- Hirdetés -

Ilyen munkahelyre vágynak a fiatalok

|

Vajon mi motiválja leginkább a pályakezdőket és a fiatal dolgozókat? A kihívásokat keresik vagy az anyagi juttatások a mérvadók? Tényleg a home office a jövő irodája? A Brain Bar széleskörű kutatást végzett az Y és Z generáció körében, amelynek eredményei megcáfolják, amit eddig a fiatal munkavállalók preferenciáiról gondoltunk.

A jövőfesztiválra évről évre ingyenesen látogathatnak el a diákok egy rövid kérdőív kitöltéséért cserébe, amely arra irányult, hogy milyen tényezők motiválják a mostani fiatalokat a munkavégzés és a jövőbeli karrierterveik kapcsán. A kutatás a Brain Bar 2019-es rendezvényeire jelentkező diákok válaszain alapult: a több mint 3200 válaszadó közül 52% az Y generáció (1981-1996 között születettek), 47% pedig a Z generáció (1997-2010 között születettek) közül került ki, többségük felsőoktatásban tanuló magyar diák.

Minél nagyobb a munkahely, annál jobb?

Ami a felmérést kitöltők elhelyezkedési preferenciáit illeti: 34% középvállalatoknál, 31% pedig nagyvállalatoknál tudja elképzelni a jövőjét. Mindössze egyharmad az aránya azoknak, akik 50 munkavállaló alatti, kisebb cégnél szeretnének dolgozni. A kisvállalkozásokat 27% választaná, míg mikrovállalkozásokkal csak 8% tervezne.

Csakis előre!

A leendő munkavállalókat nem csupán a biztos jövedelem motiválja, leginkább a kihívásokat és az izgalmas lehetőségeket keresik. Jobb pozíció esetén egyértelműen váltanának, ám a magasabb fizetés helyett két másik indok is hangsúlyosabbnak tűnik. A kitöltők 89%-a váltana, ha a munka és magénélet közti egyensúlyt ezzel kedvezőbbé tehetné; és 90% mondta azt, hogy szakmai előrelépés esetén azonnal váltana. A teljes munkaidős foglalkoztatottság ennek ellenére általánosan kedvelt elképzelés, az áhított munkahelyen azonban a rugalmasság, az otthoni munkavégzés és a versenyképes fizetés egyaránt megtalálhatók. A home office lehetőségét például a kitöltők 74%-a támogatja.

A főnök legyen mentor

Az Y és Z generáció fiataljainak ugyanis nem mindegy, hogy munkahelyükön engedelmeskedni kell, vagy kollégáknak tekintik őket. A „főnökösködő” felettes helyett inkább egy mentorfigurát képzelnek el a megkérdezettek: egy segítőkész, tapasztalt és motiváló vezetőt, aki a hatékony ösztönzés mellett empátiával közelít a kollégák felé. A Z generáció tagjai a megértő és barátságos attitűdöt sokkal fontosabbnak tartják, mint idősebb társaik – utóbbiak a vezetői képességeket és a közvetlenséget tartják előbbre valónak.

Megfogalmazott félelmek

A jövő azonban nem csupán a lehetőségeket jelenti a kitöltők számára: mindkét nemzedék jelentősnek találja a környezeti kihívásokat, egész emberiséget érintő kérdéseket. Az Y generáció tagjai inkább a „klímaváltozás” kifejezést használják, míg a Z-k többnyire „globális felmelegedésként” hivatkoznak a problémára. A túlnépesedés (6-7%) és a mesterséges intelligencia térnyerése (6-7%) szintén megjelent a válaszok között, de alig hasonlítható a környezetvédelmi aggályokhoz, amely veszélyforrások összesen több, mint 40%-ot tesznek ki.

A közösségi média a mindennapok része

A közösségi média továbbra is meghatározó része a fiatalok életének, a különböző applikációk nélkül ma már nehezen elképzelhető a munka, tanulás vagy akár egy szabadidős program. Ez a megkérdezett fiatalok körében sincs máshogy: 90 százalékuk használja a különböző közösségi média alkalmazásokat. Az Instagramot intenzívebben használja a Z generáció, az Y-ok pedig a LinkedIn-re pillantanak többet. A Snapchat és Twitter használata itthon elenyésző számot mutat.

A személyes küldetések jelentik a fiatalok jövőjét

Adam Smiley Poswolsky amerikai bestsellerszerző, coach és generációs szakértő a Brain Bar Career Night rendezvényen beszélt az aktuális karrierkérdésekről. Előadásából kiderült, hogy globális szinten a munkavállalók 80 százaléka elégedetlen jelenlegi munkájával, ami a pályakezdőket és az egyetemistákat egyaránt érinti. A szakember tanácsai alapján a sikeres karrier jövőjét a személyes küldetés kialakítása és az egyéni értékek megteremtése jelenti. Ebben a Z generáció előnnyel indul, hiszen, ahogy a szakember elmondta, ez a korosztály már leginkább célokkal motiválható, és sokkal sikeresebben képviselik saját érdekeiket, mint az előző generációk tagjai. Az ismert coach felhívta a figyelmet arra, hogy – korosztálytól függetlenül – az értelmes, saját céljainak leginkább megfelelő, értékteremtő pozíciókban teljesedhetnek ki a munkavállalók.

A 2020-as Brain Bar jövőfesztiválra az early bird jegyek már elérhetők a Brain Bar oldalán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...