- Hirdetés -

Ismét indul a Coca-Cola ingyenes bartender képzése

|

- Hirdetés -

Ma a magyarországi vendéglátóipar egyik legkomolyabb kihívása az elérhető szakképzett munkaerő hiánya. A Coca-Cola HBC Magyarország a világjárvány kezdete óta keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel segítséget nyújthat a koronavírus és most már a háború okozta gazdasági válság által is sújtott vendéglátóipari szakmának. A vállalat a Bacardi Mojito Mixeriskolával együttműködésben tavaly már 100 kiválasztott jelölt számára biztosított ingyenesen alapfokú mixertanfolyamot. Idén októbertől újabb 100 szerencsés jelentkező kezdheti meg a tanulmányait, amelynek költségeit az ország legnagyobb üdítőital gyártója és az egyik legnevesebb mixeriskola finanszírozza.

A koronavírus világjárvány idején a vendéglátóipari létesítmények bezárása nehéz helyzetbe hozta mind az ott dolgozókat, mind az egyes éttermek, kávézók tulajdonosait: a korlátozások ideje alatt a Coca-Cola HBC Magyarország HoReCa vevőpartnereinek mintegy háromnegyedénél gyakorlatilag megállt a fogyasztás. A vállalat kötelességének érezte, hogy segítsen a gazdasági szempontból az egyik legerőteljesebben sújtott iparágon: a vendéglátáson – hiszen a szektorra gyakorolt negatív hatások még évekig érezhetőek lesznek. Az elmúlt több mint két évben sokan elhagyták a pályát, a közelmúltban újranyitó vendéglátó egységek a szakemberhiány mellett most már a megnövekedett költségek és az elszabaduló infláció miatt újabb problémákkal is küzdenek. A kialakult helyzetben a Coca-Cola HBC Magyarország a Bacardi Mojito Mixeriskolával együttműködésben nyújt szakmai segítséget melynek keretében tavaly már 100 szerencsés jelentkező bartender képzését finanszírozták közösen.

„Nagyon fontos számunkra, hogy támogassuk vevőpartnereinket, így a vendéglátóipari szektorban dolgozókat a pandémia miatt kialakult nehéz helyzetben. A koronavírus világjárvány első évében 20 ezer munkavállaló tűnt el a vendéglátóiparból, így 2020-ban 95 ezer embert foglalkoztatott ez a szektor. A KSH adatai szerint 2021-re már kedvezőbb a kép, ekkor már 105 ezer főt foglalkoztatott újra a vendéglátóipar” – mondta Vajda Márton a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholok és kávé üzletágakért felelős portfólió vezetője. „A vendéglátás terén jelentős munkaerőhiány keletkezett képzett szakemberekből, hiszen a bezárt éttermek, kávézók alkalmazottai más munka után voltak kénytelenek nézni; tavaly közel 2000 munkavállaló hiányzott erről a területről. Ezen az űrön próbálunk a magunk eszközeivel enyhíteni, és ezért álmodtuk meg a Bacardi Mojito Mixeriskolával együttműködésben azt a szakmai tanfolyamot, melynek során ingyenesen biztosítottuk 100 jelentkező alapfokú mixerképzését”

A Bar Me Tender fantázianevet viselő bartender képzés 2021 októberétől kezdődően 5 hetes turnusokban, heti 2x3 órában zajlott – összesen 4 egymást követő csoport indult, októberben, novemberben, januárban és márciusban. A kurzus követi a mixeriskola már bevált tematikáját és az eszközismeretektől, a mixelésben rejlő lehetőségek kiaknázásán át egészen az alkohol márkák mögötti legfontosabb tudnivalókig mindent felölel. Azért, hogy a kurzuson részt vett mixerek bemutathassák mit tudnak és még jobb esélyekkel induljanak a munkaerőpiacon, a Coca-Cola HBC Magyarország és a Bacardi Mojito Mixeriskola az első tanév képzéseit lezárva koktélversenyt is rendezett.

A személyenként 100 ezer forint értékű hiánypótló bartender kurzus 2022. október elején folytatódik és újabb 100, a vendéglátóiparban dolgozó, tehetséges tanulni vágyónak kínál majd lehetőséget a szakmai továbbképzésre. A résztvevők kiváló szakemberektől, köztük a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfóliójának márkanagyköveteitől tanulhatnak, megismerhetik a prémium minőségű italokat és tudásukat egy következő szintre emelhetik. A tanfolyamok havi turnusokban zajlanak, idén októbertől egészen 2023 márciusig minden hónapban 25 jövőbeni bartender képzése folyik majd. A képzésre olyan jelentkezőket várnak, akik rendelkeznek vendéglátóipari tapasztalattal. A mixer tanfolyam a sikeresen pályázó résztvevők számára ingyenes, a képzés teljes költségét a Coca-Cola HBC Magyarország és a Bacardi Mojito Mixeriskola közösen finanszírozza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...

A Sztárbox és a Reggeli miatt is eljárás indult

A „Sztárbox” és a „Reggeli” című műsorszámok egy-egy epizódja miatt is eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület több, külföldi hatóság alá tartozó műsorszám helytelen...

Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni

A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0...

Átlépte a másfél milliárdos határt az 5G

Az év végére 5-ből 1 mobilelőfizetés már az 5G technológiát használja majd a világban, vagyis a számos piacon továbbra is érezhető gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére töretlenül terjed a legújabb hálózati generáció – derül...

Tovább kalandozik Thuróczy Szabolcs és a SsangYong

A legszigorúbb apósjelölt szívét is meglágyítja a SsangYong Torres – legalábbis a friss kampányfilmek szerint. A dél-koreai SUV specialista legújabb modelljének bevezetőkampányáért a Mediator felelt.A dél-koreai SUV specialista új kalandokat és a hétköznapokból való...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

Az egészségüket féltik az európaiak

A megkérdezett európai válaszadók fele elégedetlen egészségi állapotával, és 91 százalékuk változtatni szeretne életmódjának legalább egy aspektusán – derült ki a Huawei megbízásából az Ipsos által nyolc európai országban készített, az egészségi állapotot és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....