- Hirdetés -

Új technológia a mobilpiacon

|

- Hirdetés -

Az telekommunikációs iparág vezető innovátorai, a Vodafone, a Qualcomm Technologies, Inc. és a Thales egyesítették erőiket, hogy bemutassanak egy olyan okostelefont, amely az ún. iSIM (az ieUICC GSMA specifikáción alapuló) technológiával működik. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy a SIM-kártya funkcióit a készülék fő processzorába integrálják. Ezzel a bejelentéssel lehetővé válik a technológia kereskedelmi forgalomba hozatala mindazon készülékek esetében, amelyek a mobilszolgáltatásokhoz való csatlakozáshoz iSIM-et használnak.

Az iSIM technológia, megfelelve a GSMA előírásainak, a SIM-funkciókat a készülék fő processzorába ágyazza, ami nagyobb rendszerintegrációt, magasabb teljesítményt és nagyobb memóriakapacitást tesz lehetővé. A jelenleg legfejlettebbnek számító eSIM-ek esetében a SIM eszközbe való beágyazása történik, ugyanakkor az eSIM egy külön chipen működik, amire az iSIM esetében nincs szükség, ahogyan a SIM-szolgáltatások számára elkülönített helyre sem.

Az iSIM technológia jelentős előrelépés a jelenlegi, külön processzort igénylő eSIM megoldásokhoz képest, a SIM fő processzorba történő integrációja ráadásul nagy előnyt jelent mind a fogyasztók, mind a távközlési szolgáltatók számára. Ezen túlmenően lehetővé teszi a mobilszolgáltatások integrálását a telefonon kívüli eszközökbe, kiterjesztve a mobilélményt laptopra, tabletre, VR- és IoT, hordható és sok más digitális eszközre egyaránt. Az iSIM az eszköz alkalmazásprocesszorába integrálódik, ami több előnnyel jár:

Egyszerűsíti és javítja az eszköztervezést és a teljesítményt azáltal, hogy felszabadítja az eszközön belül korábban elfoglalt helyet.

A SIM-funkciók beépülnek az eszköz fő chipsetjébe olyan jelentős elemek mellé, mint például a CPU, a GPU vagy a modem.

A már meglévő eSIM infrastruktúra felhasználásával lehetővé teszi a távoli SIM felhasználást.

Megnyitja a mobilszolgáltatások csatlakozási lehetőségeit számos olyan eszköz számára, amelyek korábban nem rendelkeztek beépített SIM-funkciókkal.

A prototípus vagy ún. proof of concept (POC) bemutatására a globálisan legnagyobb piaci penetrációval rendelkező régióban, Európában került sor. A POC szemlélteti a technológia kereskedelmi felkészültségét és hatékonyságát a meglévő infrastruktúrán, kihasználva a Vodafone fejlett hálózati képességeit. A bemutató során a Vodafone hálózatán POC-ként használt eszköz a Snapdragon 888 5G Mobile Platformján futó Samsung Galaxy Z Flip3 5G volt, melyben a Qualcomm beépített Secure Processing Unitja található, és amely a Thales iSIM operációs rendszert futtatta a demonstráció céljából. A prototípus bemutatására a Samsung kutatás és fejlesztési laboratóriumaiban került sor a Vodafone fejlett távmenedzsment platformjának használatával.

Alex Froment-Curtil, a Vodafone kereskedelmi igazgatója elmondta: "Célunk egy olyan világ megteremtése, ahol minden eszköz zökkenőmentesen és egyszerűen csatlakozik egymáshoz, és amelyeket az ügyfeleink teljes mértékben irányíthatnak. Az iSIM a távmenedzsment platformunkkal együtt jelentős lépés ebbe az irányba, mivel lehetővé teszi az eszközök fizikai SIM vagy dedikált chip nélküli összeköttetését, így számos eszköz csatlakoztathatósága, az IoT világ ígérete valósággá válik. Ez lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy egyszerre használhassák egyazon eszközön egyszerre több fiókjukat, míg a szolgáltatók szempontjából segít kiküszöbölni a különálló SIM-kártyák szükségességét és az ezzel járó további műanyagtermelést. Továbbra is szorosan együttműködünk a Samsunggal, a Qualcomm Technologies-szal és a Thales-szel, hogy további alkalmazásokat fejlesszünk ki erre a technológiára, és felgyorsítsuk a kereskedelmi forgalomba hozatalát."

Enrico Salvatori, a Qualcomm Europe, Inc. vezető euórópai és közel-keleti alelnöke és elnöke, elmondta: "Az iSIM-megoldások nagy lehetőségeket kínálnak az mobilhálózat-üzemeltetők számára, értékes helyet szabadítanak fel az berendezésgyártók számára az eszközökben, és rugalmasságot biztosítanak az eszközhasználók számára, hogy az 5G hálózatokban rejlő teljes potenciált és élményt kihasználhassák a mobileszközök széles skáláján. Az iSIM-technológiából leginkább profitáló területek közé tartoznak az okostelefonok, a mobil PC-k, a VR/XR-headsetek és az ipari IoT. Azáltal, hogy az iSIM technológiát beépítjük a chiprendszerbe, további támogatást nyújtunk a berendezésgyártóknak a Snapdragon platformunkban."

Emmanuel Unguran, a Thales mobilcsatlakozási megoldásokért felelős szenior alelnöke elmondta: "Az új típusú hálózatok és eszközök megjelenésével a SIM-technológia innovációja elengedhetetlen az összekapcsolt világ legjobb kiszolgálásához. Az iSIM támogatja az új eszközök tervezését és gyártását, miközben ugyanazt a digitális élményt nyújtja, mint az eSIM, és hitelesített biztonsági szintet biztosít. A Thales partnereivel együtt elkötelezett a folyamatos innováció mellett, hogy a legjobb csatlakozási élményt nyújtsa."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....