- Hirdetés -

Így wellnessezünk 2022-ben

|

- Hirdetés -

Az elmúlt közel két évben a pandémia hatására még fontosabb lett az állapotfelmérés és megelőzés, előtérbe kerültek a szabadban is végezhető mozgásformák, a szépségápolás területén pedig az otthon is alkalmazható, innovatív megoldások. Ezek a változások a wellness területén is megjelennek, és hatással lesznek az idei év legfontosabb trendjeire. A munka világában ugyanakkor fontos szempont lesz a munkavállalók fizikai és mentális egészsége, és ennek pozitív következménye lehet idén, hogy ahol látnak rá lehetőséget, a munkáltatók hajlandóak lesznek több wellnessjuttatást adni. A 2022-es wellnesstrendekre a hévízi NaturMed Hotel Carbona szakértője mutat most öt példát.

A világjárvány több területen is rákényszerített bennünket arra, hogy változtassunk életvitelünkön, és jobban figyeljünk az egészségünkre. Egyrészt több figyelmet fordítunk immunrendszerünk erősítésére, másrészt alternatív, otthon is alkalmazható megoldásokat kellett találnunk például a testmozgásra vagy a szépségápolásban. A poszt-Covid szindróma ugyanakkor az alváshigiénia jelentőségére is rávilágított nemcsak a rehabilitációban, hanem egészségünk védelme érdekében – állítja a hévízi NaturMed Hotel Carbona szakértője. Mindamellett, hogy a felsoroltak 2022-ben is kiemelt szerephez jutnak, előtérbe kerül az állapotfelmérés és prevenció összekötése a wellness-szel, illetve épp például a távmunka és a bezártság okozta mentális betegségek miatt a munkáltatók is érzékenyebbek lesznek munkavállalóik egészségére, és szívesebben adhatnak plusz juttatásként wellnesst. Nézzük, melyek lesznek idén a legfontosabb wellnesstrendek!

Az immunerősítés kulcsa: az egészséges étrend kialakítása és a pihentető alvás körülményeinek megteremtése

Az utóbbi időben egyre többen kezdenek úgy tekinteni egészségük védelmére, mint ami folyamatos karbantartás, és nem szezonális immunerősítés. A Carbona szakértője szerint immunrendszerünk erősítésében alapvető szerepe van az egészséges táplálkozásnak, hiszen általa beállíthatjuk ideális testsúlyunkat, fokozhatjuk állóképességünket. Ami a 2022-es trendeket illeti, az egyik érdekesség, hogy a hidegen préselt zöldség- és gyümölcslevek reneszánszát fogjuk látni. Ezek rendszeres fogyasztása immár kevésbé fog kapcsolódni a szezonális léböjtkúrához, annál inkább az immunrendszer erősítéséhez. Fizikai és mentális egészségünk megőrzésének másik kulcsa a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. Becslések szerint az emberek egyharmada eleve kialvatlanságban szenved, az elmúlt egy-két évben pedig azt láthattuk, hogy a pandémia és a poszt-Covid szindróma következtében az alvászavar és az álmatlanság általános tünetté vált, ezért idén egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk majd az alváshigiéniára.

Teret hódítanak a könnyebb mozgásformák

Az elmúlt időszak a testmozgás terén is hozott változásokat. Hónapokra szorultunk a négy fal közé, és nem volt mód edzőterembe járni vagy csoportos órákon részt venni. Ennek eredményeként egyrészt hamar felfutott az online órák és oktatóvideók népszerűsége, így otthon sem kellett lemondanunk a testmozgásról. Másrészt jóval többen kezdtek el a szabadban edzeni, ahol nem kellett tartani az érintkezéstől. A Carbona szakértője szerint a testedzés online változata idén is népszerű marad, illetve miután több figyelmet fordítunk a testi és mentális egészség megőrzésére, amihez a mozgás elengedhetetlen, a nagy intenzitású testmozgás helyett a finomabb, minden korosztály számára élvezhető, gyakorolható testmozgás kerül fókuszba. Ilyen mozgásformák többek között a különféle nyújtógyakorlatok, a jóga vagy a természetjárás.

