- Hirdetés -

Izgalmas évek előtt állunk

|

- Hirdetés -

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta azt is, hogy véleménye szerint melyek lesznek a meghatározó trendek a digitális reklámpiacon és természetesen szóba került az is, hogy milyen hatása lehet a mesterséges intelligencia alkalmazásának.

(fotó: Httpool by Aleph)

- Az egyik nemzetközi szinten is meghatározó ügynökségi csoport hazai vezetését cserélted le a Httpool Hungary by Aleph irányítására. Miért döntöttél a váltás mellett?

- A Httpool by Aleph mindig is a radaromon volt - 20 éve ismerem a cég alapítóit, Aljosa Jenkót és Timotej Galát. A közelmúltban Magyarországon is elindított Meta Authorized Sales Partnership együttműködés egy olyan izgalmas lehetőség a további partnerségeink mellett, hogy egy „most vagy soha” helyzetet jelentett számomra, döntenem kellett. Szeretném hozzátenni a részemet a Httpool és az Aleph sikertörténetéhez. Az Aleph Group és leányvállalatainak globális működése révén jelenleg 115 országban tevékenykedik, a legnagyobb közösségi média platformokkal áll partnerségben világszerte és természetesen Magyarországon is. A lehetőségeink végtelenek, és a nemzetközi környezetet - melyben cégcsoportunk működik - is fontosnak tartom. Az Aleph nagyon innovatív és dinamikusan növekszik, csak az elmúlt hat hónapban számos új partnerséggel és felvásárlással bővítette változatos szolgáltatási portfólióját, valóban globális vállalattá vált.

- Mivel kezdted a munkát a Httpool by Alephnál?

- A csapat megismerésén túl, próbálok szivacs módjára minden szükséges információt megszerezni a gyors tanulás érdekében, utóbbi különösen izgalmas még 25 év iparági tapasztalattal is. A magyarországi Httpool iroda profi módon lett felépítve az utóbbi években Door-Szabó Nóra vezetésével. Nemrégiben pedig - a Meta-val közös szakmai rendezvényünkön - hivatalosan is bemutatkozott az Arany János által vezetett Meta Authorised Sales Partnership csapatunk. Egyébként összességében nagyon tetszik a cégkultúra, a nyílt eszmecsere és a szoros együttműködés helyi és nemzetközi szinten.

- Mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást ebben az új pozícióban?

- Óriási a tempó csapatvezetőként egy meglehetősen összetett, dinamikusan változó és növekvő üzleti környezetben. Jelenleg Magyarországon a Meta mellett, az összes fontos közösségi felülettel szerződéses kapcsolatban vagyunk - mindegyik valahol egy-egy külön világ, alapos megismerésük önmagában is érdekes feladat. Az ügynökségek és a hirdetők számára nyújtott szolgáltatásainkkal leegyszerűsítjük, könnyebbé és üzletileg is hatékonyabbá tesszük e platformok használatát. Ebben a nemzetközi háttér, sok külföldi szakértő kolléga támogat bennünket és ügyfeleinket is.

- Mik a rövid és hosszabb távú terveid a cégnél?

- A Httpoolnál is sikeres szeretnék lenni, ez az ami hajt. Az üzleti céljaink elérését csak akkor tudjuk megvalósítani, ha - nem meglepő módon - ügyfeleink, üzleti partnereink nagyon elégedettek velünk, a közösségi médiaplatformokat még hatékonyabban és hatásosabban tudják használni, ezzel növekszik az üzletük itthon és akár a külföldi piacokon is. Az ehhez szükséges szaktudás a rendelkezésünkre áll, csak a közvetlenebb régiónkban több mint 10 000 ügyféllel állnak kapcsolatban a Httpool irodák, bőven van tapasztalatunk, hogy milyen szolgáltatásokkal és tudás-transzferrel tudjuk őket támogatni. Workshopok és webináriumok szervezésével, de akár egyéni támogatással is kéznél vagyunk, és esettanulmányokat is biztosítunk a világ minden tájáról. Ezen kívül, a „Digital Ad Expert” ingyenes digitális oktatási platformunkon keresztül a digitális hirdetők, szakemberek következő generációjának oktatására törekszünk, visszaadva ezzel a jövő munkaerő piacának abból a szakmai tudásból, ami az Aleph-ben felhalmozódott az utóbbi két évtizedben. Az Aleph célja 100 ezer szakember képzése a következő években. A Világgazdasági Fórum becslése szerint 2030-ra az összes munkahely 77 százaléka digitális készségeket igényel majd a munkavállalóktól, ami a marketing területére különösen igaz.

