- Hirdetés -

Ilyen a jó hűségprogram

|

- Hirdetés -

Miközben egy-egy új vevő megszerzése 6-7-szer többe kerül, mint a régi megtartása, a meglévő ügyfelek még 67 százalékkal többet is költenek az újaknál. Csakhogy a digitalizáció alaposan megnehezíti az ügyfelek megtartását, hiszen a világhálón könnyű jobb ajánlatot találni. Mit lehet tenni vásárlóink megtartása érdekében – aDeloitte Digital szakértői összegyűjtöttek néhány tippet, amivel a vevők hűsége megőrizhető.

A vevők többsége általában valami egyedi jellegzetesség alapján tudatosan dönt arról, hol költi el a pénzét. Ezt a jelenséget felismerve számtalan vállalkozás indított vásárlói hűségprogramokat, amelyekkel különféle megoldásokkal (hűségpontok, kedvezmények, ajándékok stb.) igyekeztek jutalmazni és ezáltal újabb vásárlásra ösztönözni vevőiket. Csakhogy a jelek szerint a hagyományos hűségprogramok ideje lejárt. Az eMarketer egyik felmérése szerint a jutalmazáson alapuló hűségprogramok 77 százaléka már az első évben kudarcot vall és az ilyen kezdeményezések 89 százaléka a közösségi médiában negatív visszhangot vált ki az ügyfelekből. Az emberek a megszerzett jutalmat sem használják, a legtöbb esetben a kapott kedvezményeknek alig felét váltják be.

„A probléma az lehet, hogy a vállalkozások túl gyakran élnek ezzel a marketingeszközzel, ráadásul elhanyagolják az ügyfeleiket. A fogyasztók ugyanis személyre szabott ajánlatokra vágynak. 66 százalékuk nyilatkozta például azt, hogy nem vásárol többé ott, ahol egyszerű számként kezelik őt. A cégeknek vevőik megtartásához be kell vetniük a technológiát annak érdekében, hogy értékesítési, marketing és kommunikációs tevékenységükön javítani tudjanak. Hűségprogramok helyett hűségkezelésre van szükség, azaz személyre szabott és releváns ajánlatokkal kell előállni. Ebben segíthet az ügyfélkapcsolat-kezelési rendszer, a CRM” – mondta File Ágnes, a Deloitte Digital Salesforce üzletágának vezetője.

Milyen egy jó hűségprogram? A ShopSocially Best Practices Guide hat pontban foglalta össze a legfontosabb ismérveket. Ezek:

1. Jutalmazza az aktivitást!

Figyelemmel kell kísérni az ügyfelek viselkedését és érdemes bármilyen termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos aktivitásukat díjazni. Járjon jutalom azért, ha kapcsolatba lépnek a céggel Facebookon, ha feliratkoznak a hírlevélre, ha kérdést tesznek fel, vagy ha véleményt írnak.

2. Építse az adott márkát!

A különféle jutalmak és kedvezmények mindenképpen kötődjenek a márkához. Egyszerű, leíró megnevezéssel érdemes ezeket működtetni, például „az XY jóvoltából”. Meg kell próbálni valamiféle márkához kötődő érzelmet is beleszőni.

3. Legyen egyszerű!

Ha a jutalompontoknak nevük is van, azzal ösztönözni lehet az ügyfeleket, hogy még többet gyűjtsenek belőlük. A név lehetőleg leíró jellegű és könnyen azonosítható legyen, hogy mindenki egyből felismerje, miről van szó. A vevőket vonzza, ha ez a megnevezés figyelembe veszi demográfiai helyzetüket és az adott termékhez kapcsolódó érzelmeiket.

4. Érje meg az ügyfeleknek!

A vásárlók aligha törődnek egy olyan hűségprogrammal, amellyel nem éri meg vesződniük. Ha időt és energiát szánnak a részvételre, annak kifizetődőnek kell lennie. Exkluzív ajánlatokkal, rugalmas beváltási feltételekkel, speciális ösztönzőkkel és más módszerekkel könnyen el lehet érni, hogy a vevők elégedettek legyenek.

5. Ne sajnáljuk rá a pénzt!

A piaci tapasztalatok szerint a jól működő hűségprogramok 25 százalékkal növelik a visszatérő vevők számát. Ezt alapul véve az éves bevétel 2,5 százalékát megéri ilyen megoldásokra fordítani.

6. Reklámozzuk!

A különféle hűségprogramot agresszíven, de nem tolakodóan kell népszerűsíteni. A weboldal felső és alsó navigációs sávjában, a hírlevelekben, a honlap keresőjében. Ha egy vevő bármilyen felületen a hűségprogram iránt érdeklődik, esetleg arra rákeres, legördülő menü vagy e-mail értesítés formájában érdemes részvételre ösztönözni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA