- Hirdetés -

Ilyennek látja a jövőt a Huawei

|

- Hirdetés -

A mobilhálózatok 2030-ra a jelenlegi százszorosát, mintegy 100 milliárd kapcsolatot bonyolítanak majd, ezért tovább kell fejleszteni az 5G technológiát és azon dolgozni, hogy az megfeleljen a Dolgok Internete (IoT) még változatosabb és komplexebb jövőbeni elvárásainak – mondta David Wang a Globális Mobil Szélessávú Hálózatok Fórumán. A Huawei ügyvezető igazgatója szerint az 5G-technológia legalább egy évtizedig marad uralkodó, amelyet fokozatosan az 5.5G korszaka vált fel. Utóbbi a három jelenleg szabványosított modell – a Fejlett mobil szélessáv (eMBB), a masszív gép típusú kommunikáció (mMTC), és a nagy megbízhatóságú alacsony késleltetésű kommunikáció (URLLC) továbbfejlesztését és három újabbal való kiegészítését jelenti, létrehozva egy még intelligensebb világot. A vállalat Magyarországon is szorgalmazza az új frekvenciasávok kialakítását és végez az 5.5G fejlesztéséhez kapcsolatos kutatásokat.

A Huawei jövőképe és küldetése, hogy minden ember, otthon és szervezet számára elérhetővé tegye a teljesen összekapcsolt, intelligens világot. 2030-ra a mobilhálózatok több mint 100 milliárd kapcsolatot bonyolítanak, melynek legnagyobb része 5G-n működik majd. Ez nagyságrendekkel több, mint a mai 1,3 milliárd IoT-kapcsolat, ezért az 5G-nek folyamatosan fejlődnie kell, hogy az IoT egyre változatosabb és összetettebb igényeit kielégítse.

Az 5G alapvető funkciója az emberek összekapcsolása, a technológiára épülő alkalmazások 2030-ig egyre inkább elmossák a fizikai és virtuális világ közötti kapcsolatot. Ám a jövő technológiai újításainak megvalósításához a mobilkommunikációnak még nagyobb sebességre kell kapcsolnia. Az átlagos internetes letöltési sebességnek a mai 4K-s video streaminget támogató 120 Mbit/s-ról a 16K-s videózáshoz szükséges 2 Gbit/s-re kell emelkednie. Az újabb alkalmazásokhoz a sávszélesség növelésén kívül alacsonyabb késleltetésekre is szükség lesz. A kétirányú kommunikáció teljes késleltetését a jelenlegi 20 ms-ről 5 ms-re kell csökkenteni. Mindezen követelmények teljesítése érdekében az 5G-nek folyamatosan fejlődnie kell.

Az 5G még legalább egy évtizedig velünk marad

„A múltban a mobilkommunikációs technológia minden újítása körülbelül egy évtizedig uralkodott, mielőtt egy új szabvány felváltotta volna. Az 5G 2030-ra a legfontosabb mobilkommunikációs technológiává válik és várhatóan 2040-ig lesz üzemben. A 2G, 3G és 4G fejlesztési története az elmúlt 30 évben azt mutatja, hogy az egyes generációkban is folyamatos fejlődésre van szükség, hogy kiaknázhassuk a technológia kínálta lehetőségeket” – mondta David Wang, a Huawei ügyvezető igazgatója a 2020-as Global Mobile Broadband Forum (Globális Mobil Szélessávú Fórum – MBBF) konferencián. A vállalat ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a Huawei víziója az 5.5G, amely a három jelenleg szabványosított modell – a Fejlett mobil szélessáv (eMBB), a masszív gép típusú kommunikáció (mMTC), és a nagy megbízhatóságú alacsony késleltetésű kommunikáció (URLLC) továbbfejlesztését és három újabbal való kiegészítését jelenti.

