A lineáris tévézés uralma mellett egyre inkább terjed a különböző streamingplatformok használata – derül ki a Médiatanács által elfogadott tanulmányból.
A testület által elfogadott átfogó közvélemény-kutatás szerint, amelyet az NMHH által szponzorált Nielsen Médiakutató Kft. 2019 végén, a 15 és 69 év közöttiekkel végzett, a fiatalok (15-24 évesek) kilencven százaléka fogyaszt online videotartalmakat. A teljes vizsgált korosztály 67 százaléka néz online videót valamilyen digitális eszközön, asztali PC-n, laptopon, tableten vagy mobilon. 65 százalékuk otthon videózik, míg 45 százalékuk máshol is, például utazás közben. Ilyen eszközöket elsősorban a fiatalok használnak, és tőlük gyűrűzik át a technológia az idősebb korosztályokhoz. Bár az online tévézéssel szemben ugyan a lineáris tévé egyelőre még mindig előnyt élvez, fokozatosan terjed a különböző streamingplatformok használata. Ezek egyrészt a tévécsatornák webes verziói, mint az RTL Most – amit a megkérdezettek 13 százaléka használ – vagy a TV2 online oldala (9 százalék), másrészt a külföldi streamingszolgáltatások, pl. az HBO GO (5 százalék) és a Netflix (4 százalék).