- Milyen szerepet tölt be a Httpool by Aleph nemzetközi és hazai szinten a digitális reklámpiacon, mekkora szereplő?

- Az Aleph Group - melynek a része a Httpool is - a világ vezető közösségi média-platformjaival működik együtt jelenleg 115 olyan piacon, ahol azoknak nincs fizikai jelenlétük. Ez most éppen 35 különféle olyan partnert jelent, akik velünk szeretnének üzletileg bővülni és még jobb üzleti szolgáltatásokat nyújtani. Partnereinkkel való hosszútávú kapcsolataink pedig lehetővé teszik, hogy a velünk szerződött ügynökségek és hirdetők helyi szinten, de akár globálisan is korlátok nélkül, könnyebben és hatékonyabban hirdethessenek.

- A hazai gazdaság lassulása - a tavalyi utolsó negyedévben technikai recesszió volt - mennyire érinti a digitális reklámpiacot? Hogyan reagál erre a helyzetre a Httpool?

- A gazdasági változások a piac minden szegmensét érintették, ez alól a reklámpiac és azon belül a digitális rész sem kivétel. De én örök optimista vagyok, el fog indulni itthon is újra a növekedés, amiből mi is ki tudjuk venni a részünket. A hazai cégek, termékek, szolgáltatások, márkák számára azonban még nagyobb lehetőséget jelenthet, ha külpiacokon is meg tudnak jelenni, erre számos sikeres hazai példa is van, mi azon leszünk, hogy a platformjainkkal és a globális jelenlétünkkel újabb vállalkozásokat tudjunk ebben támogatni. Ez számunkra is fontos növekedési lehetőség, amit környező piacokon a Httpool irodák már sikeresen megvalósítottak, ez a tudás és tapasztalat a hazai üzleti partnereink rendelkezésére áll.

- Véleményed szerint mik lesznek a meghatározó trendek a következő 2-3 évben a digitális reklámpiacon?

- A hazai környezetben az Audio, Video és a Programmatic megoldások fognak nagyobb figyelmet kapni, ezen kívül a különféle adatok hasznosítása lesz a digitális reklámozás fókuszában, ahogy ezt az IAB Hungary „AdExpect 2023” felmérése is mutatja. Tágabb kitekintésben az AI mélyebb beépülése és használata a kommunikációban az igazán érdekes trend, ami a legnagyobb hatással lesz a reklám, a kreativitás, gyártás, média, kampány-optimalizálás területén az iparágra. Izgalmas évek előtt állunk!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....

Újabb rossz hírek a magyar gazdaságról

Nemcsak a kiskereskedelemben, hanem az ipari termelésben is a vártnál rosszabbul kezdődött a második negyedév. A KSH adatai szerint az ipari termelés volumene éves szinten 5,8 százalékkal csökkent a munkanaphatással igazított adatok szerint. A...

Nyáron sem maradunk új sorozatok nélkül

A következő hónapokban is számos új sorozat lesz látható az HBO Maxon és a Discoveryn, íme néhány ígéretes produkció.A kormányzó ötös (First Five)premier: június 9. HBO MAX, a 3 részes sorozat összes epizódja elérhető...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....