Kiemelte, hogy a fejlesztések javíthatják a valós idejű interakciós élményt a felhasználók számára, valamint a mobil IoT-k képességeit, és új területeket fedezhetnek fel, ideértve az Uplink központú szélessávú kommunikációt (UCBC), a valós idejű szélessávú kommunikációt (RTBC), valamint a harmonizált kommunikációt és érzékelést (HCS). Az 5.5G tehát hárommal több területet fed majd le, mint az 5G. Ezek a Feltöltés Centrikus Szélessávú kommunikáció (UCBC), a Valós idejű Szélessávú kommunikáció (RTBC) és a Harmonizált Kommunikáció és Érzékelés (HCS).

5.5G – hatékonyabb gyártás, holografikus alkalmazások és autonóm járművek

Az UCBC felgyorsítja az ipar fejlesztését. Az 5G képességek alapjaira épülő technológia lehetővé teszi a feltöltési sávszélesség tízszeres növekedését. Ezzel lehetőség nyílik olyan alkalmazások megvalósítására, amelyekben a gépi adatfeldolgozáshoz nagy mennyiségű képi adatot kell feltölteni. Ezzel az iparban számos folyamatot, például a gyártást vagy a logisztikát sokkal hatékonyabbá lehet tenni.

Az RTBC egyszerre támogatja a nagy sávszélességet és az alacsony késleltetést. A cél a sávszélesség tízszeres növekedésének elérése adott késleltetéssel és magas szintű megbízhatósággal. Ez magával ragadó élményt nyújthat a felhasználóknak, amikor kapcsolatba lépnek a virtuális világgal. Interaktív 3D-s vagy holografikus alkalmazások valós használatát teszi lehetővé például a játékok vagy a videókonferenciák esetében, de a távorvoslásban is nagy segítséget nyújthat.

A HCS-t úgy tervezték, hogy lehetővé tegye a csatlakoztatott autók és drónok számára az önvezetési funkciókat. A Massive MIMO nyaláb szkennelési megoldásának használatával a HCS kommunikációs és érzékelési funkciókat egyaránt el tud látni. Ezzel akár beltéri pozicionálásra is használható.

A fenti 5.5G funkciók megvalósításához több, 100 GHz alatti spektrumra van szükség, hogy a le- és feltöltési sávok szétválaszthatók legyenek, illetve akár a teljes elérhető sávban össze lehessen fogni a vivőfrekvenciákat a nagyobb sávszélesség eléréséhez.

Magyarországon is készítik elő az új frekvenciasávokat

Az 5G korszak több frekvenciasávot, és több típusú eszközt, szolgáltatást és felhasználót kapcsol össze, mint bármely korábbi technológia. Az 5.5G-nek ezért teljes mértékben össze kell fonódnia a mesterséges intelligencia használatával, hogy ezen komplex folyamatokat kezelni tudja.

David Wang a Huawei nevében három javaslattal állt elő. Az ipar valamennyi szereplőjének a lehető leghamarabb el kell kezdenie az 5,5G-szabványositási munkálatait a 3GPP keretein belül.

Másodszor, a távközlési iparnak együtt kell működnie, hogy a lehető legtöbbet kihasználva a 100 GHz alatti spektrumból, az 5G jobb hálózati adottságaival tovább fejlessze a Dolgok Internetét (IoT). Harmadszor, az iparági szereplőknek további specifikus 5G alkalmazásokat kell kidolgozniuk az egyes vertikumokkal, hogy felgyorsítsák azok digitális átalakulását.

„A további, 100 GHz alatti 5G frekvenciasávok használatának előkészítését már Magyarországon is megkezdte a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság – és a Huawei igyekszik ezt a folyamatot mindenben támogatni a nemzetközi tapasztalatok megosztásával” – mondta el Bóday Tamás, integrált megoldásokért felelős igazgató. A Huawei Technologies Hungary szakértője hozzátette, hogy a vállalat közelmúltban átadott budapesti fejlesztőközpontjában kifejezetten mesterséges intelligencia alkalmazásokkal foglalkoznak, amelyek szorosan integrálódnak az 5.5G fejlesztésekhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...