- Hirdetés -

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

|

- Hirdetés -

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák – így a mesterséges intelligencia (MI), vagy a virtuális valóság (VR) – segítségével. A többi között intelligens parkolórendszert, a siketeket segítő jelnyelvfelismerő alkalmazást fejlesztenek, okospólókat felhasználva csoportok fizikai paramétereit – például katonák állóképességét – monitorozó megoldást hoznak létre, valamint egy olyan VR-alapú szimulációt is készítenek, amely az építőipari munkásokat segíti a biztonságosabb munkavégzésben.

Tizenkét innovatív, technológiai kutatás-fejlesztési projekt indulhat el hamarosan a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara hallgatóinak részvételével a Huawei SEEDs kiválósági ösztöndíjprogram keretében, miután kiválasztották a legjobb, finanszírozásra érdemes munkaterveket. A Huawei több tízmillió forintos pénzalapjából a leendő mérnökök az egyetem mentortanárjainak közreműködésével dolgozták ki és valósítják meg projektjeiket, amely egy-egy iparág, vagy társadalmi csoport valós problémáira nyújtanak a technológia segítségével megoldást.

Fókuszban a mesterséges intelligencia: okospólók és jelnyelvi felismerő rendszer

Az ösztöndíjra bármilyen innovatív ötlettel lehetett pályázni, azonban a benyújtott tervek több esetben a mesterséges intelligenciára (MI) épülnek. Ilyen az a projekt, amely az okospólót viselők fizikai paramétereinek csoportos monitorozását szolgáló rendszer kiépítését tűzte ki célul. Az okos ruhadarabok főként az egyéni egészségmegőrzésre használatosak, azonban lehetnek olyan helyzetek – például a katonaságnál –, ahol több személy életfunkcióinak egyidejű monitorozására van szükség, és pontosan ismerni kell az egyes emberek aktuális fizikai állapotát. Ebben nyújt segítséget a pályázat keretében kiépítendő rendszer, amely az adatgyűjtésen túl a tudományos-fantasztikus filmekben látott kijelzőfelületekhez hasonlóan megjeleníti egy közös küldetésben résztvevő szereplők életjeleit. A csoport tagjairól a pólóban található szenzorok gyűjtik az adatokat, amelyek viselőjük okostelefonján keresztül egy központi adattárba továbbítják az információkat. Ezt követően egy webes alkalmazás biztosítja a vizualizációt, így pontosan megállapítható, hogy milyen további terhelést képes elviselni az alany szervezete.

Szintén a támogatott projektek között szerepel egy neurális hálózat alapú jelnyelvi felismerő rendszer fejlesztése, amely felismeri a statikus, illetve dinamikus jelnyelvi elemeket, így megkönnyítheti a siket, nagyothalló vagy beszédfogyatékos emberekkel való kommunikációt. A munkaterv része egy tanításhoz használható adatbázis létrehozása is, amelyet más kutatók vagy fejlesztők használhatnak a későbbiekben.

VR technológia az építőiparban és intelligens parkolórendszer a pécsi kampuszon

Az építőipari balesetek csökkentését szolgálhatja az az innovatív fejlesztés, amely a virtuális valóság (VR) kínálta lehetőségeket építi be a biztonságtechnikai oktatások anyagába. Napjainkban a munkások biztonsági oktatása elsősorban a szükséges védőeszközök, felszerelések helyes alkalmazására terjed ki, a munkaszervezésből adódó problémákra kevésbé fordítanak figyelmet. Ehhez nyújt megoldást az építés helyszíni organizációjának szimulálása VR technológiával, amely hatékonyabb információátadást és újfajta tanulásra, bemutatásra, tervezésre nyújthat lehetőséget, így csökkentve a lehetséges balesetek esélyét.

A nyertes pályázatok közé tartozik továbbá a Pécsi Tudományegyetem kampuszán egy intelligens parkolórendszer létrehozására, valamint ahhoz kapcsolódó alkalmazás fejlesztésére vonatkozó munkaterv is. Az egyetemi parkoló lezáratlansága, és a kiépített rendszer hiánya mindennapos problémát jelent az ott dolgozók és tanulók számára. A projekt célja, hogy létrehozzanak egy rendszámokat leolvasó- és feldolgozó rendszert, mellyel egy nyilvántartásból lekérdezve biztosítható a parkolásra jogosult személyek férőhelye, és az illetéktelenek távoltartása. A parkolórendszerhez egy mobilapplikációt is fejlesztenek, amellyel könnyedén felvehetik a nyilvántartásba gépjárműveiket az érintettek és ellenőrizhetik a szabad férőhelyek számát gombnyomásra.

„A rendkívül színes és összetett K+F projektek jól mutatják, hogy milyen innovációs ereje van az egyetemi hallgatói kutatómunkának” – mondta el Gecse Mariann, a Huawei Technologies Hungary kormányzati kapcsolatokért és kommunikációért felelős igazgatója. „– Számos ösztöndíj- és tehetségprogrammal segítjük a magyar mérnökképzést, és emellett fontosnak tartjuk, hogy a legújabb iparági technológiákkal és eszközökkel is megismertessük a hallgatókat. Ezek azok a technológiák, amelyeket a jövendőbeli munkaadóik is alkalmaznak, és ez a diploma megszerzését követően számottevő előnyhöz juttatja őket a munkaerőpiacon, kiegészítve a már megszerzett egyetemi tudást.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....