2 in 1: szívesebben kötjük össze az orvosi állapotfelmérést és a wellnesst

Idén várhatóan többen kötik majd össze a pihenést, kikapcsolódást és wellnesst az orvosi állapotfelméréssel és a megelőzéssel. Ennek egyik oka, hogy a pandémia miatt sokan nem jutottak el különböző rutinvizsgálatokra, ezzel párhuzamosan ugyanakkor újból beindult a belföldi turizmus, megnyitottak a gyógy- és wellnesshotelek, ahol a különféle prevenciós és rehabilitációs csomagajánlatok része az orvosi állapotfelmérés. Mindez pedig nem csak azok számára lehet vonzó, akik szeretnének képbe kerülni saját fizikai és mentális egészségükkel, hanem azoknak is, akik poszt-Covid szindrómával küzdenek. Nekik ugyanis néhány akkreditált gyógyszállóban már lehetőségük van részt venni olyan, szakemberek által összeállított rehabilitációs programban, amely az állapotfelmérést követően egyéni kezeléssorozattal igyekszik enyhíteni vagy felszámolni a fizikai, mentális és kognitív zavarokat – emlékeztet rá a Carbona szakértője.

Idén még népszerűbbek lesznek az innovatív szépségtechnológiai eszközök

Évek óta látható, hogy jön fel az otthoni szépségápolás, és egyre több cég dob piacra olyan szépségápolási és szépségtechnológiai terméket, amely lehetővé teszi, hogy bizonyos fokig saját magunk kozmetikusa legyünk. Ezt a trendet erősítette fel a világjárvány, hiszen a szépségipari szolgáltatások korlátozásával megnőtt az igény az otthon is alkalmazható szépségtechnológiai eszközökre. 2022-ben ezért egyre keresettebbek lesznek többek között a LED fényterápiás arcmaszkok, a különböző, mikroáramos technológiával működő eszközök és az olyan innovatív megoldások, amelyeket akár otthon is lehet használni például arcfeszesítésre. Természetesen mindezek mellett továbbra is nagy lesz az igény a különböző beauty szolgáltatásokra és orvosesztétikai kezelésekre, amelyekhez szakértőre van szükség. Ilyen többek között például a cellulit és zsírlerakódás kezelésére használt mezoterápiás és rádiófrekvenciás kezelés vagy a hialuronsavas arckezelés.

Felértékelődik a munkavállalók fizikai és mentális egészsége

Természetesen a munka világában is nyomot hagyott a pandémia: sok munkavállaló távmunkában dolgozott tovább, miközben munkáját a családi élettel igyekezett összehangolni. Ez sokaknak igazi kihívást jelentett, annál is inkább, mert nem mindenki szeret otthon dolgozni vagy egyszerűen bezárva lenni saját lakásába. A járvány miatti bezártság sokunkat érintett negatívan, a Carbona szakértője szerint ezért 2022-ben felértékelődik a munkavállalók mentális egészsége: egyre fontosabbá válhatnak az akár online formában tartott mentálhigiénés tréningek. Ott, ahol erre lehetőséget látnak, illetve beépült a vállalati kultúrába, a munkáltatók szívesebben támogathatják munkavállalóikat wellnessjuttatásokkal. Mindez természetesen nagyban függhet a munkahelyi cafeteriarendszer változásaitól is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Reálértéken 10 százalékkal csökkent a média reklámbevétele

A nominális értéket tekintve ugyan kis mértékben nőttek tavaly a reklámköltések Magyarországon, azonban reálértéken számolva már 10 százalékot meghaladó csökkenést lehetett tapasztalni – derül ki a Magyar Reklámszövetség friss jelentéséből. A teljes kommunikációs költést...

Pénzt spórolhatnak a cégek a digitalizációval

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít...

Tillával érkezik a TV2 új vetélkedője

Április 3-án rajtol a TV2 új vetélkedője az Ütős Ötös. A műsorvezető Till Attila lesz, a vetélkedőben ismert emberek családtagjaikkal, barátaikkal vagy hozzájuk közel álló személyekkel, 5 fős csapatokban küzdenek meg az akár 10...

Vidéki rádiókról döntött a Médiatanács

Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.Véglegesítette a Médiatanács...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

Húszmillió euróból épül új gyár Ukrajnában

Az Unilever 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Otthonról is megnézheted az idei Oscar-díjas filmeket

Az Oscar-díj a filmipar legrangosabb díja, és mint minden évben, hétfőn hajnalban a Filmakadémia idén is értékelte a tavalyi év legszínvonalasabb filmes teljesítményeit. A különböző, Magyarországon is elérhető streamingszolgáltatóknak köszönhetően már számos friss Oscar-díjas...
Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságért kampányol az UniCredit

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A pénzintézet harmadik éve futó fenntarthatósági kampányában ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, akiknek finanszírozást biztosít és...

Új eszköz az energiapazarlás csökkentésére

Akár 20 százalékkal is csökkenthető az épületek energiapazarlása a Schneider Electric „EcoStruxure Building Operation 2023” megoldásának alkalmazásával. A társaság új rendszerei azon túl, hogy támogatják az épületek energiahatékony működtetését, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében is...

Prágában már lehet hidrogént tankolni

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....