- Hirdetés -

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

|

- Hirdetés -

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett részt a második forduló három jövőtervező óráján, amelyek után a legjobb 8 csapat folytathatja a megoldási javaslatok kidolgozását. A zsűri tagjai és a mentorálásban résztvevő szakemberek szerint olyan lehetőséget kapnak a diákok, amelynek ők is nagyon örültek volna a pályájuk korábbi szakaszában, és amellyel sikeresek lehetnek az átalakuló, digitalizálódó munkakörnyezetben is.

„Az elmúlt hetekben megismertük a résztvevőket, a gondolkodásukat és az ötleteiket. Nagyszerű volt látni, hogy mindannyiunk által ismert problémákra milyen érdekes megoldásokat hoztak a fiatalok – mondta el Frankó-Csuba Dea, jövőkutató, a program képzéseinek vezetője. – Idén találunk példát az iskolai munkát segítő online felületekre, mezőgazdasági robotra, újrahasznosítást és hulladékgazdálkodást segítő alkalmazásra, vagy a generációs szakadék áthidalását célzó közösségi kezdeményezésre is.”

A Samsung nemzetközi sikereket elért programján alapuló Megoldások a holnapért kihívásának legjobb 8 diákcsapata az elkövetkezendő egy hónapban a szervezők segítségével fejlesztik tovább az ötleteiket. A jövőtervező órákon elsajátíthatták a design thinking módszertan alapjait, megtanulhatták az ötleteket kritikusan, a potenciális felhasználók szempontjából értékelni, majd egy validálási folyamat végén kezdték el kidolgozni a részleteket. Az ismert podcaster és zsűritag, Tomaj Zsófia szerint kiemelten fontos, hogy a résztvevők már korán megértsék, hogy milyen hatással lehet egy-egy ötlet a jövőre és hogyan tudnak fenntartható módon, hatékonyan kifejleszteni egy megoldást.

„Azért vagyok itt, hogy a diákok mélyebben megérthessék a fenntartható gondolkodásmódot. Mit vegyenek figyelembe, a problémák és az ötleteik kapcsán, ha környezettudatos megoldást szeretnének létrehozni? – mondta Tomaj Zsófia. – Azok a kérdések, amelyekkel most szembesülnek ezek a fiatalok, jóval túlmutatnak a hétköznapi fenntarthatóságon. Ez egy remek lehetőség, hogy megértsék az összefüggéseket és később már ezzel a szemlélettel kezdjenek bele mindenbe. A tenni akarás adott, a fiatalok már most készen állnak, és ha mindenki úgy gondolkodna, mint ők, egész biztosan fenntarthatóbb lenne a jövőnk.”

A program képzései a jövőorientált attitűd mellett a folyamatos tanulásra és a digitális készségek használatára is felkészítik a fiatalokat. Az Edisonplatform kutatásában résztvevő szülők 88 százaléka úgy látja, a jövőben a számítógépes ismeretek minden munkához szükségesek lesznek, 96 százalék szerint pedig a következő generáció folyamatosan képezni fogja magát, hogy helyt állhasson az életben. A zsűri másik tagja, Gerskovits György, a Milestone Intézet társalapítója és oktatási igazgatója szerint éppen ezért a Megoldások a holnapért kihívásé és a hozzá hasonló kezdeményezéseké a jövő.

„Érdekes volt megfigyelni, hogy a fiatalok mihez kezdenek a kihívás során rájuk bízott szabadsággal és a felelősséggel. Ez egy ritka lehetőség, hiszen rájöhetnek, mennyire nehéz megvalósítani egy ötletet. A saját hibáikból tanulhatnak, megérthetik a problémákat és ezután talán az oktatásra is más szemmel néznek majd – mondta el Gerskovits György. – Rengeteget jelenthet a jövő társadalma számára, hogy a résztvevőink már közösen, összefogással keresnek megoldásokat korunk problémáira.”

Az olyan kezdeményezések, mint például a Milestone Intézet vagy a szintén az egyik zsűritárshoz köthető Konnekt Egyesület is olyan személyes ötletekből épültek föl, mint amilyenek a Megoldások a holnapért kihívásban is születnek éppen. A Konnekt társalapítója és vezetője, Stumpf Kata szerint „A fiatal generáció legégetőbb problémái között szerepel a baráti társaságok, közösségek hiánya. Ezért gondolom azt, hogy a kapcsolódásokat segítő ötletek a legfontosabbak a mai gyerekek holnapjáért. A Megoldások a holnapért kihívás segítségével a fiatalokból olyan hétköznapi véleményvezérek lehetnek a saját mikroközösségükben, akik változást tudnak hozni. Ők lesznek a katalizátorai a baráti társaságok, közösségek épülésének.”

 

Hosszabb távon ezekből a közösségekből valódi szervezetek vagy vállalkozások is lehetnek, a szakemberek szerint ehhez munkára és kitartásra van szükség, de a képzések után a résztvevők nagyobb magabiztossággal vághatnak bele az új projektekbe. A döntőbe került csapatok már el is kezdték a prototípusaik elkészítését a mentoraik támogatásával, így még egy lépéssel közelebb kerülnek az álmaik megvalósításához.

„Úgy látjuk, a résztvevők nagyon élvezik a képzéseket és olyan készségeket sajátítanak el, amelyeket nemcsak a kihívás során, hanem később is használhatnak majd. Emellett nagy szerep jut a közösségépítésnek is, a most megismert új barátok és szakértő ismerősök később is rengeteget segíthetnek egymásnak, ezeket a kapcsolatok pedig még a zsűritagjainkat is motiválják. – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Reméljük, hogy még számos Megoldások a holnapért generációt segíthetünk a jövőben, akik már ezzel a nyitott és innovatív szemlélettel indulhatnak el az életútjukon.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....