- Hirdetés -

Imádjuk az akciókat

|

- Hirdetés -

A magyar internethasználók jelentős része vásárolt már akciós időszakban, jó részük online felületen is kihasználja a kedvezményeket – derül ki az Euronics felkérésére készített felmérésből. Sokan ellenőrzik az árakat vásárlás előtt, és saját bevallásuk szerint kerülik az impulzvásárlást is. Azért néha elcsábulnak, és olyanok is akadnak, akik szerint nem létezik olyan kedvezmény, ami túl nagy volna.

Az Euronics a kutatással a kiemelt vásárlási időszakok (például az iskolakezdés, a kuponos napok, karácsony, húsvét stb.) és a Black Friday tapasztalatait külön is vizsgálta. A kutatás rávilágított, hogy a magyarok szeretik az akciókat, de egy bizonyos mérték felett a többségük már azt gondolja, túl nagy a kedvezmény ahhoz, hogy igaz legyen.

Aki internetezik, az tudja, mi fán terem a Black Friday

A kérdőívet kitöltők 90 százaléka vásárolt már kiemelt kedvezményes vásárlási időszakban, 30 százalékuk évente többször is. A válaszadók szinte mindegyike (99 százaléka) ismeri, hallott már a Black Friday jelenségről, kétharmaduk vásárolt is már legalább egyszer a novemberi akció keretében. A vásárlókat leginkább (88 százalékot) az akció mértéke befolyásolja a döntéshozatalban, de a szállítási költségek (74 százalék) és a weboldalak átláthatósága (69 százalék) is kiemelten fontos.

Nem lehet elmenni amellett a tény mellett, hogy a Black Friday-t ismerő lakosság több mint kétharmada (69 százalék) szerint az üzletek november vége felé túlzsúfoltak, hatalmas a tömeg, míg 41 százalékuk meg van győződve róla, hogy az ilyenkor tapasztalható kedvezmények többsége átverés. Az Euronics idén elindította a „Black Friday = Fair Friday” akcióját, melynek keretében a vállalattól eddig megszokott módon, viszont idén már kommunikációjában is hangsúlyosan valódi kedvezményeket biztosít, emellett több időt ad a vásárlóknak a kiszemelt termékek beszerzésére, egyúttal arra biztatja az ebben az időszakban vásárlókat, hogy használjanak ár-összehasonlító oldalakat döntésük megalapozásához.

Jellemzően 15 és 30 ezer forint között költünk akciós időszakokban, 40 ezer felett már felülreprezentáltak a férfiak (62 százalék) a nőkkel szemben (38 százalék). Az ár-összehasonlító oldalakat saját bevallásuk szerint a vevők 59 százaléka rendszeresen használja nagyértékű vásárlás előtt, 7 százalék inkább az egyes boltok ajánlatait hasonlítja össze, míg 5 százalék a korábbi vásárlásai tapasztalata alapján megbízhatónak gondolt boltban vásárol újra.

Mi motiválja a magyarokat vásárlásra?

Tízből legalább hatan (66 százalék) azért vásárolnak kedvezményes terméket, mert jó ajánlatnak tartják azt, nagyjából ennyien vannak azok is (61 százalék), akiknek kifejezetten szüksége van az adott termékre, de megvárják, míg akciós lesz. Érdekes adat, hogy a magyar internetezők 7 százaléka csupán a vásárlás élményéért dönt az adott termék mellett, míg a válaszadók 5 százaléka azt mondta, nem az akció miatt vásárolt kedvezményes időszakban, egyszerűen csak akkor ért rá.

Forrás: Reacty Digital online kutatás, 2019. október

Az Euronics kutatása arra is rákérdezett, hogy online, vagy személyesen vásárolnak inkább a magyarok. Ma a vásárlók 45 százaléka személyesen és interneten egyaránt szívesen vásárol, harmada (31 százalék) csak online felületen szeret akciós termékekre vadászni, ám 24 százalékuk továbbra is kitart amellett, hogy szeretné megnézni, megérinteni az adott portékát, mielőtt pénzt adna érte. Aki online vásárol, az jellemzően futárszolgálattal szállíttatja házhoz a megrendelt árut, 85 százalék így kéri a csomagjai kézbesítését, de a csomagautomaták is egyre népszerűbbek, a válaszadók 34 százaléka döntött már mellettük.

