Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta azt is, hogy véleménye szerint melyek lesznek a meghatározó trendek a digitális reklámpiacon és természetesen szóba került az is, hogy milyen hatása lehet a mesterséges intelligencia alkalmazásának.
(fotó: Httpool by Aleph)
- Az egyik nemzetközi szinten is meghatározó ügynökségi csoport hazai vezetését cserélted le a Httpool Hungary by Aleph irányítására. Miért döntöttél a váltás mellett?
- A Httpool by Aleph mindig is a radaromon volt - 20 éve ismerem a cég alapítóit, Aljosa Jenkót és Timotej Galát. A közelmúltban Magyarországon is elindított Meta Authorized Sales Partnership együttműködés egy olyan izgalmas lehetőség a további partnerségeink mellett, hogy egy „most vagy soha” helyzetet jelentett számomra, döntenem kellett. Szeretném hozzátenni a részemet a Httpool és az Aleph sikertörténetéhez. Az Aleph Group és leányvállalatainak globális működése révén jelenleg 115 országban tevékenykedik, a legnagyobb közösségi média platformokkal áll partnerségben világszerte és természetesen Magyarországon is. A lehetőségeink végtelenek, és a nemzetközi környezetet - melyben cégcsoportunk működik - is fontosnak tartom. Az Aleph nagyon innovatív és dinamikusan növekszik, csak az elmúlt hat hónapban számos új partnerséggel és felvásárlással bővítette változatos szolgáltatási portfólióját, valóban globális vállalattá vált.
- Mivel kezdted a munkát a Httpool by Alephnál?
- A csapat megismerésén túl, próbálok szivacs módjára minden szükséges információt megszerezni a gyors tanulás érdekében, utóbbi különösen izgalmas még 25 év iparági tapasztalattal is. A magyarországi Httpool iroda profi módon lett felépítve az utóbbi években Door-Szabó Nóra vezetésével. Nemrégiben pedig - a Meta-val közös szakmai rendezvényünkön - hivatalosan is bemutatkozott az Arany János által vezetett Meta Authorised Sales Partnership csapatunk. Egyébként összességében nagyon tetszik a cégkultúra, a nyílt eszmecsere és a szoros együttműködés helyi és nemzetközi szinten.
- Mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást ebben az új pozícióban?
- Óriási a tempó csapatvezetőként egy meglehetősen összetett, dinamikusan változó és növekvő üzleti környezetben. Jelenleg Magyarországon a Meta mellett, az összes fontos közösségi felülettel szerződéses kapcsolatban vagyunk - mindegyik valahol egy-egy külön világ, alapos megismerésük önmagában is érdekes feladat. Az ügynökségek és a hirdetők számára nyújtott szolgáltatásainkkal leegyszerűsítjük, könnyebbé és üzletileg is hatékonyabbá tesszük e platformok használatát. Ebben a nemzetközi háttér, sok külföldi szakértő kolléga támogat bennünket és ügyfeleinket is.
- Mik a rövid és hosszabb távú terveid a cégnél?
- A Httpoolnál is sikeres szeretnék lenni, ez az ami hajt. Az üzleti céljaink elérését csak akkor tudjuk megvalósítani, ha - nem meglepő módon - ügyfeleink, üzleti partnereink nagyon elégedettek velünk, a közösségi médiaplatformokat még hatékonyabban és hatásosabban tudják használni, ezzel növekszik az üzletük itthon és akár a külföldi piacokon is. Az ehhez szükséges szaktudás a rendelkezésünkre áll, csak a közvetlenebb régiónkban több mint 10 000 ügyféllel állnak kapcsolatban a Httpool irodák, bőven van tapasztalatunk, hogy milyen szolgáltatásokkal és tudás-transzferrel tudjuk őket támogatni. Workshopok és webináriumok szervezésével, de akár egyéni támogatással is kéznél vagyunk, és esettanulmányokat is biztosítunk a világ minden tájáról. Ezen kívül, a „Digital Ad Expert” ingyenes digitális oktatási platformunkon keresztül a digitális hirdetők, szakemberek következő generációjának oktatására törekszünk, visszaadva ezzel a jövő munkaerő piacának abból a szakmai tudásból, ami az Aleph-ben felhalmozódott az utóbbi két évtizedben. Az Aleph célja 100 ezer szakember képzése a következő években. A Világgazdasági Fórum becslése szerint 2030-ra az összes munkahely 77 százaléka digitális készségeket igényel majd a munkavállalóktól, ami a marketing területére különösen igaz.
- Milyen szerepet tölt be a Httpool by Aleph nemzetközi és hazai szinten a digitális reklámpiacon, mekkora szereplő?
- Az Aleph Group - melynek a része a Httpool is - a világ vezető közösségi média-platformjaival működik együtt jelenleg 115 olyan piacon, ahol azoknak nincs fizikai jelenlétük. Ez most éppen 35 különféle olyan partnert jelent, akik velünk szeretnének üzletileg bővülni és még jobb üzleti szolgáltatásokat nyújtani. Partnereinkkel való hosszútávú kapcsolataink pedig lehetővé teszik, hogy a velünk szerződött ügynökségek és hirdetők helyi szinten, de akár globálisan is korlátok nélkül, könnyebben és hatékonyabban hirdethessenek.
- A hazai gazdaság lassulása - a tavalyi utolsó negyedévben technikai recesszió volt - mennyire érinti a digitális reklámpiacot? Hogyan reagál erre a helyzetre a Httpool?
- A gazdasági változások a piac minden szegmensét érintették, ez alól a reklámpiac és azon belül a digitális rész sem kivétel. De én örök optimista vagyok, el fog indulni itthon is újra a növekedés, amiből mi is ki tudjuk venni a részünket. A hazai cégek, termékek, szolgáltatások, márkák számára azonban még nagyobb lehetőséget jelenthet, ha külpiacokon is meg tudnak jelenni, erre számos sikeres hazai példa is van, mi azon leszünk, hogy a platformjainkkal és a globális jelenlétünkkel újabb vállalkozásokat tudjunk ebben támogatni. Ez számunkra is fontos növekedési lehetőség, amit környező piacokon a Httpool irodák már sikeresen megvalósítottak, ez a tudás és tapasztalat a hazai üzleti partnereink rendelkezésére áll.
- Véleményed szerint mik lesznek a meghatározó trendek a következő 2-3 évben a digitális reklámpiacon?
- A hazai környezetben az Audio, Video és a Programmatic megoldások fognak nagyobb figyelmet kapni, ezen kívül a különféle adatok hasznosítása lesz a digitális reklámozás fókuszában, ahogy ezt az IAB Hungary „AdExpect 2023” felmérése is mutatja. Tágabb kitekintésben az AI mélyebb beépülése és használata a kommunikációban az igazán érdekes trend, ami a legnagyobb hatással lesz a reklám, a kreativitás, gyártás, média, kampány-optimalizálás területén az iparágra. Izgalmas évek előtt állunk!