- Hirdetés -

Itt a home office hatás – változások az irodapiacon

|

Sok cégnél bevált a koronavírus miatt bevezetett távmunka, ezért több vállalkozás kezdte ezt kihasználva csökkenteni költségeit. Már most tapasztalható, hogy visszaesett az irodák iránti kereslet, főként Budapest belvárosában. Feljövőben vannak azonban a külső kerületek és vidéki városok olcsóbb irodái, valamint az alkalmanként bérelhető helyiségek.

Március közepén hirtelen munkavállalók százezrei kényszerültek home office-ba a koronavírus miatt. A távoli munkavégzés sok vállalkozásnál bevált, ez pedig átrendeződést hozott a fővárosi irodapiacon. „A kereslet erősen lecsökkent, szinte alig van most igény irodákra Budapest belvárosában” – kezdte a helyzet elemzését Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa.

A drasztikus visszaesés egyik oka, hogy a cégek rájöttek: a legtöbb feladatot munkavállalóik otthonról is el tudják végezni, hatékonyabb kommunikációval távolról is tudnak együtt dolgozni. Sokan felismerték azt is, hogy ügyfeleikkel nem szükséges mindig személyesen találkozni. Az online térbe került át több megbeszélés, egyeztetés és ez rugalmasabbá teszi a működést.

Felértékelődik a vidék

A home office népszerűvé válásának hatására jelenleg a kisebb méretű, olcsóbb irodák népszerűbbek. Sokat hallani külső kerületekbe vagy vidékre költöző cégekről, főként a közép- és kisvállalkozásoknál.

„Egy ügyfelünk eddig 200 000 forintért bérelt havonta egy 30 négyzetméteres presztízs irodát a belváros egyik népszerű irodaházában. A koronavírus miatti kijárási korlátozások idején azonban rájött, hogy nincs szüksége tovább erre az ingatlanra, hiszen a vásárlóival online is tudja tartani a kapcsolatot, amihez mindenképp szükséges az irodai környezet, azt pedig kevésbé nívós helyen, kisebb költségvetésből is ki tudja hozni. Ennek az ügyfélnek végül Érden találtunk egy az előzővel megegyező méretű irodát 60 000 forintért, ami ráadásul közelebb esik az otthonához. Időt és pénzt is megtakarít így.” – mondta Gadanecz Zoltán.

Sokan rájöttek, hogy vidéki irodából vagy otthonról is lehet dolgozni. Jelenleg is tapasztalható, hogy a vidéki ingatlanok jobban tartják az értéküket, ezzel szemben a belváros nagy károkat szenvedett el: csökkennek az árak és a kereslet is. Igaz, a szakértő szerint ez csak ideiglenes és a turizmus élénkülésével változhat majd a helyzet.

Zsugorodnak az irodák, több lesz az alternatíva

Eddig is megfigyelhető volt, hogy a nagy cégek új irodaházaikban kevesebb munkaállomást rendeztek be, mint ahány munkavállalójuk volt, számítva az otthoni munkavégzésre. Most tovább csökken az irodaházak kihasználtsága, van olyan cég, amelyik csak tárgyalásokra és ügyeletre használja az irodáit, ehhez pedig nincs szüksége akkora térre, mint korábban.

Ezzel egy időben megnőtt az érdeklődés a bérelhető tárgyalók iránt. Valószínűleg egyre több olyan iroda, workshop helyszín is megjelenik a piacon, amely egy-egy napra vagy órára bérelhető.

A presztízs vagy az ár számít?

A legtöbb cég eddig presztízskérdést csinált abból, hogy belvárosi irodaházakba járjanak be a munkatársak, miközben ugyanakkora területhez töredékáron juthattak volna hozzá kevésbé frekventált városrészekben. „Az csak hosszú távon fog kiderülni, hogy végül a presztízs vagy az ár számít majd inkább a vállalkozásoknak. Én úgy gondolom, hogy ha nem lesz hasonló veszélyhelyzet, jövő év szeptemberéig visszatérhet az irodák piacán is a korábban megszokott állapot ” – tette hozzá Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...