50 millió zeneszámból válogathatnak az Amazon Music Unlimited szolgáltatás keretében a felhasználók, ráadásul teljesen ingyen juthatnak hozzá ennyi zenéhez, ha elviselik a reklámokat. Az új megoldás komoly kihívást jelenthet a streaming zenepiac meghatározó szereplőjének a Spotify-nak, ráadásul a Google is elindult ebbe az irányba.
Az Amazon új szolgáltatásának apró szépséghibája, hogy egyelőre csak a cég által fejlesztett, mesterséges intelligencia alapú Alexa digitális asszisztenssel kompatibilis eszközökön használható, mint például az Echo okoshangszóró. A társaság korábban is kínált online zenei szolgáltatást, azonban a Prime Music havonta 3,99 dollárba került az Echo-val rendelkező felhasználóknak és 9,99 dollárba, ha más eszközről akarták elérni.
Az ingyenesség mellett nagy különbség, hogy a Prime Music keretében kétmillió zeneszám volt elérhető. Cserébe ugyanakkor a Music Unlimited szolgáltatást használóknak el kell viselniük a reklámokat.
Az Amazon mellett a Google is ingyenes, hirdetésekből fenntartott zeneszolgáltatást indított 16 országban. A YouTube Music applikáció a Google Home okoshangszórókon és egyéb, a Google Assistant megoldást használó eszközökön érhető el.
Bár két komoly riválisról van szó, a Spotify egyelőre őrzi pozícióit és sikeres az a stratégiája is, melynek keretében az ingyenes szolgáltatásból egyre több felhasználót terelnek át a fizetős megoldásra. A Spotify fizetős verziójának 96 millió előfizetője van világszerte, míg az ingyenes változatot 116 millióan használják.