Mit veszünk kedvezményesen?

A 25-59 éves internetezőkre reprezentatív minta is igazolta, hogy saját célra és ajándékba egyaránt szívesen vásárlunk akciós termékeket, de leginkább ruházati (50 százalék) és szépségápolási (45 százalék) cikkeket. A dobogó harmadik fokát a játék/ajándék kategória nyerte 39 százalékkal, ezt követik a háztartási gépek és konyhafelszerelés, majd a számítástechnikai eszközök és a szórakoztató elektronika. Mindez azt is jelenti, hogy az összességében műszaki cikkeknek nevezett kategória továbbra is kiemelt helyen szerepel az akciós időszakokban történő vásárlás során.

Forrás: Reacty Digital online kutatás, 2019. október

Még mindig tartják magukat a könyvek, a lista 8. helyén 26 százalékkal a könyv, újság, magazin végzett. Talán nem meglepő, hogy a lista legvégén kullog az autó-motort és alkatrészeiket tartalmazó kategória (5 százalékkal), mely csak a használt cikk, antik és régiség (3 százalék) csoportját tudta megelőzni.

Tízből négyen csalódtak már akciós vásárlás során, leginkább a rossz minőségű termékek okoztak problémát (62 százalék), 40 százalékuk pedig a vásárlást követően máshol is látta hasonló vagy alacsonyabb áron a terméket, emiatt becsapva érezte magát. A vásárlók 22 százaléka panaszkodott késve érkezett termékekre, 17 százalék a csomagoláson belüli sérülések miatt bosszankodott, 11 százalék pedig a kiszolgálással, vagy az ügyfélszolgálattal nem volt elégedett a csalódottak közül.

Túl szép, hogy igaz legyen?

A megkérdezettek háromnegyede egyetért abban, hogy az 50 százalék feletti akciók hihetetlenek, ám a válaszadók 15 százaléka úgy véli, nincs olyan, hogy valami túl szép, bármekkora mértékű akciót elfogadnak. A férfiak kétkedőbbek, ők már az alacsonyabb kedvezményeket is szúrós szemmel vizsgálják, a nők körében a 70-80 százalék feletti akciók válnak inkább gyanússá. „Az mindenképp jó hír, hogy a magyar internetezők kritikus szemmel követik az extrém magas kedvezményeket, és hajlandók utána is járni azok valóságtartalmának. Ilyenkor egyébként azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy-egy mesésnek tűnő ár mögött van-e egyáltalán raktárkészlet, mert sajnos világszerte, így Magyarországon is előfordul, hogy egy-egy kereskedő kirívóan magas akciókkal próbálja becsalogatni a vevőt a webáruházba, ahol aztán mégsem elérhető a termék. Emögött nyilván az a pszichológia áll, hogy a vásárlást tervező – ha már úgyis ott van – majd talál magának valami mást” – mondta Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója. Hozzátette: „Ez a gyakorlat meglehetősen visszás, éppen ezért az Euronics-nál az akciós termékekből megfelelő készlet áll rendelkezésre, a kedvezmények pedig valósak. Nekünk ezt jelenti a Fair Friday.”

Összességében tehát elmondható, hogy – legalábbis saját bevallásuk alapján – a magyar internetezők kerülik az impulzusvásárlást, tudatosan ellenőrzik az árakat, de néha azért elcsábulnak. Az Euronics a Black Friday Hetére teljes létszámmal, feltöltött raktárral és megerősített webáruházzal készült, a vásárlókat ennek ellenére a szokásosnál is nagyobb türelemre kéri, illetve minden kétkedőnek azt javasolja, ellenőrizze az árakat valamelyik ár-összehasonlító oldalon, vagy a különböző bolthálózatokban, hogy valódi kedvezményekhez jusson.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....