Ismét nyereséges évet zárt az Emirates

Sorozatban harminckettedik éve nyereséges az Emirates. A csoportszintű árbevétel 28,3 milliárd dollár lett, amely 5 százalékkal alacsonyabb, mint a megelőző üzleti évben. Ennek két fő oka a dubaji nemzetközi repülőtér kifutópálya-felújítása okozta forgalomcsökkenés az első negyedévben, illetve a koronavírus-járvány hatása az utolsó negyedévben.

A cégcsoport nyeresége 456 millió dollár volt a 2020. március 31-én zárult pénzügyi évben, amely 28 százalékos csökkenés a tavalyihoz képest. A készpénzállomány 7 milliárd dollárra nőtt köszönhetően a februárig tartó jó üzleti teljesítménynek, illetve az alacsonyabb üzemanyagáraknak. A társaság közgyűlése úgy döntött, hogy idén a vállalat nem fizet osztalékot tulajdonosának, hogy ezzel is erősítse a csoport likviditását a koronavírus-járvány idején.

A tavalyi pénzügyi évben a vállalatcsoport összesen 3,2 milliárd dollárt fordított fejlesztésekre. Ezen belül megrendelést adott le 50 darab Airbus A350 XWB és 30 darab Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgépre 16, illetve 8,8 milliárd dollár értékben. A gépek 2023-tól kezdődően folyamatosan állnak forgalomba. A beszerzés összhangban van az Emirates azon stratégiai céljával, hogy flottáját az iparági átlagnál jóval fiatalabb gépekkel üzemeltesse, ezzel is csökkentve az üzemeltetési költségeit, és teljesítse fenntarthatósági céljait.

A vállalatcsoporton belül az Emirates Airline 25,1 milliárd dollár árbevétel mellett 288 millió dollár adózás utáni nyereséget ért el. Míg az árbevétel 6 százalékkal csökkent, addig az adózott eredmény jelentős, 21 százalékos javulást mutat a megelőző pénzügyi évhez képest. A profitmarzs 1,1 százalékra javult. A légitársaság 56,2 millió utast szállított, a járatok átlagos töltöttsége pedig 78,5 százalékra nőtt, ami 1,7 százalékpontos javulás tavalyhoz képest.

A légitársaság hat új, A380-as repülőgépet állított forgalomba, és 6 korosabb, Boeing 777-300ER típust vont ki a forgalomból. Így teljes flottája változatlanul 270 gépből áll. A repülőgépek átlagéletkora 6,7 év, ami az egyik legfiatalabb az iparágban. A működési költségek 10 százalékkal csökkentek a megelőző pénzügyi évhez képest, azon belül az üzemanyagköltség 15 százalékkal csökkent.