- Hirdetés -

Így bánunk a digitális adatokkal

|

Az emberek viszonylag kevés pénzért eladják a fotóikat annak ellenére, hogy a legfontosabb „adatnak” jelölték a képi emlékeiket – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. A személyes emlékek elvesztését sokkal nyugtalanítóbbnak tartják a megkérdezettek, mint egy autóbaleset, egy szakítást vagy egy veszekedést egy baráttal, családtaggal. Ugyanakkor, ha lehetőségük akadt pénzért cserébe törölni digitális adatokat, akkor ezt mindössze 3.245 Ft-ért (10,37 EUR) megtették, többnyire fotókat törölve.

 

Az emberek azt mondják, hogy a digitális emlékeknek különleges helye van a szívükben, talán azért, mert ezeket az emlékeket pótolhatatlannak tartják. A felmérést kitöltők több mint kétötöde szerint nem lehet megismételni az utazások során (45%), a gyermekeikről (44%) valamint a saját magukról (40%) készített fotókat és/vagy videókat. A felmérésből kiderül, hogy az értékes emlékek elvesztésének gondolata a legtöbb ember számára nagyon frusztráló. Sőt, a Kaspersky Lab legfrissebb tanulmánya alapján elmondható, hogy az emberek gyakran többre értékelik eszközeiket és fényképeiket, mint a partnereket, a barátokat és a háziállatokat.

 

A Kaspersky Lab megkérte az embereket, hogy állítsák fontossági sorrendbe a különböző nyomasztó eseményeket: például egy családtag betegsége, egy szakítás, egy autóbaleset, vagy digitális fényképek, kapcsolatok elvesztése stb. Világszerte egy családtag betegsége szerepelt az első helyen. A készülékek valamint a digitális fotók elvesztése került a második és a harmadik helyre a világ számos régiójában, ezt követik egy baleset, egy szakítás, egy rossz munkanap, egy veszekedés családtagokkal és barátokkal, valamint néhány esetben egy állatbetegség is.

 

Ezzel szemben a Würzburgi Egyetem médiapszichológusai által végzett kutatás eredményei – amelyet a Kaspersky Lab számára készítettek – ennek ellenkezőjét állítja: annak ellenére, hogy szeretik az adataikat, az emberek készek eladni azokat meglepően kevés pénzért is.

 

A kísérlet résztvevőit megkérték, hogy pénzbeli értéket helyezzenek az okostelefonjukon tárolt adatokra – például a családról és barátokról készült fotóikra, a névjegyzékre és a személyes dokumentumokra. Meglepő módon az emberek által az adatokra helyezett értékek a vártnál lényegesen alacsonyabbak voltak, figyelembe véve a veszteséget, amit éreznének, ha elvesztenék ezeket. Az emberek több pénzt fektettek be a pénzügyi adatokra (átlagosan 4.172 Ft-t ~ 13,33 EUR), mint más adataikra. A névjegyzék átlagos értéke 3.721 Ft ~ 11,89 EUR volt, míg az általános fotókat átlagosan csak 3.245 Ft-ra ~ 10,37 EUR-ra becsülték.

 

Ezenkívül a kísérlet azt mutatta, hogy az emberek a legértékesebb emlékeiket ajánlják fel a leginkább pénzért. Amikor felajánlották a résztvevőknek az adatok törléséért cserébe a fizetést (a fenti összegek alapján), akkor legtöbb alkalommal a családtagok és a barátok fotóit, a személyes dokumentumokat, valamint a szelfik törlését hagyták jóvá. A kísérlet során valójában semmilyen adatot nem töröltek.

 

„A vizsgálat érdekes eredményeket mutatott: míg az emberek úgy vélik, hogy tisztában vannak az adataik értékével, az érzelmi érték nem tükröződik mindennapi tevékenységeikben. Egyrészt úgy tűnik, hogy az emberek tisztában vannak az adattípusokkal, amelyek fontosak számukra – például a digitális emlékeik, a fotók elvesztése rendkívül bosszantó számukra. Másrészről, az emberek kevésbé ismerik adataik értékét, hiszen érzelmileg fontos adatok, de nem tudják felbecsülni az értékét. Úgy tűnik, aktívan emlékeztetni kell az embereket az adatok értékéről, mielőtt megosztják, vagy törlik azokat.” – mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részlegének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...