- Hirdetés -

Ismét jön a BoschxRichter Innovátorok Napja, fókuszban a Z generáció

|

Idén a Z-generációra fókuszál a BoschxRichter Innovátorok Napja, ennek megfelelően a programot kevésbé formális, interaktív kerekasztal-beszélgetésekkel gazdagították, és Z-generációs startuppereket is meghívtak, akiktől tanulhatnak kortársaik. Az mmonline.hu-nak Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR, CSR és kormányzati kapcsolatok főosztályának vezetője és Bodó Teodóra, a Bosch csoport magyarországi és Adria régiós kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója beszéltek többek között arról, honnan jött az esemény ötlete és milyen újdonságokkal és programokkal várják idén az érdeklődőket szeptember 25-én.

(kiemelt fotón: Bodó Teodóra)

- Tavaly rendezte meg először a Bosch a Richterrel közösen az Innovátorok Napját, idén pedig jön a folytatás. Honnan jött az ötlet, hogy megszervezzetek egy ilyen eseményt, miért éreztétek ezt fontosnak?

- Bodó Teodóra (BT): Nagyon szeretem az életrajzi indíttatású regényeket, így került a kezembe a Richter Gedeon életéről készült kötet. A könyvet olvasva tudatosult bennem, hogy a két cég alapítói mindössze 11 év eltéréssel egy napon születtek, szeptember 23-án. Emellett az is nyilvánvaló volt, hogy számos párhuzam és hasonlóság fedezhető fel a két innovátor és a két vállalatcsoport között, az alapértékektől kezdve az innovatív szellemiségen át egészen addig, hogy jó szomszédok vagyunk, hiszen a vállalatok székhelyét csak egy utca választja el egymástól Kőbányán a Gyömrői úton. Innen indult a közös gondolkodás.

- Beke Zsuzsa (BZs): Mind a Bosch mind a Richter működésében központi szerepet játszik az innováció, a mindennapi élet jobbá, biztonságosabbá, egészségesebbé tétele. Alapítóink, Robert Bosch és Richter Gedeon, életükkel és munkásságukkal példát mutattak ezen az úton, úttörőnek számítottak a saját korukban. Ennek a közös rendezvénynek a megvalósítása egyfajta tisztelgés is előttük, szeretnénk tovább vinni azt a szellemi örökséget, amelyet az alapítóink ránk hagytak. Fontosnak tartjuk, hogy ez az esemény ne csak a múlt elismeréséről, hanem a jövő építéséről is szóljon, ahol a technológiai fejlődés és a tudományos újítások középpontba kerülhetnek, közösen erősíthetjük az innovációs ökoszisztémát Magyarországon, hozzájárulva ezzel a jövőbeli innovációk megszületéséhez.

- Mi volt a tavalyi rendezvény legfontosabb tapasztalata, hogyan tudtátok ezt hasznosítani idén?

- BZs: A tavalyi teltházas rendezvény bebizonyította, hogy ezt a témát kifejezetten nagy érdeklődés övezi, az eseményre a vártnál jóval többen voltak kíváncsiak. A pozitív visszajelzések megerősítettek minket abban, hogy jó úton járunk.

- BT: A BoschxRichter Innovátorok Napja nem egy egyszeri rendezvény, már a koncepció megalkotásakor hosszú távban gondolkodtunk, hagyományteremtő céllal hívtuk életre a programot. Tavaly a mesterséges intelligenciával foglalkoztunk, idén a Z-generáció lesz terítéken. 2024-ben nagyobb hangsúlyt fektettünk az interaktivitásra, a fiatalok bevonására, ezzel is ösztönözve az előremutató gondolkodást, hiszen ők lesznek a jövő innovátorai.

- Készültök-e újdonságokkal az idei Innovátorok Napjára?

- BT: A koncepció részeként idén életre hívtuk a BoschxRichter Ipari Innovációs Díjat, amely a fiatal tehetségeket célozza meg, ezzel is támogatva a jövő innovációit az egészségügy és a mobilitás területén. Az eseményen bemutatjuk a nyerteseket és a résztvevők betekintést nyerhetnek abba is, mi foglalkoztatja a fiatalokat. Mivel az idén a Z-generációra fókuszálunk, a programot kevésbé formális, interaktív kerekasztal-beszélgetésekkel gazdagítottuk, Z-generációs startuppereket hívtunk meg, akiktől tanulhatnak kortársaik. Továbbá kutatást indítottunk Steigervald Krisztián bevonásával, amelyben a generációk és az innováció kapcsolatát vizsgáljuk, az eredményekről ezen a rendezvényen fogunk először beszámolni.

- Milyen programok lesznek, és kiknek lehet ez a rendezvény igazán érdekes, hasznos?

- BZs: A korábban említett programokon túl interaktív, a két vállalat innovációit bemutató standokkal, és interaktív látogatásokkal várjuk a résztvevőket, például a Bosch Rexroth CU.BE és a Richter Látogatóközpontját is megtekinthetik majd az érdeklődők. A részletes program a rendezvény weboldalán érhető el. Az esemény sok információval szolgálhat az ipar, az akadémia és a kormányzati szféra képviselőinek, de különösen érdekes és hasznos lehet a fiatal szakembereknek és az egyetemi hallgatóknak, mert első kézből értesülhetnek a legújabb technológiai és tudományos trendekről és személyesen találkozhatnak a szakma elismert képviselőivel, aktuális innovációs megoldásokon dolgozó szakemberekkel.

 

Beke Zsuzsa

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...