi média felhasználó, hiszen korlátozza azok körét, akik személyes adataihoz és megosztott tartalmaihoz hozzáférhetnek. Viszont a válaszadók közel harmada (28%) kizárólag az alapbeállításokat alkalmazza, és nem használ semmilyen biztonsági beállítást személyes profiljában. Az alacsonyabb szintű biztonságtudatosság elsősorban a 40 év felettiekre, a nőkre, a felsőfokú végzettséggel nem rendelkezőkre, illetve a falvakban élőkre jellemző.

Az igazán tudatosak cyberbiztosítást is köthetnek

Elővigyázatossággal sokat tehetünk azért, hogy ne legyünk visszaélés áldozatai, a Generali pedig idén nyártól már speciális cyberbiztosítást is kínál, mely lakásbiztosítás mellé köthető. Több, mint ezer ügyfél döntött már úgy, hogy ily módon is védekezik a cybertámadások, adatlopás, illetve online visszaélések ellen.

A cyberbiztosítás négy területre terjed ki:

  • Biztosítási szolgáltatás vehető igénybe bank- és hitelkártyával, valamint személyes internetes hozzáférési adatokkal való visszaélés esetén.
  • A Generali ügyfelei számára elérhető IT távsegítség többek között az operációs rendszer biztonságos telepítésére, WIFI beállítására terjed ki, segítséget nyújt egy vírustámadás esetén.
  • A választható adathelyreállítási szolgáltatás az adatok visszanyerésében segít
  • Lehetőség van továbbá jogvédelmi szolgáltatást választani, ami akkor nyújt jogi segítséget, ha sérül a cybertérben ügyfelünk érdeke: azaz információs bűncselekmény áldozata lesz, személyiségi jogai sérülnek, vagy webes úton kötött szerződéssel kapcsolatosan van jogi vitája.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...