- Hirdetés -

Így wellnessezünk 2022-ben

|

- Hirdetés -

Az elmúlt közel két évben a pandémia hatására még fontosabb lett az állapotfelmérés és megelőzés, előtérbe kerültek a szabadban is végezhető mozgásformák, a szépségápolás területén pedig az otthon is alkalmazható, innovatív megoldások. Ezek a változások a wellness területén is megjelennek, és hatással lesznek az idei év legfontosabb trendjeire. A munka világában ugyanakkor fontos szempont lesz a munkavállalók fizikai és mentális egészsége, és ennek pozitív következménye lehet idén, hogy ahol látnak rá lehetőséget, a munkáltatók hajlandóak lesznek több wellnessjuttatást adni. A 2022-es wellnesstrendekre a hévízi NaturMed Hotel Carbona szakértője mutat most öt példát.

A világjárvány több területen is rákényszerített bennünket arra, hogy változtassunk életvitelünkön, és jobban figyeljünk az egészségünkre. Egyrészt több figyelmet fordítunk immunrendszerünk erősítésére, másrészt alternatív, otthon is alkalmazható megoldásokat kellett találnunk például a testmozgásra vagy a szépségápolásban. A poszt-Covid szindróma ugyanakkor az alváshigiénia jelentőségére is rávilágított nemcsak a rehabilitációban, hanem egészségünk védelme érdekében – állítja a hévízi NaturMed Hotel Carbona szakértője. Mindamellett, hogy a felsoroltak 2022-ben is kiemelt szerephez jutnak, előtérbe kerül az állapotfelmérés és prevenció összekötése a wellness-szel, illetve épp például a távmunka és a bezártság okozta mentális betegségek miatt a munkáltatók is érzékenyebbek lesznek munkavállalóik egészségére, és szívesebben adhatnak plusz juttatásként wellnesst. Nézzük, melyek lesznek idén a legfontosabb wellnesstrendek!

Az immunerősítés kulcsa: az egészséges étrend kialakítása és a pihentető alvás körülményeinek megteremtése

Az utóbbi időben egyre többen kezdenek úgy tekinteni egészségük védelmére, mint ami folyamatos karbantartás, és nem szezonális immunerősítés. A Carbona szakértője szerint immunrendszerünk erősítésében alapvető szerepe van az egészséges táplálkozásnak, hiszen általa beállíthatjuk ideális testsúlyunkat, fokozhatjuk állóképességünket. Ami a 2022-es trendeket illeti, az egyik érdekesség, hogy a hidegen préselt zöldség- és gyümölcslevek reneszánszát fogjuk látni. Ezek rendszeres fogyasztása immár kevésbé fog kapcsolódni a szezonális léböjtkúrához, annál inkább az immunrendszer erősítéséhez. Fizikai és mentális egészségünk megőrzésének másik kulcsa a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. Becslések szerint az emberek egyharmada eleve kialvatlanságban szenved, az elmúlt egy-két évben pedig azt láthattuk, hogy a pandémia és a poszt-Covid szindróma következtében az alvászavar és az álmatlanság általános tünetté vált, ezért idén egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk majd az alváshigiéniára.

Teret hódítanak a könnyebb mozgásformák

Az elmúlt időszak a testmozgás terén is hozott változásokat. Hónapokra szorultunk a négy fal közé, és nem volt mód edzőterembe járni vagy csoportos órákon részt venni. Ennek eredményeként egyrészt hamar felfutott az online órák és oktatóvideók népszerűsége, így otthon sem kellett lemondanunk a testmozgásról. Másrészt jóval többen kezdtek el a szabadban edzeni, ahol nem kellett tartani az érintkezéstől. A Carbona szakértője szerint a testedzés online változata idén is népszerű marad, illetve miután több figyelmet fordítunk a testi és mentális egészség megőrzésére, amihez a mozgás elengedhetetlen, a nagy intenzitású testmozgás helyett a finomabb, minden korosztály számára élvezhető, gyakorolható testmozgás kerül fókuszba. Ilyen mozgásformák többek között a különféle nyújtógyakorlatok, a jóga vagy a természetjárás.

2 in 1: szívesebben kötjük össze az orvosi állapotfelmérést és a wellnesst

Idén várhatóan többen kötik majd össze a pihenést, kikapcsolódást és wellnesst az orvosi állapotfelméréssel és a megelőzéssel. Ennek egyik oka, hogy a pandémia miatt sokan nem jutottak el különböző rutinvizsgálatokra, ezzel párhuzamosan ugyanakkor újból beindult a belföldi turizmus, megnyitottak a gyógy- és wellnesshotelek, ahol a különféle prevenciós és rehabilitációs csomagajánlatok része az orvosi állapotfelmérés. Mindez pedig nem csak azok számára lehet vonzó, akik szeretnének képbe kerülni saját fizikai és mentális egészségükkel, hanem azoknak is, akik poszt-Covid szindrómával küzdenek. Nekik ugyanis néhány akkreditált gyógyszállóban már lehetőségük van részt venni olyan, szakemberek által összeállított rehabilitációs programban, amely az állapotfelmérést követően egyéni kezeléssorozattal igyekszik enyhíteni vagy felszámolni a fizikai, mentális és kognitív zavarokat – emlékeztet rá a Carbona szakértője.

Idén még népszerűbbek lesznek az innovatív szépségtechnológiai eszközök

Évek óta látható, hogy jön fel az otthoni szépségápolás, és egyre több cég dob piacra olyan szépségápolási és szépségtechnológiai terméket, amely lehetővé teszi, hogy bizonyos fokig saját magunk kozmetikusa legyünk. Ezt a trendet erősítette fel a világjárvány, hiszen a szépségipari szolgáltatások korlátozásával megnőtt az igény az otthon is alkalmazható szépségtechnológiai eszközökre. 2022-ben ezért egyre keresettebbek lesznek többek között a LED fényterápiás arcmaszkok, a különböző, mikroáramos technológiával működő eszközök és az olyan innovatív megoldások, amelyeket akár otthon is lehet használni például arcfeszesítésre. Természetesen mindezek mellett továbbra is nagy lesz az igény a különböző beauty szolgáltatásokra és orvosesztétikai kezelésekre, amelyekhez szakértőre van szükség. Ilyen többek között például a cellulit és zsírlerakódás kezelésére használt mezoterápiás és rádiófrekvenciás kezelés vagy a hialuronsavas arckezelés.

Felértékelődik a munkavállalók fizikai és mentális egészsége

Természetesen a munka világában is nyomot hagyott a pandémia: sok munkavállaló távmunkában dolgozott tovább, miközben munkáját a családi élettel igyekezett összehangolni. Ez sokaknak igazi kihívást jelentett, annál is inkább, mert nem mindenki szeret otthon dolgozni vagy egyszerűen bezárva lenni saját lakásába. A járvány miatti bezártság sokunkat érintett negatívan, a Carbona szakértője szerint ezért 2022-ben felértékelődik a munkavállalók mentális egészsége: egyre fontosabbá válhatnak az akár online formában tartott mentálhigiénés tréningek. Ott, ahol erre lehetőséget látnak, illetve beépült a vállalati kultúrába, a munkáltatók szívesebben támogathatják munkavállalóikat wellnessjuttatásokkal. Mindez természetesen nagyban függhet a munkahelyi cafeteriarendszer változásaitól is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....