- Hirdetés -

Itthon is egyre többen használnak e-aláírást

|

- Hirdetés -

Az előrejelzések szerint évente átlagosan negyedével bővül majd a következő időszakban az e-aláírást támogató megoldások piaca. A fejlődésnek komoly lökést adtak a COVID-járvány által kikényszerített változások és az otthoni munkavégzésre történő tömeges átállás. Mindemellett – és a járványtól függetlenül is – általánosan erősödik a személyes találkozó nélküli ügyintézés igénye, amely ugyancsak hozzájárul az elektronikus aláírás terjedéséhez.

Évente átlagosan 26 százalékkal bővülhet az elektronikus aláírást támogató szolgáltatások globális piaca 2021 és 2030 között a ResearchAndMarkets.com előrejelzése alapján, amely a vizsgált időszak végére 12,7 milliárd dollárt is elérheti. A megoldás térhódításában szerepet játszik az internet elérés általánossá válása is, ami világszerte megteremti a lehetőséget a technológia alkalmazására. Az elemzés arra is rávilágít, hogy az ellátási láncok gördülékenyebb működése, a hatékonyabb munkafolyamatok és a biztonság iránti fokozódó igény is kedvez a digitális, távoli azonosítási és hitelesítési technológiák elterjedésének. Mindezt számos országban az állam is ösztönzi a szabályozás kedvező alakításával. Magyarországon például tavaly óta már videóazonosítással is elvégezhető a minősített e-aláírás igényléséhez szükséges folyamat, amely korábban személyes jelenléthez volt kötve.

Home office és távoli ügyintézés igénye: velünk marad a járvány után is

Fontos szerepet játszik az e-aláírás növekvő elfogadottságában a COVID-járvány kényszerűsége. A NETLOCK rendszereiben például tavaly év végén tízszeresére nőtt az e-aláírások száma az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A pandémia alapvető változásokat hozott az irodai munkavégzésben. Közepes- és hosszabb távon is tömeges távmunkára álltak át a cégek és számos szektorban marad is ez a típusú munkavégzés, így az üzleti szektorban is egyre fontosabb az elektronikus aláírás alkalmazása. Ezt a trendet látszik erősíteni a PwC idén augusztusban az amerikai munkavállalók körében végzett felmérése (US Pulse Survey) is, melynek során a megkérdezett munkavállalók 44 százaléka jelezte, hogy hetente legalább 3 napot az irodától távol szeretne dolgozni. A McKinsey elemzése szerint, a hatékonyság csökkenés nélkül, távolról is végezhető feladatok esetében a fejlett gazdaságokban a munkaerő 20-25 százaléka akár 3-5 napot is dolgozhatna otthonról egy héten.

Természetesen ennek ellentmondó törekvések is láthatók, de az biztosnak tűnik, hogy a járvány előtti időszakhoz képest az otthoni, távoli munkavégzés jóval nagyobb arányban lesz majd jelen életünkben, még akkor is, ha a jelenlegi helyzethez képest, némileg csökken majd az ilyen formára átálló vállalatok száma.

Senki sem szeret ügyfélszolgálatra járni…

Azonban nem csak a munkáról van szó. Bár a lezárások alatt a személyes ügyintézés is még körülményesebbé vált, de a távoli ügyintézés igénye már a járvány előtt is magas volt. Azaz, hogy egyszerű módszerekkel, a leghétköznapibb ügyek esetén is, távolról, elektronikusan és biztonságosan tudjanak hitelesíteni akár üzleti, akár magán dokumentumokat az ügyfelek.
„A COVID-járvány miatt érthető módon sokan igyekeztek minimálisra csökkenteni a személyes kontaktussal járó ügyintézést. Erre számos területen ma már kiváló megoldást nyújt az e-aláírás. Ráadásul már az e-aláírás kiváltásához sem kell kilépni otthonról. A NETLOCK-nál például lehetőség van arra, hogy távolról, videóazonosítással igényeljék meg a minősített e-aláíró tanúsítványt és online rendszerben, vagy okostelefonos alkalmazáson keresztül használhassák a szolgáltatást ügyfeleink” - mondta el Frecska Ábel az e-aláírás specialista NETLOCK ügyvezetője.

Mit várnak a fogyasztók?

A NETLOCK saját piackutatásai azt mutatják, hogy a technológia elterjedésének két fő gátja volt korábban. Az egyik az e-aláíró tanúsítvány kiváltásához szükséges személyes jelenlét igénye. A másik, hogy maga a technológia, az e-aláíró platformok nem követték az okostelefonokhoz szokott felhasználók igényeit. Az első problémát már megoldotta a videóazonosítás lehetősége. A közelmúltban, pedig megjelent a kényelmesebb, platformfüggetlenül használható, saját okostelefonos alkalmazással elérhető, felhőből működő e-aláíró megoldás is.
Gattyán György: nem utópia, hogy az okostelefonunkat használjuk ügyfélszolgálatként
„Néhány éve még utópiának tűnt, hogy egy rövid, okostelefonon keresztül történő videóazonosítás után elérhető legyen egy olyan applikáció, amellyel jogilag teljes hitelességgel írható alá elektronikusan bármilyen dokumentum. Ha úgy tetszik a technológia legyőzte a térbeli korlátokat. Akár otthonról, de a világ bármely pontjáról jogilag, éppen olyan hiteles módon írhatunk alá magán jellegű vagy üzleti dokumentumokat, mintha személyesen egy irodában vagy egy ügyfélszolgálaton tennénk meg mindezt. Ez a jövő, a papírmentes ügyintézéshez vezető legbiztonságosabb út, sőt sok helyen már a jelen megoldása is” - mondta el Gattyán György, a Docler Holding alapító tulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA